Gå til innhold

FU: Tilbehor til kjøttkakene

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme?''

= klot (kompe med fleskebiter inni)

serveres med smeltet smør og (helst nyrørt) tyttebær, drikke inntil er skummet kulturmelk eller kefir.

Smeltet smør og tyttebær - og kefir?! Hjeeeeelp! Dere er jo riv, ruskende gale! ;o)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

16

• Lillemus

6

• GeirB

4

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mora2
Skrevet

Sukker og smør?! Jeg har hørt mye rart til klubb, men det er første gangen jeg hører om dette! ;o)

He,he, helt vanlig her :0)

Skrevet

Brun saus, ertestuing, tyttebær, poteter og evt kokte grønnsaker (fortrinnsvis gulrot, brokkolo, blomkål).

Såh, nå er det oppklart en gang for alle :)

Skrevet

Brun saus, ertestuing, tyttebær, poteter og evt kokte grønnsaker (fortrinnsvis gulrot, brokkolo, blomkål).

Såh, nå er det oppklart en gang for alle :)

"Brun saus, ertestuing, tyttebær, poteter og evt kokte grønnsaker (fortrinnsvis gulrot, brokkolo, blomkål).

Såh, nå er det oppklart en gang for alle :)"

Eller kanskje ikke! Du er passe arrogant som tror at det du mener er det eneste rette.

Skrevet

"Brun saus, ertestuing, tyttebær, poteter og evt kokte grønnsaker (fortrinnsvis gulrot, brokkolo, blomkål).

Eller kanskje ikke! Du er passe arrogant som tror at det du mener er det eneste rette.

Kjøttkaketilbehør er virkelig noe jeg brenner for, skjønner du.

Skrevet

Ser makaroni_stuing_ ikke er noe alternativ, men det er det jeg liker best til kjøttkaker. Veksler med ertestuing innimellom:-)

Skrevet

Min favoritt til karbonader og kjøttkaker er peppersaus, ovnsstekte potetskiver penslet med masse urter i oljen, og en frisk salat til med cherrytomater i.

Dæven, dette var skikkelig trendy og ikke kjerring i det hele tatt!

Noen ganger lager jeg potetskivene tynne, da blir de sprø og smnaker nesten som sørlandschips.

Gjest Thea89
Skrevet

bruker kokte poteter, kokte gulerøtter og makaroni og ost;D

Gjest zilja
Skrevet

Kjøttkaker, poteter, brun saus, tyttebær og ertestuing. Det er det vi bruker, men kålstuing og gulrøtter er også godt til.

Skrevet

Poteter, brun saus og evt. ertestuing. Kålstuing sjeldent eller aldri.

Hilsen østlending med familie fra nordvestlandet, siste 12 år bosatt på sørlandet. ;)

(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? :D )

JO!! Den FU'en vil jeg være med på:-)

Mista nikket
Skrevet

Føler meg helt ute jeg, vi bruker surkål, tyttebær og sur agurk :-(

Skrevet

Poteter, brun saus og evt. ertestuing. Kålstuing sjeldent eller aldri.

Hilsen østlending med familie fra nordvestlandet, siste 12 år bosatt på sørlandet. ;)

(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? :D )

Det skal selvfølgelig serveres med stekt flesk (bacon), vossakorv, salt fårekjøtt og kålrabi.

Dessuten heter det raspeballer eller komle!

Skrevet

Føler meg helt ute jeg, vi bruker surkål, tyttebær og sur agurk :-(

Surkål OG sur agurk? Blir ikke det det i overkant mye surt? Surkål er godt til kjøttkaker. Det har jeg ofte når jeg har glemt å kjøpe kål:)

Skrevet

Min favoritt til karbonader og kjøttkaker er peppersaus, ovnsstekte potetskiver penslet med masse urter i oljen, og en frisk salat til med cherrytomater i.

Dæven, dette var skikkelig trendy og ikke kjerring i det hele tatt!

Noen ganger lager jeg potetskivene tynne, da blir de sprø og smnaker nesten som sørlandschips.

Oioi, det må jeg si var en moderne variant av norsk bondemat:-) Hørtes skikkelig godt ut, så det er mulig jeg stjeler den ideen:-)

Skrevet

Ironi er en fin bil... OMG!!

Skrevet

''(Skal vi ikke ta kompe/raspeball/potetball/komle-FU med det samme? :D )''

Nei! Jeg tåler virkelig ikke å høre om alt det rare andre har til denne herlige retten! Det heter forøvrig klubb... ;o) Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe.

Det er riktig at det heter klubb, men det serveres med brunostsaus og flesk;-)

Skrevet

Det er riktig at det heter klubb, men det serveres med brunostsaus og flesk;-)

Duppe = brunostsaus. :o)

Skrevet

Oioi, det må jeg si var en moderne variant av norsk bondemat:-) Hørtes skikkelig godt ut, så det er mulig jeg stjeler den ideen:-)

Bare stjel, min kjære orm. Og jeg kommer med glede med detaljinstrukser om potetene. Da kan du f. eks si: Kjære, vakre Babette, fortell meg hvordan jeg lager dine nydelige ovnsstekte potetskiver.

Mista nikket
Skrevet

Surkål OG sur agurk? Blir ikke det det i overkant mye surt? Surkål er godt til kjøttkaker. Det har jeg ofte når jeg har glemt å kjøpe kål:)

Jeg greier meg uten agurkene, men ikke mannen i huset. All stekt mat skal ha sur agurk mener han.

Skrevet

''Og serveres selvfølgelig med sirup, flesk og duppe.''

Whaaat??? ;0)

Kompe, (som det heter) serveres med sukker og smør.

Intet mer, intet mindre. ;0)

Sukker og smeltet smør serveres til blodklubb, brunostsaus til potetklubben:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...