Gå til innhold

Alternativ behandling.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva mener du om det?

Det er jo så mange ulike former nå om dagen,så mye å velge i,hva hadde du valgt hvis du skulle valgt en alternativ behandlingsform?

Jeg sliter med psyken og trenger et alternativ til psykiatri.

Skrevet

Jeg hadde prøvd "alt", og forsatt på det som fungerte best.

Samme hva det er, bare det funker.

God bedring!

:o)

Gjest D*lilith
Skrevet
  erin skrev (På 20.5.2008 den 16.36):

Jeg hadde prøvd "alt", og forsatt på det som fungerte best.

Samme hva det er, bare det funker.

God bedring!

:o)

Takk for det : )

Ja får begynne prøverunden igjen.

Gjest suppegjøken
Skrevet

Noen av de første tegnene på at jeg begynner å bli syk igjen, er at jeg søker etter alternativ behandling. Tror egentlig ingenting på dette!! Unntaket måtte være Snåsa-kall`n :-)

Gjest D*lilith
Skrevet
  suppegjøken skrev (På 20.5.2008 den 16.43):

Noen av de første tegnene på at jeg begynner å bli syk igjen, er at jeg søker etter alternativ behandling. Tror egentlig ingenting på dette!! Unntaket måtte være Snåsa-kall`n :-)

Ja har hørt om han,det var han jeg skulle ha oppsøkt,men det er jo langt vekke herfra.

Begynner å bli desperat nå som psykiatrien ikke kan hjelpe meg,det er bare det.

Gjest suppegjøken
Skrevet
  D*lilith skrev (På 20.5.2008 den 16.46):

Ja har hørt om han,det var han jeg skulle ha oppsøkt,men det er jo langt vekke herfra.

Begynner å bli desperat nå som psykiatrien ikke kan hjelpe meg,det er bare det.

Har du prøvd "alt" innen psykiatrien da? Jeg måtte lete lenge før jeg fant den rette medisineringen. Med lenge mener jeg ca 7 år. Hørt om 7 gode og 7 onde...:-)

Gjest D*lilith
Skrevet
  suppegjøken skrev (På 20.5.2008 den 17.13):

Har du prøvd "alt" innen psykiatrien da? Jeg måtte lete lenge før jeg fant den rette medisineringen. Med lenge mener jeg ca 7 år. Hørt om 7 gode og 7 onde...:-)

Vet ikke om jeg har prøvd alt,men etter jeg kuttet ut medisinene, sa psykologen at jeg heller skulle forholde meg til gruppen jeg går i,slutte hos han og det var like greit for min del.

Fortalte jo bare om hva som hadde skjedd på 14 dager likevel.

Men har jo vært til flere psykologer før denne da,begynte i voksenpsykiatrien da jeg var 17 år,før det var det ppt,men gikk ikke til psykolog alle årene,det var sånn frem og tilbake.

I dag er jeg 35 år og har prøvd medisiner,men riktignok ikke alle,vil bare ikke være zombie,og vil ikke legge på meg.

Gjest Elller hva?
Skrevet
  D*lilith skrev (På 20.5.2008 den 17.20):

Vet ikke om jeg har prøvd alt,men etter jeg kuttet ut medisinene, sa psykologen at jeg heller skulle forholde meg til gruppen jeg går i,slutte hos han og det var like greit for min del.

Fortalte jo bare om hva som hadde skjedd på 14 dager likevel.

Men har jo vært til flere psykologer før denne da,begynte i voksenpsykiatrien da jeg var 17 år,før det var det ppt,men gikk ikke til psykolog alle årene,det var sånn frem og tilbake.

I dag er jeg 35 år og har prøvd medisiner,men riktignok ikke alle,vil bare ikke være zombie,og vil ikke legge på meg.

Om du heller vil være slank og syk, enn overvektig og frisk, er du ikke akkurat så veldig desperat?

Gjest D*lilith
Skrevet
  Elller hva? skrev (På 20.5.2008 den 17.26):

Om du heller vil være slank og syk, enn overvektig og frisk, er du ikke akkurat så veldig desperat?

Jeg vil være slank ja,sliter veldig med vekten,la på meg mye da jeg tok medisiner og sliter med å få dem av igjen.

Men syk vil jeg ikke være nei,og er desperat etter å bli kvitt den faenskapen av en sykdom!!!

Miro1365380373
Skrevet
  D*lilith skrev (På 20.5.2008 den 16.38):

Takk for det : )

Ja får begynne prøverunden igjen.

Har hørt mye bra om hypnose, de klarer jo masse forskjellige greier, fjerne fobier og angst osv. osv., du har jo ingenting å tape på å prøve det (bortsett fra noen tusenlapper da, hihihi...). Men kanskje verdt et forsøk???

Gjest D*lilith
Skrevet
  Miro skrev (På 20.5.2008 den 17.37):

Har hørt mye bra om hypnose, de klarer jo masse forskjellige greier, fjerne fobier og angst osv. osv., du har jo ingenting å tape på å prøve det (bortsett fra noen tusenlapper da, hihihi...). Men kanskje verdt et forsøk???

Det kan være verdt et forsøk ja : )

Gjest togli
Skrevet

Alternativ behandling jeg _vet_ virker, er akupunktur. Aner ikke om dette kan hjelpe på psyken, men...

Jeg vet også om flere som mener de har blitt hjulpet av Biopati.

Gjest D*lilith
Skrevet
  togli skrev (På 20.5.2008 den 17.56):

Alternativ behandling jeg _vet_ virker, er akupunktur. Aner ikke om dette kan hjelpe på psyken, men...

Jeg vet også om flere som mener de har blitt hjulpet av Biopati.

Hva er biopati?

Det har jeg ikke hørt om før tror jeg.

Akupunktur har jeg prøvd,men gikk sikkert ikke mange nok ganger.

Skrevet

Jeg ville absolutt valgt homeopati.

www.nhl.no

Gjest D*lilith
Skrevet
  jubalong70 skrev (På 20.5.2008 den 19.00):

Jeg ville absolutt valgt homeopati.

www.nhl.no

Ja det kan jeg jo prøve : )

Skrevet

Hadde jeg slitt med psyken ville jeg muligens testa tankefeltterapi. Har bekjente som har meget god erfaring. (Angstproblematikk spesielt)

Ellers har jeg hatt stor nytte av akupunktur, og prøver gjerne det igjen dersom jeg skulle få noe plager av noe slag. Har også prøvd fotsoneterapi og homøopati uten hell, så det vet jeg ikke om jeg tester igjen. Men tror absolutt det kan funke på noen.

Gjest D*lilith
Skrevet
  Åsemor skrev (På 20.5.2008 den 19.33):

Hadde jeg slitt med psyken ville jeg muligens testa tankefeltterapi. Har bekjente som har meget god erfaring. (Angstproblematikk spesielt)

Ellers har jeg hatt stor nytte av akupunktur, og prøver gjerne det igjen dersom jeg skulle få noe plager av noe slag. Har også prøvd fotsoneterapi og homøopati uten hell, så det vet jeg ikke om jeg tester igjen. Men tror absolutt det kan funke på noen.

Tankefeltterapi ja,det har jeg ikke testet før : )

Skrevet

Man kan gå seg vill i alle tilbudene ja.Jeg mener også som Åsemor at tankefelt terapi kan være den rette terapien for deg. Jeg har også sett resultater på folk med denne behandlingen. Den er du fullstendig med på selv også. Dvs du må tenke på det vonde (får hjelp til å finne det først), og mens behandlingen pågår (allerede første timen) vil du merke forskjell på styrken problemet ditt har.

Jeg vil foreslå at du sjekker om de har kurs i din nærhet. Om de har så kontakt dem å si at du er villig til å få behandling, være en prøvekanin slik at du kan se om det har noe for seg. Da har du ikke tapt ei krone.

Jeg vil også si at fotsoneterapi i kombinasjon med øre akupunktur er bra.

Gjest D*lilith
Skrevet
  pekkaline skrev (På 20.5.2008 den 19.50):

Man kan gå seg vill i alle tilbudene ja.Jeg mener også som Åsemor at tankefelt terapi kan være den rette terapien for deg. Jeg har også sett resultater på folk med denne behandlingen. Den er du fullstendig med på selv også. Dvs du må tenke på det vonde (får hjelp til å finne det først), og mens behandlingen pågår (allerede første timen) vil du merke forskjell på styrken problemet ditt har.

Jeg vil foreslå at du sjekker om de har kurs i din nærhet. Om de har så kontakt dem å si at du er villig til å få behandling, være en prøvekanin slik at du kan se om det har noe for seg. Da har du ikke tapt ei krone.

Jeg vil også si at fotsoneterapi i kombinasjon med øre akupunktur er bra.

Ok,takk for tips,kanskje det er tankefeltterapi jeg skal satse på da : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...