Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell synes dere er ok?

Anbefalte innlegg

Gjest aldersforskjell hos par
Skrevet

Jeg er 27 år og har fått følelser for en som er 44. jeg synes det er alt for gammel, men klarer ikke å slutte å tenke på han heller. Han ser og oppfører seg mye yngre enn det han er.

Hvor synes dere aldersgrensa går?

Skrevet

Ikke noe problem, du er såpass voksen at det ikke spiller noen rolle. Hadde du vært 17 og han 34 hadde det vært noe helt annet.

Skrevet

Det der går helt fint, null problem for begge er "voksne".

Gjest togli
Skrevet

Når du blir 30, så er kan fortsatt i 40-åra og da høres det ikke så ille ut ;)

Om to år er jeg selv 40 og jeg synes 44-åringer er "gamle", så det sier seg selv at jeg ikke helt "henger med" ;)

Jeg tror ikke jeg ville brydd meg særlig om denne aldersforskjellen, nei.

Skrevet

Jo eldre man blir, jo mindre "synlig" er aldersforskjellen. Jeg synes du skal konsentrere deg om HVA SLAGS mann dette er jeg, istedet for hvor gammel han er... Dere er begge voksne mennesker:-)

Skrevet

Ikke noe problem, du er såpass voksen at det ikke spiller noen rolle. Hadde du vært 17 og han 34 hadde det vært noe helt annet.

Ja det er sandt, for ikkje å snakke om hvis han var 18...

Gjest aldersforskjell hos par
Skrevet

Når du blir 30, så er kan fortsatt i 40-åra og da høres det ikke så ille ut ;)

Om to år er jeg selv 40 og jeg synes 44-åringer er "gamle", så det sier seg selv at jeg ikke helt "henger med" ;)

Jeg tror ikke jeg ville brydd meg særlig om denne aldersforskjellen, nei.

jeg tenker også på at jeg en gang vil ha barn, men gjerne drøye det så sent som mulig., Vet ikke helt hva jeg synes om at han er over 50 år hvis jeg er 35

Gjest mora2
Skrevet

Enig med de andre her, at når man er voksen har ikke alder så mye å si.

Mrs. Wallace
Skrevet

Så lenge begge parter er voksne, er den eneste relevante grensa den man selv har i forhold til _hvem_ man vil være i et forhold med. Så hvis det føles riktig, kjør på. :o)

Skrevet

Jeg har en grense nedad og oppad, men de er ikke ubrytelige, sånn går det jo ikke an å ha det.

Ellers lurer jeg på om alle ville svart likedan dersom det var omvendt, damen eldst og mannen yngst?

Følg hjertets stemme og konferer med fornuften din, det er en uslåelig kombinasjon :)

Gjest togli
Skrevet

jeg tenker også på at jeg en gang vil ha barn, men gjerne drøye det så sent som mulig., Vet ikke helt hva jeg synes om at han er over 50 år hvis jeg er 35

Ta nå ikke sorgene på forskudd :) Finn ut om han er interessert i deg og se om dere kan få et bra forhold og ta det derfra :)

Gjest tressell
Skrevet

Min kjæreste og samboer er 14 år eldre enn meg. Merker lite til aldersforskjellen. Har vært sammen i 13 år snart. Kjærlighet spør ikke etter alder, jeg var heller ikke ute etter en som var eldre.

Gjest hallosann
Skrevet

Forelskelse kjenner ingen aldersgrense - den bare "rammer" :) Selv er jeg 44 og min samboer er 34. Jeg er kvinne og syntes det var vanskelig i starten med tanke på at jeg har barn - han har ikke. Jeg var redd for at jeg ikke kunne tilby han muligheten til og oppleve det.

Jeg tenkte og veide frem og tilbake i det vide og brede, men var allerede fortapt. Dette er nå 5 år siden. Hva fremtiden bringer vet vi ikke, vi lever nå :)

Persille1365381127
Skrevet

Min kjæreste og samboer er 14 år eldre enn meg. Merker lite til aldersforskjellen. Har vært sammen i 13 år snart. Kjærlighet spør ikke etter alder, jeg var heller ikke ute etter en som var eldre.

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere var da dere ble sammen - men var dere på samme "modenhets-nivå" selv om det er så stor forskjell? Eller har det gått seg til?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jo eldre man blir, jo mindre "synlig" er aldersforskjellen. Jeg synes du skal konsentrere deg om HVA SLAGS mann dette er jeg, istedet for hvor gammel han er... Dere er begge voksne mennesker:-)

''Jo eldre man blir, jo mindre "synlig" er aldersforskjellen.''

Det er jo ikke helt sant da. Forskjellen på en syttiåring og en femtiåring er da temmelig synlig, og man har kommet veldig forskjellige stadier i livet.

Gjest xbellax
Skrevet

Morsomt hvordan enkelte under her automatisk tenker at alder er synonymt med modenhet, det er det ikke. Matcher dere hverandre i modenhet finnes det ikke noe bedre, men selv da bør man tenke igjennom hvor man er i livet -hvilken fase man befinner seg i, om man ønsker barn osv osv. Skjønt, å gruble for mye er sjelden sunt, livet er kort, -nyt det.

Gjest lykke til
Skrevet

Liker du ham så liker du ham... ;-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Var faktisk i en liknende situasjon da jeg var på din alder, bare at han jeg falt for var et par år yngre enn "din" mann. Det var helt uaktuelt for meg å innlede noe forhold til den mannen, enda jeg var på vei til å bli skikkelig forelska.

En ting var hvordan vi hadde det oss i mellom, men jeg klarte ikke se for meg ham sammen med mine venner, og jeg følte meg ung de gangene jeg traff hans venner. I tillegg tenkte jeg fremover - hva når han ble 65 og jeg 50 osv, pluss at jeg ikke hadde lyst til å ha en så gammel pappa til mine eventuelle barn. Så jeg trakk meg ut og har aldri sett meg tilbake :)

Jeg er nok litt "kynisk" - ser på kjærlighet som et valg og noe som absolutt kan styres. Det er bare å ta valget tidlig nok i prosessen - sier seg selv at det er vanskeligere å avslutte et forhold dersom man står i det med begge bena, enn det er å trekke seg ut før det egentlig begynner.

Men - det at en slik aldersforskjell var uaktuell for meg, betyr ikke at den er det for deg. Hver enkelt må finne ut hva som passer en selv. Synes ikke det går an å si noe absolutt om hvilket aldersforskjell som er for stor. Jeg kjenner lykkelige par med 20 års aldersforskjell "rett vei", og et svært lykkelig par med 10 års forskjell "feil vei".

Lytt til magefølelsen!

Gjest tressell
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere var da dere ble sammen - men var dere på samme "modenhets-nivå" selv om det er så stor forskjell? Eller har det gått seg til?

Jeg 30, han 44.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...