Gå til innhold

Gassgrill. Hva er et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Gjest grilldressen må på nå
Skrevet

Nå er det endelig lov med gassgrill her i borettslaget. Kjøpte El-grill for to år siden, men er ikke fornøyd med den. Jeg tenker etterhvert å heller kjøpe gassgrill. Men hva er en bra grill? Jeg har sjelden grillparty, men vil heller ikke ha en som har for liten grillflate. Samboeren min mener vi bør kjøpe Weber.Er de bedre enn andre? Eller bare dyrere? Mange spm her. kom gjerne med link til en grill du anbefaler

Skrevet

Se på coop.no. Webergriller er billigst der. Flere modeller i ukens annonseavis.

Du må vurdere om du skal gjøre mer enn å grille bare kjøttet. Du trenger 3-4 brennere for å lage alt av tilbehør, uten å angre på å ha kjøpt for liten grill.

Skrevet

Enig med Lotte, minst tre brennere.

Vi kjøpte en på europris av alle steder, den er/har vært grei til nå men er kun brukt to ganger foreløpig. Den kom på over 2000kr (husker ikke nøyaktig) Må kjøpe trekk, slange osv i tillegg til grillprisen.... Min mann sier det er tilbud på gassgrill til 1600kr eller noe på elkjøp eller obs. Søk på nett på de stedene kanskje?

Gjest jamvold
Skrevet

Vi har alltid klart oss med en grill som koster rundt 1000 lappen. Den siste vi kjøpte i år ble en grill på expert.

Har to brennere og fungerer helt greit. Vi steker mye kjøtt av gangen på den, forskjellen vil bestå i at det tar litt lenger tid før alt er stekt enn om den hadde flere brennere. Men hvem har dårlig tid når man lager et grillmåltid om sommeren? Det skal brukes lang tid med koseprat og litt godt drikke før hovedretten og kan man ikke vente så tar man seg en ventepølse!

Og vi griller hver dag om sommeren. Disse grillene varer ca. 5 år har vi funnet ut og det er greit nok . Heller kjøpe ny enn å ha en utrangert gammel type 20 år fremover i tid..(weber har jo lang rustgaranti)

Det viktigste for oss er at grillen har en avlastningshylle. Den bruker vi mye når kjøttet skal hvile.

Skrevet

Weber er bedre enn de andre. Vi har en 11 år gammel Weber grill som vi ikke har tatt spesielt godt vare på. Den tenner alltid på første forsøk selv etter lang periode utendørs eller etter vinteren. Den er nesten like fin som da den var ny og brenner jevnt og fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...