Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Ja, de sier det og det gjør jeg. Men ikke sammen med kartongen

Men med blandingen av kork/plasten rundt og kartongpappen, hvordan i all verden kan dette resirkuleres til ny kartong? Jeg tror det er en bløff, de brenner sikkert fortsatt kartongene slik det ble avslørt for noen år siden.

Jeg aner ikke, men satser på å vinne penger i lotteriet :-)

Noen venner vant 10.000 for et års tid siden, så det er visst mulig. ;-)

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

33

• Bookworm

7

• Lillemus

6

• tonie

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg aner ikke, men satser på å vinne penger i lotteriet :-)

Noen venner vant 10.000 for et års tid siden, så det er visst mulig. ;-)

Jøss, det var noe :)

Skrevet

Sier ikke noe på at du sliter innimellom. Vi med våre helt friske hender får jo ikke opp beistene engang.

Men si meg... hvem fører det hjelpemiddelet du snakker om? Som du skjønner, trenger visst vi også det.

Hvis man har dokumenterte plager, så får man på Hjelpemiddelsentralen, men det er mulig å kjøpe på Revmatikerens nettbutikk: www.aktivbutikk.no

http://www.aktivbutikk.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36583

Skrevet

Hvis man har dokumenterte plager, så får man på Hjelpemiddelsentralen, men det er mulig å kjøpe på Revmatikerens nettbutikk: www.aktivbutikk.no

http://www.aktivbutikk.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36583

Er den bra? Skrukorker i alle størrelser kan være noe herk, men ser at den går til max diameter 4,5 cm. Hm, trenger en sånn!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Det går ikke en dag uten at jeg blir irritert over at melk- og juicekartongene nå er utstyrt med kork. Det er noe som heter 'never change a winning horse'... Det gamle konseptet med brette opp og igjen var jo genialt og jeg kan ikke med min beste vilje se fordelen med kork på kartongen.''

Jeg liker kork bedre. Jeg er plaget med veldig stive og vonde fingre, og for meg fungerer faktisk kork best selv om korkene er ganske små. Det brette-tilbake-opplegget har jeg _aldri_ likt, så jeg greier ikke se på det som "a winning horse/team".

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene.

Hm, det er visst bare meg/oss altså... hehe.

''Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene.''

Nope, helt feil tenkt! :-)

Skrevet

''Nei, sier du det? Jeg var sikker på at folk som har problemer med hendene slet verre enn verst med disse korkene.''

Nope, helt feil tenkt! :-)

Ja, har skjønt det nå. Men da henger det kanskje på greip at jeg som _ikke_ har problemer med hendene sliter med korkene? ;-)

Skrevet

Den har jeg bokmerket, 'dingsen' ser veldig bra ut. Tusen takk!

Man oppdager masse som letner på hverdagen, når kroppen ikke henger med lenger... Noe som kan være til hjelp selv for friske mennesker:-)

Hyggelig å kunne hjelpe...

Skrevet

''Det går ikke en dag uten at jeg blir irritert over at melk- og juicekartongene nå er utstyrt med kork. Det er noe som heter 'never change a winning horse'... Det gamle konseptet med brette opp og igjen var jo genialt og jeg kan ikke med min beste vilje se fordelen med kork på kartongen.''

Jeg liker kork bedre. Jeg er plaget med veldig stive og vonde fingre, og for meg fungerer faktisk kork best selv om korkene er ganske små. Det brette-tilbake-opplegget har jeg _aldri_ likt, så jeg greier ikke se på det som "a winning horse/team".

Hva gjør du med korker som ikke lar seg åpne med makt omtrent? Bookworm har tipset om gode hjelpemidler. Så langti har vi måttet sette tennene i mang en kork og det er med hjertet i halsen, her er ingen tenner å miste.

Uansett, hovedankepunktet mitt mot disse korkene er miljøaspektet: Produksjon og vanskeligere å resirkulere.

Skrevet

Nei, det er en gul liters kartong uten kork. Og den heter bare Meierienes juice original appelsin. Står ikke premium på den.

Da varierer det fra meieri til meieri også innenfor Tine, for jeg har en kartong med den gule juicen fra Tine stående i kjøleskapet nå og den har en fin, rød kork. :o)

Skrevet

Hva gjør du med korker som ikke lar seg åpne med makt omtrent? Bookworm har tipset om gode hjelpemidler. Så langti har vi måttet sette tennene i mang en kork og det er med hjertet i halsen, her er ingen tenner å miste.

Uansett, hovedankepunktet mitt mot disse korkene er miljøaspektet: Produksjon og vanskeligere å resirkulere.

Jeg ser også miljøaspektet i dette, men jeg er nå engang så egoistisk laget at jeg heller velger produkter som jeg klarer å åpne... Man må bite i mange sure epler når man blir kroniker...

Skrevet

Jeg ser også miljøaspektet i dette, men jeg er nå engang så egoistisk laget at jeg heller velger produkter som jeg klarer å åpne... Man må bite i mange sure epler når man blir kroniker...

Det skjønner jeg selvsagt godt :)

Skrevet

Jeg kjøpte for mange år siden en slags gummirunding, den er ikke hel, men ca. 95%, altså det mangler en liten cm i selve ringen slik at den er justerbar ved trykk fra hånda. Den er ca 1 cm tykk og er aldeles suveren til gjenstridige korker! Aner ikke hva den heter eller om den finnes i handelen lenger, men jeg passer godt på den. :o)

Skrevet

Nøtteknekker favn, nøtteknekker ;o)

Åguridetvarlurt... så flott da, Dorthe, skal prøve, takk og takk :)

Gjest Lipper
Skrevet

Ja, hvorfor gjør man det egentlig? Skrur på korken. Vel, kanskje jeg vet det... for å slippe siste skvetten deisende rundt. Ja?

Hehe, hæ? Det er da helt naturlig å pante flaskene med korken PÅ? Er vel ingen som panter de uten, for å resirkulere korkene som plast?

Skrevet

Hehe, hæ? Det er da helt naturlig å pante flaskene med korken PÅ? Er vel ingen som panter de uten, for å resirkulere korkene som plast?

Ja, det er sikkert det.

Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden...

Men jeg også synes korken er litt trøblete.

Økologisk melk har ikke den korken:):)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...