Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet med sterke magesmerter for ca. en time siden. Først tenkte jeg at jeg bare måtte på do, men det var ikke tilfellet.

Smertene begynte i øvre del av magen, men nå er de spesielt sterke på høyre side. Smertene stråler nedover mot beinet og litt ut mot ryggen (dette minner meg litt om menstrasjonssmerter), men det vondeste er å trykke på høyre side. Da gjorde det så vondt at jeg måtte løpe og kaste opp.

Hva i all verden er dette?

P.S. Jeg ringer kanskje lege om det blir verre eller varer i mange timer, men jeg vil helst ikke plage de med en magesmerte som kun har vart så kort tid.

Skrevet

Tenker du på om det kan være blindtarmen? Prøv å trykk ned der du har vondt, så bråslipper du. Dersom det da er ille vondt,så ville jeg bare ringt legen. Kan også være kraftig eggløsning?

Skrevet

Hvis smertene er så sterke at du kaster opp, synes jeg ikke du skal la det vare så lenge før du ringer legen. Har det ikke blitt bedre om en time eller hvis det blir værre, så ring!

Skrevet

Tenker du på om det kan være blindtarmen? Prøv å trykk ned der du har vondt, så bråslipper du. Dersom det da er ille vondt,så ville jeg bare ringt legen. Kan også være kraftig eggløsning?

Nei, jeg tror ikke det er blindtarmen. Da skal man vel ha alvorlige smerter?

Jeg klarer å sette meg opp med litt viljestyrke og forbli oppreist, så smertene er moderate.

Jeg går på p-piller, så det er nok ikke eggløsning.

Skrevet

Hvis smertene er så sterke at du kaster opp, synes jeg ikke du skal la det vare så lenge før du ringer legen. Har det ikke blitt bedre om en time eller hvis det blir værre, så ring!

Ok, gir det en time.

Men jeg kastet bare opp når jeg trykte på magen, det er sikkert fordi jeg var ganske kvalm fra før.

Skrevet

Blindtarmen? Jeg ville kontaktet lege med en gang jeg, en sprukken blindtarm er ikke til å spøke med!

Skrevet

Du ringer legen NÅ!!!

Det er svært mulig at det er blindtarmen.

Man får sjelden "alvorlige" magesmerter, som du sier, før blindtarmen sprekker.

Smertene starter gjerne ganske rolig, og kan arte seg som luftsmerter.

Ofte starter de et vilkårlig sted i magen, for så etter en tid å konsentrere seg litt nede i magen på høyre side.

Ett symptom man gjerne finner ved blindtarmbetennelse er at man er slippøm i magen. Det vil sa at når noen andre trykker på magen, så gjør det gjerne vondt, men enda vondere når man brått slipper.

Det er vanskelig å sjekke dette selv.

Skrevet

Blindtarmen? Jeg ville kontaktet lege med en gang jeg, en sprukken blindtarm er ikke til å spøke med!

Men blindtarmsbetennelse gjør vel skikkelig vondt? Jeg sitter jo oppreist og skriver.

Skrevet

Du ringer legen NÅ!!!

Det er svært mulig at det er blindtarmen.

Man får sjelden "alvorlige" magesmerter, som du sier, før blindtarmen sprekker.

Smertene starter gjerne ganske rolig, og kan arte seg som luftsmerter.

Ofte starter de et vilkårlig sted i magen, for så etter en tid å konsentrere seg litt nede i magen på høyre side.

Ett symptom man gjerne finner ved blindtarmbetennelse er at man er slippøm i magen. Det vil sa at når noen andre trykker på magen, så gjør det gjerne vondt, men enda vondere når man brått slipper.

Det er vanskelig å sjekke dette selv.

Ok. ok, overbevist. Ringer legen for å høre :)

Takk for svar alle sammen.

Skrevet

Ok. ok, overbevist. Ringer legen for å høre :)

Takk for svar alle sammen.

Takk, nå ble jeg beroliget :)

Hold oss oppdaterte da :)

Skrevet

Uff, stakkars deg!

Blindtarm-smerter kan begynne veldig svakt og øke på etter hvert. Det kan også gå ganske fort. Min søster fikk det ganske akutt, men det begynte som litt svakere enn menssmerter og økte på. Husker ikke hvor mange timer det tok. Legene tok det ikke seriøst heller, mente det var cyster "eller noe" og ville se det an til neste dag. Så opererte de likevel, og blindtarmen sprakk i det de åpnet henne opp på operasjonsbordet... Ikke for å skremme, men følg godt med (regner med du gjør det da..) ;)

God bedring!!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ring legen ja! Det kan være blindtarmen, eller det kan være luft, forstoppelse. Uansett, slike smerter tar man på alvor og sjekker ut, i tilfelle det faktisk er blindtarmen.

God bedring.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er blindtarmen. Da skal man vel ha alvorlige smerter?

Jeg klarer å sette meg opp med litt viljestyrke og forbli oppreist, så smertene er moderate.

Jeg går på p-piller, så det er nok ikke eggløsning.

Ja det skal være kraftige smerter, man vil helst bare skrike og kroke seg sammen om man har blindtarmsproblem. Du får se an...Du er ikke gravid utenfor livmor vel? (selv om du går på p-piller) Hørtes ikke ut til å være så mildt når smertene er så kraftige at du spyr...... God bedring!

Gjest ViViola
Skrevet

Håper du har ringt legen nå, men uansett: blindtarmsmerter trenger ikke være helt uutholdelige. Såvidt jeg husker har et par av våre toppidrettsutøvere, kvinnelige sådanne, drevet idrett med sine betente blindtarmer. Riktignok med vondt, men ikke så vondt at de har skreket (da kunne de vel ikke akkurat ha gått skirenn/spilt kamp). Som så mye annet, har blindtarmbetennelse også flere ansikter.

Og - smerter trenger man ikke sitte med lenge før man kontakter noen.

Gjest togli
Skrevet

Kan du være gravid (svangerskap utenfor livmoren) eller kan det være blindtarmen? Hvis du trykker inn mot blindtarmen (ikke spesielt vondt), men veldig vondt når du slipper, så kan det tyde på blindtarmbetennelse. Kom deg til legen du...

Gjest minnah
Skrevet

Huff, dette hørtes ikke godt ut, håper du har kommet deg til legen nå. God bedring!

Gjest gallestein
Skrevet

Symtomene ligner veldig på gallestein.

Skrevet

Det ser ut som jeg har bekkenbetennelse... Jeg har fått antibiotika og skal se om det blir bedre.

Bekkenbetennelse kommer ofte fra klamydia, noe jeg er nesten sikker på at jeg ikke har, men det ble tatt prøver. Forøvrig kan jeg nå bli steril og det er jo litt kjipt.

Takker for alle svar :) Det var godt jeg kom meg til lege. Forhåpentligvis kan da fertiliteten reddes.

Skrevet

Det ser ut som jeg har bekkenbetennelse... Jeg har fått antibiotika og skal se om det blir bedre.

Bekkenbetennelse kommer ofte fra klamydia, noe jeg er nesten sikker på at jeg ikke har, men det ble tatt prøver. Forøvrig kan jeg nå bli steril og det er jo litt kjipt.

Takker for alle svar :) Det var godt jeg kom meg til lege. Forhåpentligvis kan da fertiliteten reddes.

Å jøsses, men da var det bra du fikk noe for det. Håper det ordner seg helt greit. Takk for oppdatering :)

hare1365380455
Skrevet

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...