Gå til innhold

Toaletter på arbeidsplass

Anbefalte innlegg

fru Burlefot
Skrevet

Er det noen som vet hvilke forskrifter som gjelder for toalettfasiliteter på arbeidsplasser? Er det slik at det skal være separate toalett for kvinner og menn?

Jeg jobber som eneste kvinne sammen med 12 menn og kjenner at jeg ofte blir utrolig irritert av at toalettsetet på "dametoalettet" nesten alltid er oppe når jeg skal på do. Skal jeg la det fare, eller har jeg mitt på det tørre dersom jeg klager litt?

Skrevet

Er det merka med dametoalett så har vel ikkje mannfolka noe inn der å gjøre.

Om det er to toalett og du bare rekner det ene for "dametoalett" så ligger du vel litt dårligere an.

Du foretrekker vel heller at de tar opp dosete fremfor å pisse (søle) på det?

fru Burlefot
Skrevet

Er det merka med dametoalett så har vel ikkje mannfolka noe inn der å gjøre.

Om det er to toalett og du bare rekner det ene for "dametoalett" så ligger du vel litt dårligere an.

Du foretrekker vel heller at de tar opp dosete fremfor å pisse (søle) på det?

Hehe, det er klart at jeg foretrekker at de pisser minst mulig på toalettsetet!

Det er to toalett her, det ene er merket som damedo.

Skrevet

Hehe, det er klart at jeg foretrekker at de pisser minst mulig på toalettsetet!

Det er to toalett her, det ene er merket som damedo.

Da kan du klage!

Gjest bagetell
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet, selv om det var på damedoen. Det her er en bagatell.

Skrevet

Hvis et toalettsete som står oppe irriterer deg, så har du det altfor godt.

Sånn tull som dette må jeg bare riste på hode av. Du trenger det nede og jeg det oppe, ingen av oss har noe rett på verken den ene eller det andre.

Gjest brødboks
Skrevet

Sånn tull som dette må jeg bare riste på hode av. Du trenger det nede og jeg det oppe, ingen av oss har noe rett på verken den ene eller det andre.

Hvorfor kan du ikke sitte da? Menn som står når de pisser splæsjer en dusj med dråper ut over dassen og det nærmeste området rundt... Nyyydelig lukt og deilig å vaske.. not!

Forøvrig enig med deg om at det er en bagatell om setet er oppe eller nede ;)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke sitte da? Menn som står når de pisser splæsjer en dusj med dråper ut over dassen og det nærmeste området rundt... Nyyydelig lukt og deilig å vaske.. not!

Forøvrig enig med deg om at det er en bagatell om setet er oppe eller nede ;)

Jeg står, slik er det bare, skulle ikke forundre meg om dere begynner å forlange at vi skal sitte også.

Ellers er jeg enig at det er mange som søler.

Skrevet

Det tar to sekunder å legge ned doringen. Slutt å henge deg opp i bagateller, jeg er enig med mrxx her, om dette er et stort problem for deg så har du det for godt.

Skrevet

Ja altså...

På min arbeidsplass er det ca 90% damer. På toalettene er det skilt med dame og mann på, men det gir vi jo egentlig blanke i, det er jo nesten ikke menn, og de vi har, vet at de må låse seg inne på det aller helligste og ikke bruke pissoaret i "ytre toalettet" når de er der, for man vet aldri hvem som kommer inn.

Jeg syns helt klart at dette burde være elementære ting man forklarer nyansatte pene unge menn første dagen på jobb hos oss. Noen av dem har funnet ut "the hard way."

Need I say more? *rødmer*

Skrevet

Jeg jobbet tidligere på en arbeidsplass med 2 damer og 40 menn. Jeg forstår at de noen ganger brukte damedoen, det skulle jo egentlig bare mangle når vi var såpass skjevt fordelt. Selv bruker jeg herredoen på jobb når det er opptatt på damedoen og jeg har det travelt. Jeg setter ikke opp ringen etter meg og regner med at det går bra....

Skrevet

Ja altså...

På min arbeidsplass er det ca 90% damer. På toalettene er det skilt med dame og mann på, men det gir vi jo egentlig blanke i, det er jo nesten ikke menn, og de vi har, vet at de må låse seg inne på det aller helligste og ikke bruke pissoaret i "ytre toalettet" når de er der, for man vet aldri hvem som kommer inn.

Jeg syns helt klart at dette burde være elementære ting man forklarer nyansatte pene unge menn første dagen på jobb hos oss. Noen av dem har funnet ut "the hard way."

Need I say more? *rødmer*

Jeg var inne på tanken om det du skriver. Jeg gjetter på at trådstarter hadde brukt herretoalettet og ikke satt opp ringen etter seg om situasjonen var omvendt. ;o)

En gang for mange år siden var jeg på Chippendals-show i Olavshallen og det var like fullt av damer på herretoalettet som på dametoalettet tror jeg, var jo ikke mange mennene blant publikum den kvelden... ,o)

fru Burlefot
Skrevet

Takk for svar, alle mann.

Tja, jeg har vel, som enkelte helt riktig påpeker, ikke akkurat store problemer på jobben, derfor har jeg altså energi til å irritere meg over de små tingene. Dersom dette hadde vært et fellestoalett hadde jeg ikke brydd meg med denne doringen, men ettersom det altså er poengtert at det er et damedo, så syns altså jeg at ringen skal være nede.

Men jeg skal la det fare, etter råd fra dere ;-)

Gjest brødboks
Skrevet

Jeg står, slik er det bare, skulle ikke forundre meg om dere begynner å forlange at vi skal sitte også.

Ellers er jeg enig at det er mange som søler.

Men det er bra for prostataen også.. ;)

Men du om det! Håper det er 50/50 fordeling på dovasken hjemme hos dere :)

Skrevet

Men det er bra for prostataen også.. ;)

Men du om det! Håper det er 50/50 fordeling på dovasken hjemme hos dere :)

Er det bra for prostataen å sitte? Gjelder det kun hvis jeg sitter på do eller ellers også?

En ting er sikkert, det er ingen som klager på fordelingen av noe hjemme hos oss:-)

Gjest brødboks
Skrevet

Er det bra for prostataen å sitte? Gjelder det kun hvis jeg sitter på do eller ellers også?

En ting er sikkert, det er ingen som klager på fordelingen av noe hjemme hos oss:-)

Har lest det flere ganger, men nå fant jeg ikke link til forsvarlig info. Det handlet om at blæren tømmes helt når man sitter, i motsetning til når man står, da det blir liggende igjen en skvett i urinblæren. Noe med forebygging av prostatakreft. Men den infoen jeg fant nå, stod det ikke noe om det.. Der stod det kun at enkelte opplevde det som enklere å tømme blæren helt når de satt og tisset. :)

Skrevet

Har lest det flere ganger, men nå fant jeg ikke link til forsvarlig info. Det handlet om at blæren tømmes helt når man sitter, i motsetning til når man står, da det blir liggende igjen en skvett i urinblæren. Noe med forebygging av prostatakreft. Men den infoen jeg fant nå, stod det ikke noe om det.. Der stod det kun at enkelte opplevde det som enklere å tømme blæren helt når de satt og tisset. :)

Jeg mener også ha lest det du beskriver uten at jeg vet om det stemmer eller ikke.

Men for meg er det motsatt, jeg synes det er enklere å stå og tømme blæra enn når jeg sitter, slik har det alltid vært.

Skrevet

''Du trenger det nede og jeg det oppe, ingen av oss har noe rett på verken den ene eller det andre.''

Feil. Det hender jo du bruker det nede du også, ikke sant? Det er argumentet mitt hvis antallet av hvert kjønn på en do er noenlunde likt (men det var det jo ikke i denne tråden).

Skrevet

''Du trenger det nede og jeg det oppe, ingen av oss har noe rett på verken den ene eller det andre.''

Feil. Det hender jo du bruker det nede du også, ikke sant? Det er argumentet mitt hvis antallet av hvert kjønn på en do er noenlunde likt (men det var det jo ikke i denne tråden).

Riktig at jeg av og til trenger det nede, men det er flere ganger om dagen jeg ikke trenger det nede og ingen av oss har noe mer rett til verken det ene eller det andre. Det burde være innlysende i seg selv.

Toaletter er tross alt laget for begges bruk.

Skrevet

Riktig at jeg av og til trenger det nede, men det er flere ganger om dagen jeg ikke trenger det nede og ingen av oss har noe mer rett til verken det ene eller det andre. Det burde være innlysende i seg selv.

Toaletter er tross alt laget for begges bruk.

Men med likelig fordeling av kjønnene, vil det jo være en større sjanse for at nestemann trenger det nede,- og da er det der det bør være ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...