Gå til innhold

Hvis kvinnen er lengre enn mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koffor blanda du Petter Stordalen inn her??

Fordi han er en liten tass, kanskje?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Lotte :o)

7

• GeirB

5

• Mrs. Wallace

3

Gjest D*lilith
Skrevet

Reagerer alltid litt når jeg ser en kvinne som er høyere enn mannen,men ikke noe mer enn det heller...

Skrevet

Eg er svak for lange kvinner (over 1,80) men er sjøl ikkje mer enn skarve 1,73, så min utkårede bør være høg, slank, vakker med timeglass figur, store pupper og ca. 29 år .

Helst litt sydlandsk også, gjerne dirigent eller fiolinist i ett fremragende Internasjonalt symfoniorkester.

:-)

Skrevet

Tidligere ble kvinner forsørget og 'passet på' av menn og da skulle vel forsørgeren også være både stor, sterk og ha erfaring til å ta viktige avgjørelser.

I dag er jo sånt bare tull, og hos massevis av par finner du aldersforskjell og høydeforskjell andre veien.

Gjest Aimabel
Skrevet

En naturlig årsak til at det er skjelden å se er vel at guttet generelt er høyere enn jenter. Jeg synes det er tøft at par velger å være litt utradisjonelle, og velge utifra andre kriterier enn høyde. Jeg tror de som har bestemte normer for hvordan potensiell partner skal se ut og oppføre seg går glipp av noe. Derfor synes jeg det er lurt om man kan være mer åpen for det litt utradisjonelle. Det ville være utrolig overfladisk å velge bort en man liker pga høyde.

Skrevet

Koffor blanda du Petter Stordalen inn her??

morsan hadde svaret klart :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211304333' post='3879524]

morsan hadde svaret klart :)

;-)

Men forresten: kan du egentlig si at du driter i høyden når du har en mann som er 5 cm høyere enn deg, da?;-)

Det er omtrent samme høydeforskjell som det er mellom meg og min mann, bare at vi begge ligger ca 10 cm over dere, og jeg kan ikke si at jeg driter i lengden for eget vedkommende. Eller ihvertfall: Jeg gjorde ikke det som ung, ihvertfall.;-)

Jeg har jo alltid raget høy over mange, og ihvertfall i lanmge tider over gutta, før de omsider skøt i været, så jeg ville nok følt meg veldig stor og utilpass med en mann som var mindre enn meg.

Skrevet

;-)

Men forresten: kan du egentlig si at du driter i høyden når du har en mann som er 5 cm høyere enn deg, da?;-)

Det er omtrent samme høydeforskjell som det er mellom meg og min mann, bare at vi begge ligger ca 10 cm over dere, og jeg kan ikke si at jeg driter i lengden for eget vedkommende. Eller ihvertfall: Jeg gjorde ikke det som ung, ihvertfall.;-)

Jeg har jo alltid raget høy over mange, og ihvertfall i lanmge tider over gutta, før de omsider skøt i været, så jeg ville nok følt meg veldig stor og utilpass med en mann som var mindre enn meg.

Hadde ikke hatt noe å si om han var 165 heller, bare han funket!

Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er rart, og jeg syns ikke det er så sjeldent heller. Jeg har noen venninner som maser litt om det der, de syns selv de er (for) høye, og bryr seg masse med høyden til alle andre, både menn og kvinner og da særlig potensielle kjærester. Selv syns jeg høyde er noe av det mest uinteressante egenskapen ved et menneske, og jeg legger sjelden merke til andres høyde. De parene jeg ser som har ulik høyde "feil vei" er det gjerne disse "høye" venninnene som gjør meg oppmerksom på. jeg syns de driter seg ut.

Vel, det er nå de som vet hvordan det føles å være den høyeste. Det vet ikke de kortvokste stort om.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211304752' post='3879542]

Hadde ikke hatt noe å si om han var 165 heller, bare han funket!

:-) Men hva med 157 da?

Skrevet

:-) Men hva med 157 da?

Det hadde sikkert sett vittig ut, men hvis han hadde de andre kvalitetene inne, så ville vel ikke høyden vært et hinder? *s*

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, hvorfor egentlig?

Sansynligvis fordi det er mest vanlig, for menn er generelt høyere enn kvinner.

Mannen min er 30 cm høyere enn jeg, og jeg kan hvile meg mot hans store sterke bryst, men jeg kan ikke se ham over skulderen.

I store folkemengder er det praktisk, for da er han høyere enn de fleste og kan skue utover mengden og finne veien ut av menneskehavet for oss.

I hverdagen betyr det veldig lite.

Men søsteren min er 3-4 cm høyere enn meg, hennes mann er på samme høyere, men så er han veldig mandig, så høyde og mandighet oppveier hverandre. Eneste gangen han føler at høyden sjenerer ham er når vi skal ta familiebiler og han skal stå mellom min mann som er over 1,90 og min svoger som er over 1,95.

Høyde gjør ingen forskjell for hvem et menneske er som person, og det er jo personligheten som teller, når en skal velge ektefelle.

Hilsen

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211305455' post='3879563]

Det hadde sikkert sett vittig ut, men hvis han hadde de andre kvalitetene inne, så ville vel ikke høyden vært et hinder? *s*

Jeg er enig i det at høyden da ikke ville vært et hindervis man først hadde blitt kjent og man hadde fått vite om alle de gode sidene.

Men jeg må innrømme at jeg i den mer eller mindre auomatiske "screeningen" av "aktuelle kandidater" i hine hårde dager sjelden kastet et ekstra blikk på de veldig små karene.

Ei heller på blonde karer! ;-)

Skrevet

Vel, det er nå de som vet hvordan det føles å være den høyeste. Det vet ikke de kortvokste stort om.

Tiltredes!

Dessuten kan de små damene gjerne holde seg unna de høyeste karene, for å ikke ødelegge valgmulighetene for oss høy! ;-)

Gjest mandolina
Skrevet

Tiltredes!

Dessuten kan de små damene gjerne holde seg unna de høyeste karene, for å ikke ødelegge valgmulighetene for oss høy! ;-)

Det er da ikke høyden en tiltrekkes av. Høyden følger med "på kjøpet".

Skrevet

Jeg er enig i det at høyden da ikke ville vært et hindervis man først hadde blitt kjent og man hadde fått vite om alle de gode sidene.

Men jeg må innrømme at jeg i den mer eller mindre auomatiske "screeningen" av "aktuelle kandidater" i hine hårde dager sjelden kastet et ekstra blikk på de veldig små karene.

Ei heller på blonde karer! ;-)

Alle mine har vært blonde, med ett unntak ;o)

Gjest Gjør som du vil du
Skrevet

Rart og rart, kommer vel kanskje litt ann på.

For noen år siden var både min søster og jeg på samme tid sammen med typer som var lavere enn oss, vi gikk også i høyhelte sko.

Min type var ganske mandig i utseende, litt grov, litt gråstenk i håret, bar klær og seg selv med stil. Det var liksom ikke rart når jeg valset ved siden av ham.

Søstra mi sin typer derimot var veldig ung i utseende, så mye yngre ut enn det han var, gedigne brune øyne, pent smil, sprettrumpe. Der var det ikke like elegant nei.

Husker vi snakket en del om dette den gang.

I bunn og grunn så er det ikke rart, men noen ganger så ser man det alikavel, og det har kanskje noen med personenes utseende å gjøre?

Husker det var "like rart" - eller rarere? - når høyeste gutten i gjengen ble sammen med minste jenta i gjengen (de var begge over/under gjennomsnittet høye/lave) der gikk de hånd i hånd den lange slasken og den litte perta :)

Uansett hva hver og en skulle mene, andres meninger er sjelden grunn nok til å basere sine avgjørelser på :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211306931' post='3879610]

Alle mine har vært blonde, med ett unntak ;o)

Her er det akkurat motsatt:-)

Skrevet

Tiltredes!

*Fnis* Husker en av de populære og kjekke gutta på vgs kommenterte høyden min, hvorpå jeg svarte rolig:"Men tenkt på det utvalget jeg har i mannfolk da! De færreste menn er jo ute etter damer som er høyere enn dem!" *Hehe* Han ble tankefull og nikket husker jeg. :o)

Skrevet

*Fnis* Husker en av de populære og kjekke gutta på vgs kommenterte høyden min, hvorpå jeg svarte rolig:"Men tenkt på det utvalget jeg har i mannfolk da! De færreste menn er jo ute etter damer som er høyere enn dem!" *Hehe* Han ble tankefull og nikket husker jeg. :o)

Ja, det er jo gjerne slik det er:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...