Gå til innhold

FU: Tilbehor til kjøttkakene

Anbefalte innlegg

Gjest sunnmøringen togli
Skrevet

Jeg kommer fra Nordland, men har bodd på Vestlandet de siste 22 årene. Svigermor (gjerrige sunnmøringer?) bruker ikke noe annet enn brun saus og poteter til kjøttkakene. Selv serverer jeg enten ertestuing eller kålstuing til alt ettersom hva jeg får lyst på. Og tyttebær. Bare saus og potet blir snålt syns jeg. Og makaroni? Næsj...

Øy... Komme her og komme her du!!!! Vi bruker da ertestuing til kjøttkakene!!

*fornærma*

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

16

• Lillemus

6

• GeirB

4

• favn

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bruker vi her
Skrevet

Ertestuing, tyttebærsyltetøy og sylteagurk.

Skrevet

Ser makaroni_stuing_ ikke er noe alternativ, men det er det jeg liker best til kjøttkaker. Veksler med ertestuing innimellom:-)

Jeg synes også makaroni kan være greit til kjøttkaker. Men ikke _sammen_ med poteter. Det må være enten poteter eller makaroni.

Ellers bruker vi kokte grønnsaker. Som regel brokkoli eller blomkål.

Skrevet

Jeg synes også makaroni kan være greit til kjøttkaker. Men ikke _sammen_ med poteter. Det må være enten poteter eller makaroni.

Ellers bruker vi kokte grønnsaker. Som regel brokkoli eller blomkål.

Nei, ikke makaroner - makaronistuing:-) Makaroner (pasta) blir i stedet for poteter, men ikke stuing...

Skrevet

Nei, ikke makaroner - makaronistuing:-) Makaroner (pasta) blir i stedet for poteter, men ikke stuing...

Urk, nei. Poteter og makaroni er ikke godt sammen, uansett om makaronien er stuet eller ikke.

Skrevet

Østlending her. Jeg bruker både kålstuing og ertestuing.

Men vanligvis blir det kokte grønnsaker. (Gulrot, nykål, brokkoli, blomkål.)

candyqueen_83
Skrevet

Er fra østlandet og bruker ertestuing :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...