Gjest minnah Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Ja, de sier det og det gjør jeg. Men ikke sammen med kartongen Men med blandingen av kork/plasten rundt og kartongpappen, hvordan i all verden kan dette resirkuleres til ny kartong? Jeg tror det er en bløff, de brenner sikkert fortsatt kartongene slik det ble avslørt for noen år siden. Jeg aner ikke, men satser på å vinne penger i lotteriet :-) Noen venner vant 10.000 for et års tid siden, så det er visst mulig. ;-) 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Jeg aner ikke, men satser på å vinne penger i lotteriet :-) Noen venner vant 10.000 for et års tid siden, så det er visst mulig. ;-) Jøss, det var noe 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Sier ikke noe på at du sliter innimellom. Vi med våre helt friske hender får jo ikke opp beistene engang. Men si meg... hvem fører det hjelpemiddelet du snakker om? Som du skjønner, trenger visst vi også det. Hvis man har dokumenterte plager, så får man på Hjelpemiddelsentralen, men det er mulig å kjøpe på Revmatikerens nettbutikk: www.aktivbutikk.no http://www.aktivbutikk.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36583 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Hvis man har dokumenterte plager, så får man på Hjelpemiddelsentralen, men det er mulig å kjøpe på Revmatikerens nettbutikk: www.aktivbutikk.no http://www.aktivbutikk.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36583 Er den bra? Skrukorker i alle størrelser kan være noe herk, men ser at den går til max diameter 4,5 cm. Hm, trenger en sånn! 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Er den bra? Skrukorker i alle størrelser kan være noe herk, men ser at den går til max diameter 4,5 cm. Hm, trenger en sånn! Nei se her; fant en mye bedre side: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=1731 Hovedsiden: www.enklereliv.no 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 ''Det går ikke en dag uten at jeg blir irritert over at melk- og juicekartongene nå er utstyrt med kork. Det er noe som heter 'never change a winning horse'... Det gamle konseptet med brette opp og igjen var jo genialt og jeg kan ikke med min beste vilje se fordelen med kork på kartongen.'' Jeg liker kork bedre. Jeg er plaget med veldig stive og vonde fingre, og for meg fungerer faktisk kork best selv om korkene er ganske små. Det brette-tilbake-opplegget har jeg _aldri_ likt, så jeg greier ikke se på det som "a winning horse/team". 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene. Hm, det er visst bare meg/oss altså... hehe. ''Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene.'' Nope, helt feil tenkt! :-) 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Nei se her; fant en mye bedre side: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=1731 Hovedsiden: www.enklereliv.no Den har jeg bokmerket, 'dingsen' ser veldig bra ut. Tusen takk! 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 ''Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene.'' Nope, helt feil tenkt! :-) Ja, har skjønt det nå. Men da henger det kanskje på greip at jeg som _ikke_ har problemer med hendene sliter med korkene? ;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Den har jeg bokmerket, 'dingsen' ser veldig bra ut. Tusen takk! Man oppdager masse som letner på hverdagen, når kroppen ikke henger med lenger... Noe som kan være til hjelp selv for friske mennesker:-) Hyggelig å kunne hjelpe... 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 ''Det går ikke en dag uten at jeg blir irritert over at melk- og juicekartongene nå er utstyrt med kork. Det er noe som heter 'never change a winning horse'... Det gamle konseptet med brette opp og igjen var jo genialt og jeg kan ikke med min beste vilje se fordelen med kork på kartongen.'' Jeg liker kork bedre. Jeg er plaget med veldig stive og vonde fingre, og for meg fungerer faktisk kork best selv om korkene er ganske små. Det brette-tilbake-opplegget har jeg _aldri_ likt, så jeg greier ikke se på det som "a winning horse/team". Hva gjør du med korker som ikke lar seg åpne med makt omtrent? Bookworm har tipset om gode hjelpemidler. Så langti har vi måttet sette tennene i mang en kork og det er med hjertet i halsen, her er ingen tenner å miste. Uansett, hovedankepunktet mitt mot disse korkene er miljøaspektet: Produksjon og vanskeligere å resirkulere. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Nei, det er en gul liters kartong uten kork. Og den heter bare Meierienes juice original appelsin. Står ikke premium på den. Da varierer det fra meieri til meieri også innenfor Tine, for jeg har en kartong med den gule juicen fra Tine stående i kjøleskapet nå og den har en fin, rød kork. ) 0 Siter
Bookworm Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hva gjør du med korker som ikke lar seg åpne med makt omtrent? Bookworm har tipset om gode hjelpemidler. Så langti har vi måttet sette tennene i mang en kork og det er med hjertet i halsen, her er ingen tenner å miste. Uansett, hovedankepunktet mitt mot disse korkene er miljøaspektet: Produksjon og vanskeligere å resirkulere. Jeg ser også miljøaspektet i dette, men jeg er nå engang så egoistisk laget at jeg heller velger produkter som jeg klarer å åpne... Man må bite i mange sure epler når man blir kroniker... 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Jeg ser også miljøaspektet i dette, men jeg er nå engang så egoistisk laget at jeg heller velger produkter som jeg klarer å åpne... Man må bite i mange sure epler når man blir kroniker... Det skjønner jeg selvsagt godt 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hva gjør du med korker som ikke lar seg åpne med makt omtrent? Bookworm har tipset om gode hjelpemidler. Så langti har vi måttet sette tennene i mang en kork og det er med hjertet i halsen, her er ingen tenner å miste. Uansett, hovedankepunktet mitt mot disse korkene er miljøaspektet: Produksjon og vanskeligere å resirkulere. Jeg kjøpte for mange år siden en slags gummirunding, den er ikke hel, men ca. 95%, altså det mangler en liten cm i selve ringen slik at den er justerbar ved trykk fra hånda. Den er ca 1 cm tykk og er aldeles suveren til gjenstridige korker! Aner ikke hva den heter eller om den finnes i handelen lenger, men jeg passer godt på den. ) 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Nøtteknekker favn, nøtteknekker ;o) Åguridetvarlurt... så flott da, Dorthe, skal prøve, takk og takk 0 Siter
Gjest Lipper Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Ja, hvorfor gjør man det egentlig? Skrur på korken. Vel, kanskje jeg vet det... for å slippe siste skvetten deisende rundt. Ja? Hehe, hæ? Det er da helt naturlig å pante flaskene med korken PÅ? Er vel ingen som panter de uten, for å resirkulere korkene som plast? 0 Siter
favn Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Hehe, hæ? Det er da helt naturlig å pante flaskene med korken PÅ? Er vel ingen som panter de uten, for å resirkulere korkene som plast? Ja, det er sikkert det. 0 Siter
Dory Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden... Men jeg også synes korken er litt trøblete. Økologisk melk har ikke den korken:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.