Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen mellom å kjøpe et ligg og det å gifte seg med noen som kan gå hjemme som "husmor" resten av livet?

Skrevet

En husmor er en livspartner. Forhåpentligvis en du elsker og vil være sammen med. Som du setter pris på, ser filmer med, ler sammen med, har kjærlig sex med, klemmer, kysser, får barn sammen med, reiser på ferie sammen med.

Et forhold er et forhold, uansett hvordan man deler arbeidsmengden.

Gjest mora2
Skrevet

Er jo enig i at dette foregår på helt ulikt vis, og jeg personlig ville aldri i livet betalt en prostituert, og hvis jeg var rik og traff noen jeg likte så kan det vel hende hun kunne vært "husmor" hvis hun f.eks. ikke stilte så sterkt på arbeidsmarkedet. Det er ikke utenkelig.

Men hvis du derimot analyserer fenomenene så mener jeg at mange husmødre prinsippielt sett er prostituerte... og at alle prostituerte prinsippielt sett ikke skiller seg fra mange husmødre.

Mange "forhold" er egentlig i realiteten byttehandler.

Ser hva du mener, og noen har det nok slik.

Jeg er hjemmeværende, men føler meg ikke som en prostituert.

Ikke får jeg kontanter heller ;0)

Min betaling er mine barn ligger i opplevelser og kjælighet til mine barn og samboer.

Jeg er ikke bare en husmor, jeg er en mye, mye mer.

Gjest mora2
Skrevet

Ja, det blir jo noe helt annet det...

Håper jeg ikke fornærmet noen her nå. Men jeg mener jo at det ofte forekommer at forhold er byttehandler da. Spesielt hvis du ser på unge jenter som blir sammen med eldre karer. Da er det nok ofte slik etter min mening. Kjøper penger og status i bytte mot sex/intimitet.

Jeg sier jo selvsagt ikke at alle husmødre er prostituerte.

Ikke fornærmet i det hele tatt her :0)

Skjønner hva du mener!

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har ikke akkurat sett på det som prostitusjon, men jeg synes det er litt spesielt med menn som tar med seg asiatiske damer hit for å gifte seg med dem og ha dem hjemme som husmødre. Det virker liksom mer som praktisk forhold, enn et kjærlighetsforhold.

Gjest mora2
Skrevet

Ja, enig... er sånt jeg tenker på. Når det ikke spiller noen rolle om hvem de er, bare de smiler når du har penger...

Skal ikke så mye penger til heller, når det er snakk om folk fra fattige land...

Hopper inn her litt.

Er det så status lengre å ha ha ei fra et fattig land?

Har inntrykk av at de fleste vil ha ei smell vakker norsk ung jente.Og at importerte er blitt litt "low life"....

Hvertfall rundt her jeg bor virker det slik....

Det er liksom litt "tustinger" som kjøper seg ei utenlandsk...

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, enig... er sånt jeg tenker på. Når det ikke spiller noen rolle om hvem de er, bare de smiler når du har penger...

Skal ikke så mye penger til heller, når det er snakk om folk fra fattige land...

Ja, men er det ikke å gå litt langt å kalle det prostitusjon?

Gjest mora2
Skrevet

Jeg vet ikke hva "trenden" sier, men det er nå alltid slik jeg har tenkt. At de er desperate og lavmål. At de ikke skjønner hva det vil si å elske noen.

Jeg tror nok at noen finner kjærligheten, og at de elsker hverandre.

Men langt i fra de fleste....

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg tror nok at noen finner kjærligheten, og at de elsker hverandre.

Men langt i fra de fleste....

Det må vel være en grunn til at de mennene ikke har funnet dame på normal måte. Jeg klarer ikke se for meg at disse er spesielt atraktive liksom. Men det er kanskje fordommer, kanskje de bare ikke er så mye ute å flyr, på steder der damene er?

Gjest Aimabel
Skrevet

Det må vel være en grunn til at de mennene ikke har funnet dame på normal måte. Jeg klarer ikke se for meg at disse er spesielt atraktive liksom. Men det er kanskje fordommer, kanskje de bare ikke er så mye ute å flyr, på steder der damene er?

i tillegg til at norske damer gjerne forlanger mer enn å være husmor og følge tradisjonelle rollemønstre resten av livet.

Gjest mora2
Skrevet

Tenker litt slik jeg og..

Har sett noen her fra bygda som har kjøpt dame.

Det er gode grunner til at de ikke har fått ei på vanlig vis...

Men det finnes nok unntak :0)

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg sier ikke at det er akkurat det samme som prostitusjon da, men jeg mener at mekanismene som ligger til grunn for det er de samme.

Jeg ser heller ikke at prostitusjon nødvendigvis trenger å være noe ondt/skadelig. Det er mange "luksusprostituerte" som rett og slett er det fordi de ikke gidder å stå på Narvesen for 1/10 av lønna!

Jo, men jeg tror denne type ekteskap også innebærer mer enn sex. Jeg har aldri tenkt på det som at mannen kjøper seg sex, men jeg har tenkt at hun blir litt som hushjelp. Men jeg vet jo ikke, de kan sikkert bli lykkelige bare det er en snill og god mann. det er bare det at hvis han ikke er det, så blir det så sjevt forhold, kvinnen stiller svakere i den situasjonen hun er i.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det har ikke noe med attraktivitet å gjøre. Mange "stygge" folk kan ha hatt mange kjærester. Man tiltrekkes også av andre ting enn utseende...

Jeg vet egentlig ikke hva det handler om... hva som gjør at de "feiler" med å skaffe seg livspartner på normalt vis.

Kanskje de rett og slett er for sjenerte.

For å se det fra en annen side, så er det et utrolig stort ansvar en seriøs mann tar på seg ved å hente en kvinne ut av sitt eget land der hun har familie og venner, til et fremmed land med en fremmed mann og språk.

Gjest bedda
Skrevet

Ja, det blir jo noe helt annet det...

Håper jeg ikke fornærmet noen her nå. Men jeg mener jo at det ofte forekommer at forhold er byttehandler da. Spesielt hvis du ser på unge jenter som blir sammen med eldre karer. Da er det nok ofte slik etter min mening. Kjøper penger og status i bytte mot sex/intimitet.

Jeg sier jo selvsagt ikke at alle husmødre er prostituerte.

vi er mer...enn Bare Husmødre!

Vi er Sykepleier- Kokk- Vaskekone-Psykolog-og de fleste har enda en jobb ved siden av!

det er sikkert en del jenter som gifter seg til penger,men det gjør sikkert en del gutter også!

Men de aller fleste gifter seg av Kjærlighet.

Boliglån og Gjeld..jobbing og stress, vil jeg tro, er normal standard i Norge for de fleste!

Men Kjærligheten overlever alt!

god natt opp kl 5

Gjest Aimabel
Skrevet

Er det nå alle som virkelig tar på seg det ansvaret?

Mener å huske jeg så noe på TV om dette. At de for det meste ble gående isolerte hjemme, uten å skikkelig lære seg språk og kultur.

Ja, jeg husker også det programmet! Men en skal jo ikke ta alle over en kam

Skrevet

Jeg har ikke akkurat sett på det som prostitusjon, men jeg synes det er litt spesielt med menn som tar med seg asiatiske damer hit for å gifte seg med dem og ha dem hjemme som husmødre. Det virker liksom mer som praktisk forhold, enn et kjærlighetsforhold.

Det er jo mange slike forhold som er basert på kjærlighet da.

Skrevet

Hvorfor er det noe vesensforskjellig fra å kjøpe et ligg?

Du kaller det et "forhold" - men hva om denne "husmoren" setter som betingelse at hun får være husmor og bli forsørget, for å være med denne mannen som vi kan kalle "Per".

Man gir hverandre gaver i et forhold. Hva om det ligger i kortene at husmoren skal få fine gaver?

''Du kaller det et "forhold" - men hva om denne "husmoren" setter som betingelse at hun får være husmor og bli forsørget, for å være med denne mannen som vi kan kalle "Per".

Man gir hverandre gaver i et forhold. Hva om det ligger i kortene at husmoren skal få fine gaver?''

Jeg synes nå ikke dette er standard, da. Jeg vet ikke om noen som har en slik "avtale".

Om noen forlanger penger eller gaver for å bli i et forhold, så er det prostitusjon, ja :)

Gjest heia Brann
Skrevet

Blir ikke det som å sammenligne enkeltbillett og årskort på stadion?

Gjest Sandra Salamander
Skrevet

Man gifter seg med noen man vil tilbringe HELE livet sammen med. Hvis ekteparet velger å prioritere slik at en av dem arbeider hjemme og en ute, kan jeg ikke skjønne hva det har med sex å gjøre. Han gjør lønnet arbeid, hun gjør ulønnet arbeid. Sex er noe man deler, og som begge liker og gir og tar, ikke noe man kjøper i et ekteskap. I de tilfellene jeg kjenner der hun er husmor, har de barn og mannen har en tidskrevende jobb. Hva har det med prostitusjon å gjøre? Hun kunne ha jobbet og de kunne betalt noen for barnepass og husarbeid, type au pair eller lignende, men de velger å prioritere det slik. Det har ingen ting med sex å gjøre.

Kjøper man et ligg av en prostituert, har det kun med sex å gjøre, hun selger, han kjøper.

Hva er forskjellen på prostitusjon og et forhold der begge jobber, har felles økonomi og har sex sammen? Av og til vil den ene betale for noe, eller gjøre en jobb den ande ikke gjør, de veksler på å ta initiativ til sex, kanskje en ikke jobber i en periode, kanskje hun forfører ham med dyr vin og lekkert undertøy, er han prostituert da, hvis hun har hatt større inntekter og utgifter enn han den dagen/uken/året?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...