Gå til innhold

Elcon billån

Anbefalte innlegg

Gjest forstegangs
Skrevet

Har fått lån i Elcon, men plutselig blitt veldig usikker, siden de ikke setter pengene over på min konto slik at jeg kan gi selger pengene kontant. De må ha en masse papirer før de setter pengene over på selger sin konto.

Så jeg bare lurer på: Er det normalt at man etter at man har skrevet under kontrakt og slik, at kjøper henter bilen med en gang? Selv om det vil ta kanskje en uke før selger får pengene på konto? Siden man må sende kopi av kjøpskontrakten, vognkort, nytt vognkort, og kopi av bankkort til selger med samsvarende kontonr som i kontrakten?

Skjønner bilen står i en by som tar 4 timer å reise til og fra, og selger sa det var i orden at vi hentet bilen når papirene var skrevet under. Men tar fortsatt en viss tid før han får pengene siden ting må sendes til Elcon. Og det er selger som ordner med omregistreringen også, så da tar det enda litt tid før jeg får vognkort.

Er det normalt at det er slik? Eller pleier en vente med å hente bilen til pengene er på selger sin konto?

Siden vi tar buss oppover på ettermiddagen og blir stående i en fremmed by uten bil og skal på jobb neste dag om han plutselig ikke vil la oss dra med bilen...

Han sier det er OK da, så bare jeg som bekymrer meg unødig, men er det vanlig at det er slik det fungerer? At man etter alle papirer er skrevet under får hentet bilen, selv om selger ikke får pengene før noen dager/uke etterpå?

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Sier selger at det er ok, så er det det. Vi kjøpte, og fikk med, med det samme. Alle papirer ble ordnet pr faks. Fikk midlertidig vognkort. Kjørte avgårde i løpet av en liten time:-)

Gjest forstegangs
Skrevet

Sier selger at det er ok, så er det det. Vi kjøpte, og fikk med, med det samme. Alle papirer ble ordnet pr faks. Fikk midlertidig vognkort. Kjørte avgårde i løpet av en liten time:-)

Vi kjøper privat da, så må nok kjøre rundt med selger sitt vognkort til omregistreringen er ordnet og vi får vårt vognkort. Selger skal ordne med omregistreringen siden Elcon bare setter over sum til selger, så jeg lånte til bilen+omreg., som går bare til selger så han må fikse den....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...