Gå til innhold

rosende ord til dårlig sjef?

Anbefalte innlegg

Gjest koker nesten over
Skrevet

I dag på jobben skulle en konstituert leder vi har hatt, slutte som leder. Gjengen var enige om å gi avskjedsgave, og jeg syns det var helt greit å være med på dette, De to som ordnet det, har hatt et særs godt forhold til denne lederen. selv har jeg vært veldig lite fornøyd, så mye at jeg har måttet klage flere ganger til ledelsen over (og jeg vet de kommer til å ta opp endel av dem med ham).

Men altså, de to som hadde ordnet med innkjøp av gave, kom rundt meg kortet som alle skulle skrive på. De fleste hadde alt undertegnet. Da jeg skulle skrive, leste jeg at øverst på kortet hadde man skrevet "Takk for denne tiden - du er den aller beste lederen vi kunne ha hatt!!!"

Jeg merket at jeg kjente det svært vanskelig å skrive under på dette, for jeg var dypt uenig. Men fordi vi er så få, ville det sett rart ut om jeg ikke også satte mitt navn under. Så jeg gjorde det, men syns det var svært ubehagelig. (Hadde jeg vært blant de første som hadde skrevet, kunne jeg bedt dem lage et nytt kort, men ikke når de allerede hadde samlet alles underskrifter)

Jeg skjønner ikke hvorfor de to måtte formulere seg akkurat slik på kortet, istedenfor litt mer nøytralt - det er da mange mer rundere måter å formulere ting på. De vet at det har vært flere som har hatt frustrasjoner med sjefen, og i sær at jeg har vært fortvilet over ganske mye.

Lederen vil også komme til å synes det er en merkelig kontrast å få et slikt kort, for etterpå å få høre at folk (i alle fall jeg) har klaget. Dessuten vil han kunne bruke kortet som påskudd overfor ledelsen, om at han har fått svært god feedback.

Nei jeg må si jeg følte meg i en merkelig pressituasjon. Jeg sa ikke noe om det der og da, og føler ikke at jeg kan si noe om det nå etterpå heller.

Hva ville du ha gjort, dersom du hadde vært i samme situasjon som meg?

Skrevet

Jeg hadde ikke skrevet under. Man setter ikke signaturen sin på noe man ikke kan stå for.

Gjest koker nesten over
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211292757' post='3879384]

Jeg hadde ikke skrevet under. Man setter ikke signaturen sin på noe man ikke kan stå for.

Jeg angrer faktisk på at jeg skrev under. Har til og med lurt på om jeg skulle gå og stryke det ut, tegne en blomster-krusedull over eller noe sånt. Jeg vet nemlig at gaven og kortet ikke er avlevert enda.

Men det virker kanskje bare rart?

Skrevet

Eg hadde ikkje skrevet under, ihvertfall om eg var fast ansatt! :-)

Skrevet

Jeg angrer faktisk på at jeg skrev under. Har til og med lurt på om jeg skulle gå og stryke det ut, tegne en blomster-krusedull over eller noe sånt. Jeg vet nemlig at gaven og kortet ikke er avlevert enda.

Ikkje stryk ut eller lag kruseduller, det blir for dumt.

Men du kan diskre prøve å endre litt på teksten, fra: ''"Takk for denne tiden - du er den aller beste lederen vi kunne ha hatt!!!"''

Til: ''"Takk for denne tiden - du er den aller verste lederen vi kunne ha hatt!!!"''

Ingen som kommer til å legge merke til det, unntatt sjefen da.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde skrevet noen egne ord før navnetrekket mitt, som f.eks: takk for utfordringene? Da stemmer det vel? Jeg hadde ikke latt være å signere når det var som det ble, hadde gjort som deg.

Skrevet

Skriv noen ord over/ifm din signatur.

"Aldeles ikke enig."

eller

"bedre lykke neste gang"

eller

"jeg måtte skrive under, noe annet hadde virket rart"

Gjest koker nesten over
Skrevet

Jeg tror jeg hadde skrevet noen egne ord før navnetrekket mitt, som f.eks: takk for utfordringene? Da stemmer det vel? Jeg hadde ikke latt være å signere når det var som det ble, hadde gjort som deg.

Huff jeg angrer så fælt at jeg skrev under. Det kjenns helt feil. Jeg tror jeg må gå i morgen og stryke over navnet mitt likevel, jeg.

Gjest hadde ikke skrevet noe
Skrevet

Huff jeg angrer så fælt at jeg skrev under. Det kjenns helt feil. Jeg tror jeg må gå i morgen og stryke over navnet mitt likevel, jeg.

Ja, gjør det.

Skrevet

Blir dumt å stryke over synes jeg. Legg heller til noen egne ord, eller bare takk, før navnet. *det kan jo bety takk for at du slutter hehe.huff *

Gjest D*lilith
Skrevet

Vanskelig å ikke skrive under da,når alle andre sine navn står der....forstår at du skrev under.

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes du skal skrive en egen kommentar sammen med navnet ditt, slik at det er kommentaren du skriver under på, ikke overskriften på kortet.

Ellers kjøper du et nytt kort, og tar selv ansvar for at alle de andre skriver under på nytt på kortet - da uten din signatur. Ikke stryk over navnet ditt.

Forslag til kommentar:

*Du har ikke vært den enkleste å samarbeide med

*Vi har hatt noen fighter, du og jeg. Lykke til videre!

*Samarbeidet vårt kunne nok vært noe bedre.

Skrevet

Jeg synes du skal skrive en egen kommentar sammen med navnet ditt, slik at det er kommentaren du skriver under på, ikke overskriften på kortet.

Ellers kjøper du et nytt kort, og tar selv ansvar for at alle de andre skriver under på nytt på kortet - da uten din signatur. Ikke stryk over navnet ditt.

Forslag til kommentar:

Eller rett og slett bare skrive: Takk for alt!

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211294452' post='3879412]

"Aldeles ikke enig."

eller

"bedre lykke neste gang"

eller

Haha! :o)

Gjest koker nesten over
Skrevet

Forslag til kommentar:

Problemet er, at den avtroppende lederen er ikke selv klar over hvor frustrert jeg har vært, og hvordan jeg har reagert. jeg har holdt ut pga jeg visst det var kortvarig. Men jeg har informert ledelsen underveis. Og flere kolleger kjenner til mine opplevelser. Jeg vet at andre også har vært frustrert, men ikke like mye som meg.

Det ville derfor være rart om jeg skrev noe negativt, siden personen nok ikke er klar over dette.

Jeg ønsket bare å skrive under på en nøytral hilsen.

Dessverre er det ikke plass til at jeg skriver noe mer over eller før navnetrekket mitt...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1211294452' post='3879412]

"Aldeles ikke enig."

eller

"bedre lykke neste gang"

eller

Hehe!

Skrevet

Hehe!

;o) Hadde ikke kosta meg en kalori...

Skrevet

Haha! :o)

Jepp, det ville sikkert blitt det kortet han aldri glemte! ;o)

Skrevet

Eller rett og slett bare skrive: Takk for alt!

*LOL*

Du er nesten for makaber til å være sann *fnis*

Gjest litt medmenneskelighet..?
Skrevet

Hei. Skjønner dilemmaet ditt!! Det er ikke rart at du skrev under - noe annet ville være rart. Men skjønner at du føler det ble feil å skrive under...

Jeg gjorde noe lignende i et tidligere arbeidsforhold (ikke kortet, men resten). Jeg var forferdelig frustrert over sjefen min, men måten jeg sa fra på førte ikke frem, og var vel (ærlig talt) mer hinting enn direkte tale. Så han skjønte nok ikke alvoret i min frustrasjon. Vi hadde også god kjemi. Men han sa og gjorde forferdelig mange UGREIE og ting som var på kanten i forhold til lovverk, så jeg følte meg forpliktet til å skrive et brev (7 sider!) der jeg tok opp alt punktvis. I ettertid var kanskje noe av det "bagateller", men angrer ikke på at jeg skrev brevet. Det ble forfattet sammen med 3 andre kollegaer (hele ledergruppen), men av ulike årsaker var det kun mitt navn som stod under.

Den dagen vi skulle ha "avskjedssamtale", fortalte jeg han at selv om vi hadde trives sammen og hatt et ok samarbeid, syns jeg det hadde vært såpass mye ugreie ting at jeg hadde sett det nødvendig å skrive en klage og levert til X og Y i kommunen. Han ble veldig sjokkert, men han fikk en kopi av meg så han kunne lese. Jeg følte meg veldig råtten, at jeg ikke hadde tatt opp tingene med han på en ordentlig måte slik at han hadde fått en følelse av hvor landet lå når klagen først kom (og ikke minst en sjanse til å rette på ting).

Han fikk en kraftig skrape fra ledelsen i kommunen og X antall lederkurs... Men han takket meg for at jeg hadde gjort det, for da fikk han en mulighet til å forandre seg. (Tror du jeg fikk mer dårlig samvittighet da eller?)... Snakket ikke med han på flere år, men ringte han i fjor og fikk skværet litt opp. Det gjorde godt, for det hadde gnagd meg (og tydeligvis han, hørte det på stemmen). Men håper det vil være ok å møte han hvis vi treffes en gang.

Angrer ikke at jeg sendte klagen, men måten det ble gjort på. Har lært i ettertid, og prøver å jobbe med å ta opp ting direkte med den det gjelder. :)

Når det gjelder sjefen din holder det kanskje at han får reprimander og "pes" med ledelsen nå i etterkant? Selv om ordene på kortet var vel voldsomme for din del; spiller det EGENTLIG en veldig stor rolle at navnet ditt står under - i det lange løp? Han får vel nok "spark" i magen ved å få refs av ledelsen.. Kanskje ikke nødvendig å demonstrere ytterligere ved å stryke over navnet ditt eller skrive et eget kort med sviende kommentar? Tror ikke han vil tenke over at du har skrevet under på det kortet engang, selv om han får vite at klagen kommer fra deg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...