2.gangsfødende Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har sååååååå lyst å komme i form etter fødsel på nr 2 og vet jeg ikke kan trene før etter 6 uker. Men er det noen hverdagslige ting jeg kan begynne å gjøre med en gang? noen som vet? 0 Siter
2.gangsfødende Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Har 4 uker igjen til termin 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Knipeøvelser er du vel i full gang med? Ellers så vil jeg nok si at det er lurt å gå mye tur etter fødselen, når du er klar for det. 0 Siter
2.gangsfødende Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Knipeøvelser er du vel i full gang med? Ellers så vil jeg nok si at det er lurt å gå mye tur etter fødselen, når du er klar for det. jo, det kan jeg jo. Kan jeg f.eks sitte i sofaen og trene med håndvekter? Må vel legg til at jeg ikke er overvektig. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg begynte med mage øvelser mens jeg lå på barsel... Hadde aldri klart å vente 6uker jeg...Ikke med den "bolledeigen" ;0) Vi fikk også en brosjyre og et lite kurs på barsel, der står de enkleste øvelsene mange begynner med. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 jo, det kan jeg jo. Kan jeg f.eks sitte i sofaen og trene med håndvekter? Må vel legg til at jeg ikke er overvektig. Det blir jo endel vektløfting med baby også Du mister ikke muskelmassen så fort, så jeg tror ikke du skal bekymre deg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 *Knipeøvelser for bekkenbunnen er det viktigste de første dagene og ukene. *Ut og gå på tur så mye du orker! *Mageøvelser etterhvert, men husk å knipe godt først! 0 Siter
Speak Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Å gå er flott. Det gjør godt for både deg og barnet som får frisk luft. Ellers tror jeg på at man skal kjenne hva kroppen orker/klarer. Styr unna det som gjør vondt! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Jeg begynte å trene etter to uker etter alle tre svangerskapene jeg. Men man skal være forsiktig, og ta det litt pent i begynnelsen, begynne i de små. Kjenner fort hva man ikke bør drive med. Og så er det viktig at man "kniper" i bekkenbunnen mens man trener ting som man kjenner "presser" der, f.eks mage. Jeg trener en form for aerobic med vekter, og de fleste øvelser går det helt fint an å trene etter en fødsel. Harde joggeturer skal man vel vente med.. Lykke til! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.