Gå til innhold

leie ut borettslagleilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg vet ikke
Skrevet

Jeg skal kjøpe en leilghet som jeg skal leie ut.Godtar alle borettslag dette?.Bor i Trondheim

Gjest Kayia
Skrevet

Dette er beskrevet i borettslagets vedtekter under "framleie". Det vanligste er rett til ett eller to års framleie, og etter dette kan styre si nei til mer framleie dersom dette er borettslagets ønske.

Mvh

Skrevet

Det spørs vel på det enkelte borettslag. I Tobb er det sikkert felles regler for alle lagene, men private lag kan ha andre regler så du må sjekke med det laget du bor i.

Gjest Jeg vet ikke
Skrevet

Det spørs vel på det enkelte borettslag. I Tobb er det sikkert felles regler for alle lagene, men private lag kan ha andre regler så du må sjekke med det laget du bor i.

Det er en Tobb leilghet.Det stod ikke noe om det på internett siden deres

mariaflyfly
Skrevet

Det er en Tobb leilghet.Det stod ikke noe om det på internett siden deres

Send en mail til TOBB og spør. Jeg bor i Obos, her er det lov med fremleie i to år, men man må søke styret om det.

Gjest ny lov
Skrevet

Før var det sånn at du måtte søke styret for å leie ut. Nå har det kommet en ny borettslaglov som sier at man kan leie ut i inntil tre år. Hvorfor spiller ingen rolle. Det gjelder iallfall boliger tilknyttet boligbyggelaget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...