Gå til innhold

Aldersforskjell andre veien?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Forresten: Om du går inn i et slik forhold, og det faktisk ikke fungerer - hva har du egentlig tapt? Har du ikke bare vunnet noe på veien, både av kjærlighetsopplevelser og erfaring?

Klasker på en forbasket sann klisje til slutt: Den som intet våger, intet vinner!

:-)

I know...

Men jeg orker ikke en ny runde med kjærlighetssorg etter at han finner ut at det ikke var en jente med barn han ville ha likevel, eller at jeg blir for kravstor & aktiv, eller at han ikke vil tilpasse seg mitt liv (jeg har barn, jeg kan ikke endre på det).

Og jeg synes ikke Billa fortjener en ny person som dukker opp i livet hennes, og så forsvinner igjen.

Og det kan godt hende han synes alt er greit så lenge hun ikke er involvert, men så kommer hverdagen, og så blir det skummelt og ansvarsfullt - og ikke så moro lenger.

Jeg har jo trodd at det har vært riktig før også, og så blitt dumpa så det sang - uten å ha sett det komme.

Så nå våger jeg ingenting lenger, jeg safer og holder meg unna - vet ikke om det er det rette, men det sparer meg hvertfall for det kjipe i etterkant.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

24

• GeirB

8

• tonie

7

• Soulshine

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

I know...

Men jeg orker ikke en ny runde med kjærlighetssorg etter at han finner ut at det ikke var en jente med barn han ville ha likevel, eller at jeg blir for kravstor & aktiv, eller at han ikke vil tilpasse seg mitt liv (jeg har barn, jeg kan ikke endre på det).

Og jeg synes ikke Billa fortjener en ny person som dukker opp i livet hennes, og så forsvinner igjen.

Og det kan godt hende han synes alt er greit så lenge hun ikke er involvert, men så kommer hverdagen, og så blir det skummelt og ansvarsfullt - og ikke så moro lenger.

Jeg har jo trodd at det har vært riktig før også, og så blitt dumpa så det sang - uten å ha sett det komme.

Så nå våger jeg ingenting lenger, jeg safer og holder meg unna - vet ikke om det er det rette, men det sparer meg hvertfall for det kjipe i etterkant.

''Jeg har jo trodd at det har vært riktig før også, og så blitt dumpa så det sang - uten å ha sett det komme.''

Men underveis i forholdet, hadde du det ikke bra da? Ble du ikke elsket og stelt for, ble du ikke varm om hjertet og følte at du hadde det veldig bra?

Kjærlighetssorg er så vanvittig vondt, rent fysisk vondt, men samtidig - klarer man å se at man hadde det godt i forholdet, blir gjerne kjærlighetssorgen lettere å bære. Savnet vil være der, men ved å ha gode minner kan man klare å se ting litt annerledes.

Å safe er jo - som ordet sier - veldig trygt. Ingen nedturer, men samtidig mister man også oppturene. Du virker ikke som en safetype, jeg innbiller meg at du trenger litt action i livet ditt, og jeg tror et kjærlighetsløst liv er helt umulig for deg.

Man har ingen garantier for noe, heldigvis og dessverre. Skjønner din bekymring for hans liv og laden, men dette må han få bestemme selv. Du må tro han på hans ord, noe annet valg har du ikke.

Det er ikke nødvendig å brenne alle broer i løpet av 2 søte forelskelsesmåneder, men å aldri slippe tak i sikkerhetslina blir heller ikke bra. Gi deg selv litt slækk!

Skrevet

Joa. Hvis ingen av dem har særlig behov for dypere samtaler er vel alt helt knall;)

Folk flest snakker vel stort sett om været o.l. allikevel.

Skrevet

Makaroner finnes ikke:-)

Det kan diskuterest! :-)

Gjest Gærneheisa
Skrevet

For å si det sånn.....hadde jeg skullet gå på vift nå så hadde jeg nok vært svært åpen for en noe yngre en......for første gang i mitt liv......for jeg har alltid tatt dem et godt stykke eldre ;)

Men jeg er livlig, liker å trene litt, er ungdommelig, langtidsvåryr ;) og liker en del "yngre" ting/ hobbyer.

Så jeg tror nok en ung og deilig mann hadde passet meg da.

Jeg er snart 40, han bør være.....hmmmm.......28 - 35 kanskje, litt smårufsete halvlangt hår, brune store muskler, like muskelbiler, like barn, og være glad i sex....

Så takk.....noen på lager???????

*ler godt*

Go for it da get, den som intet våger intet vinner :D

Skrevet

Syv års aldersforskjell er da ingenting. Så i dette hypotetiske tilfellet er det bare tull om det skulle stå på alderen :)

Skrevet

Jeg er tre år eldre enn ham. Fungerer perfekt ;) Skal sies at han har visst seg å være mer stabil og erfaren enn gutter som jeg tidligere har vært med, på min egen alder og oppover. Har nok minst like mye med livserfaring/modenhet som tall og år å gjøre.

Skrevet

Folk flest snakker vel stort sett om været o.l. allikevel.

Folk flest er kjedelige. Man skal ikke bry seg for mye om dem;)

Persille1365381127
Skrevet

''Jeg har jo trodd at det har vært riktig før også, og så blitt dumpa så det sang - uten å ha sett det komme.''

Men underveis i forholdet, hadde du det ikke bra da? Ble du ikke elsket og stelt for, ble du ikke varm om hjertet og følte at du hadde det veldig bra?

Kjærlighetssorg er så vanvittig vondt, rent fysisk vondt, men samtidig - klarer man å se at man hadde det godt i forholdet, blir gjerne kjærlighetssorgen lettere å bære. Savnet vil være der, men ved å ha gode minner kan man klare å se ting litt annerledes.

Å safe er jo - som ordet sier - veldig trygt. Ingen nedturer, men samtidig mister man også oppturene. Du virker ikke som en safetype, jeg innbiller meg at du trenger litt action i livet ditt, og jeg tror et kjærlighetsløst liv er helt umulig for deg.

Man har ingen garantier for noe, heldigvis og dessverre. Skjønner din bekymring for hans liv og laden, men dette må han få bestemme selv. Du må tro han på hans ord, noe annet valg har du ikke.

Det er ikke nødvendig å brenne alle broer i løpet av 2 søte forelskelsesmåneder, men å aldri slippe tak i sikkerhetslina blir heller ikke bra. Gi deg selv litt slækk!

Skulle jo nesten tro du var på hans lag ;)

Vi får se hvordan det går, tar det litt piano nå... :)

Gjest ViViola
Skrevet

Skulle jo nesten tro du var på hans lag ;)

Vi får se hvordan det går, tar det litt piano nå... :)

Er eldre enn deg - har gått livets skole. Uten at jeg ønsker å utdype det særlig mye mer.

Er ikke på noens lag, jeg, men du spør - og jeg svarer. Med erfaring. :-)

Persille1365381127
Skrevet

Er eldre enn deg - har gått livets skole. Uten at jeg ønsker å utdype det særlig mye mer.

Er ikke på noens lag, jeg, men du spør - og jeg svarer. Med erfaring. :-)

Heh, det var litt fleipete ment :)

Takk for innspill! Virkelig! Jeg skjønner jo at det handler mer om mine fordommer og skjeletter enn ham som person, så jeg skal tilbringe helgen med ham - og se hva som skjer videre :)

Gjest ViViola
Skrevet

Heh, det var litt fleipete ment :)

Takk for innspill! Virkelig! Jeg skjønner jo at det handler mer om mine fordommer og skjeletter enn ham som person, så jeg skal tilbringe helgen med ham - og se hva som skjer videre :)

Skjønte at det var litt fleip, og det var det tilbake også - "jeg er eldre enn deg og vet bedre". :-)

Hvis _han_ sier han vil, mens du ikke kan tro på det/ikke klarer å legge vekk din aldersbekymring, så kan nok dette bli problematisk. Prøv å ha ei heftig helg, og lat som han er 32. :-)

Persille1365381127
Skrevet

Skjønte at det var litt fleip, og det var det tilbake også - "jeg er eldre enn deg og vet bedre". :-)

Hvis _han_ sier han vil, mens du ikke kan tro på det/ikke klarer å legge vekk din aldersbekymring, så kan nok dette bli problematisk. Prøv å ha ei heftig helg, og lat som han er 32. :-)

*fnise* I will :)

Skrevet

Alder spiller ingen rolle. Innen visse grenser. Jeg hadde aldri reagert på sju års alderforskjell 'feil' vei.

Og når det gjelder venner - som du spør flyfly om - ser jeg heller ikke hvilken rolle det skulle spille. Mine venner varierer fra ti år yngre til nesten tretti år eldre enn meg. Det er ikke alderen som har noe å si, men hvor godt man passer sammen.

Skrevet

Folk flest er kjedelige. Man skal ikke bry seg for mye om dem;)

Det har du helt rett i!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...