Gå til innhold

FU: Biltema? Fristende...? ;p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er stort sett helt anti-Biltema. 90% av det de har av varer passer "kanskje nesten, men aldri helt". Inntrykket mitt er at Biltema har laber kvalitet på _mye_ - og at jeg til stadighet blir enig med med selv om at Biltema = irritasjon. Det er en grunn til at man blir best fornøyd med merkevarer, som er langt dyrere enn Biltemakopier... *sukk*

Nå skal jeg kjøpe meg en lasteholder for sykler.

Biltema: se www.biltema.no - bil - biltilbehør - laste - scroll litt nedover så ser du "nyhet" sykkelholder. Genial, hæ? Bare 269,-!

Merkevareutgaven fra Thule koster 8-900 kr på Obs Sport.

Jeg antar at Biltemautgaven sikkert ikke er dimensjonert rett (at syklene ikke passer ed avstanden mellom de to armene), eller at hele greia knekker under vekta av 3 sykler, eller av den ikke tåler nordisk klima og ruster i stykker... ;o)

Jeg hater bruk-og-kast, og det blir jo mye søppel av ting som må skiftes ut etter kort tid pga elendig kvalitet....

Hva hadde du gått for? Er jeg forutinntatt? *not* ;p

Skrevet

Hold deg unna Biltema mener jeg. De har verktøy som kan brukes, mens annet er bruk og kast.

Skrevet

Jeg kjenner ikke til dette produktet, så jeg kan ikke uttale meg om hva jeg hadde gjort.

Men generelt så kjøper jeg mye på Biltema, det går mest i verktøy, bildeler og div annet. Jeg har faktisk ikke kjøpt noe derfra som jeg er misfornøyd med, til mitt bruk har det ikke vært noe problem.

Jeg vurderer hva jeg skal ha, men det gjør jeg også i andre butikker.

Men Biltema har ikke så god status for å si det sånn.

Skrevet

Vi har kjøpt en del på biltema, og kvaliteten er oftest helt greit. Dette sykkelstativet vil jeg tro er helt OK. Det er jo ikke så mye feil de kan gjøre under produksjonen av en slik ting.

Skrevet

Vi har kjøpt en del på biltema, og kvaliteten er oftest helt greit. Dette sykkelstativet vil jeg tro er helt OK. Det er jo ikke så mye feil de kan gjøre under produksjonen av en slik ting.

''Det er jo ikke så mye feil de kan gjøre under produksjonen av en slik ting.''

Du spøker?! Hva med materiale som ikke holder mål? Som ruster eller regner bort? *hehe*

Skrevet

Jeg kjenner ikke til dette produktet, så jeg kan ikke uttale meg om hva jeg hadde gjort.

Men generelt så kjøper jeg mye på Biltema, det går mest i verktøy, bildeler og div annet. Jeg har faktisk ikke kjøpt noe derfra som jeg er misfornøyd med, til mitt bruk har det ikke vært noe problem.

Jeg vurderer hva jeg skal ha, men det gjør jeg også i andre butikker.

Men Biltema har ikke så god status for å si det sånn.

En familie på 5 kjøpte seg Biltemasykler i fjor. I år må alle sammen ha nye sykler igjen, pga at de er rustet så mye at de er ødelagte av det. Utstyrsdeler tør jeg ikke nevne...

Gjest Spekepølse
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211268574' post='3879117]

En familie på 5 kjøpte seg Biltemasykler i fjor. I år må alle sammen ha nye sykler igjen, pga at de er rustet så mye at de er ødelagte av det. Utstyrsdeler tør jeg ikke nevne...

Det er jo lov å ta vare på sykklene sine også ...

Har ikke hatt samme problemet med våre biltemasykler.

Skrevet

Sykler eller deler til sykler har jeg aldri kjøpt der, bare et par dekk og de har vært helt ok.

Som sagt, jeg vurderer det jeg skal kjøpe, men det gjør jeg også i andre forretninger, det kan være så som så av kvalitet andre steder også.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211268475' post='3879116]

''Det er jo ikke så mye feil de kan gjøre under produksjonen av en slik ting.''

Du spøker?! Hva med materiale som ikke holder mål? Som ruster eller regner bort? *hehe*

Dette er jo gjerne en ting som man bruker noen ganger. Ellers står det tørt inne. Så da vil jeg tro at kvaliteten her er helt akseptabel:-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde gått for denne fra biltema. Ruster? Skal du ha sykkelholderen festet til bilen hele sommeren eller?

Skrevet

Sykler kjøper jeg ikke andre steder enn på sportsbutikker lenger. Har hatt noen billig-sykler noen ganger og aldri mer! Til unger som sliter dem ut og vokser fra dem er nok greit, men jeg har jo samme sykkel i mange år og da er det greit med kvalitet.

Skrevet

Eg har modellen under der (til 99,90.-) og den funker helt utmerket, den tas av og på ved behov på under minuttet og slenges i bagasjerommet.

Skrevet

Jeg hadde gått for denne fra biltema. Ruster? Skal du ha sykkelholderen festet til bilen hele sommeren eller?

''Ruster? ''

Ja, det ser jeg ikke bort i fra - det kan være gjort på èn dag med ting fra denne butikken.

''Skal du ha sykkelholderen festet til bilen hele sommeren eller?''

Ja det ser ut til at det blir campingferie,og da skal syklene være med. Dessuten skal produktet brukes endel, i mange sesonger.

Hvis jeg går for Biltemautgaven, så kanskje jeg blir sittende og følge med i speilet omsyklene fortatt henger der. hehe

Skrevet

Dette er jo gjerne en ting som man bruker noen ganger. Ellers står det tørt inne. Så da vil jeg tro at kvaliteten her er helt akseptabel:-)

3 ukers campingferie, da?

Gjest Blablablablablablabla
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211286229' post='3879298]

''Ruster? ''

Ja, det ser jeg ikke bort i fra - det kan være gjort på èn dag med ting fra denne butikken.

''Skal du ha sykkelholderen festet til bilen hele sommeren eller?''

Ja det ser ut til at det blir campingferie,og da skal syklene være med. Dessuten skal produktet brukes endel, i mange sesonger.

Hvis jeg går for Biltemautgaven, så kanskje jeg blir sittende og følge med i speilet omsyklene fortatt henger der. hehe

Men herregud, la være å kjøpe noe på Biltema da! Du har jo allerede bestemt deg for at alt derfra er dritt, så skjønner ikke hva du maser etter.

Skrevet

Sykler kjøper jeg ikke andre steder enn på sportsbutikker lenger. Har hatt noen billig-sykler noen ganger og aldri mer! Til unger som sliter dem ut og vokser fra dem er nok greit, men jeg har jo samme sykkel i mange år og da er det greit med kvalitet.

Vi har alltid holdt oss til sportbutikker vi også. Kvalitet koster. Han bekjente som trodde han gjorde et varp på Biltema i fjor, er ikke like kjepphøy i år ;o)

Skrevet

Men herregud, la være å kjøpe noe på Biltema da! Du har jo allerede bestemt deg for at alt derfra er dritt, så skjønner ikke hva du maser etter.

Haha, hissigpropp!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211286423' post='3879301]

Vi har alltid holdt oss til sportbutikker vi også. Kvalitet koster. Han bekjente som trodde han gjorde et varp på Biltema i fjor, er ikke like kjepphøy i år ;o)

Ungene har flere sykler - bl.a. en fra Biltema (arv) og selv poden sier at den ikke er noe god å sykle på. Han har en skikkelig sykkel, husker ikke merket, men du ser på den at den er av en annen klasse enn Biltemasykkelen og begge ungene sykler mye bedre på den.

Gjest Digger slike butikker
Skrevet

Elsker Biltema, Nille, Europris osv.

Flotte butikker, masse rimelig, masse fint.

Det er bare å sjekke litt kvalitet før en handler det, og kanskje ikke kjøpe alle ting der.

Men svært masse er helt toppers i disse butikkene.

Tvillingmamma
Skrevet

Men husk at sykkeholholderen skal ha en plate hvor man kan skrive registreringsnummeret på bilen.

Ble påbudt for noen år siden. Det er en del sykkeholdere som ikke har, og det er ikke mulig å se nummerskiltet på bilen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...