Gå til innhold

hva kan jeg trene rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

2.gangsfødende
Skrevet

Jeg har sååååååå lyst å komme i form etter fødsel på nr 2 og vet jeg ikke kan trene før etter 6 uker. Men er det noen hverdagslige ting jeg kan begynne å gjøre med en gang? noen som vet?

2.gangsfødende
Skrevet

Har 4 uker igjen til termin

Skrevet

Knipeøvelser er du vel i full gang med? Ellers så vil jeg nok si at det er lurt å gå mye tur etter fødselen, når du er klar for det.

2.gangsfødende
Skrevet

Knipeøvelser er du vel i full gang med? Ellers så vil jeg nok si at det er lurt å gå mye tur etter fødselen, når du er klar for det.

jo, det kan jeg jo. Kan jeg f.eks sitte i sofaen og trene med håndvekter? Må vel legg til at jeg ikke er overvektig.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg begynte med mage øvelser mens jeg lå på barsel...

Hadde aldri klart å vente 6uker jeg...Ikke med den "bolledeigen" ;0)

Vi fikk også en brosjyre og et lite kurs på barsel, der står de enkleste øvelsene mange begynner med.

Skrevet

jo, det kan jeg jo. Kan jeg f.eks sitte i sofaen og trene med håndvekter? Må vel legg til at jeg ikke er overvektig.

Det blir jo endel vektløfting med baby også :) Du mister ikke muskelmassen så fort, så jeg tror ikke du skal bekymre deg.

Gjest prust
Skrevet

*Knipeøvelser for bekkenbunnen er det viktigste de første dagene og ukene.

*Ut og gå på tur så mye du orker!

*Mageøvelser etterhvert, men husk å knipe godt først!

Skrevet

Å gå er flott. Det gjør godt for både deg og barnet som får frisk luft.

Ellers tror jeg på at man skal kjenne hva kroppen orker/klarer. Styr unna det som gjør vondt!

Gjest gomle
Skrevet

Jeg begynte å trene etter to uker etter alle tre svangerskapene jeg. Men man skal være forsiktig, og ta det litt pent i begynnelsen, begynne i de små. Kjenner fort hva man ikke bør drive med. Og så er det viktig at man "kniper" i bekkenbunnen mens man trener ting som man kjenner "presser" der, f.eks mage. Jeg trener en form for aerobic med vekter, og de fleste øvelser går det helt fint an å trene etter en fødsel. Harde joggeturer skal man vel vente med..

Lykke til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...