Gjest hjelp meg er du snill! Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg skal lage eggesalat og vet ikke hvordan i all verden jeg skal gjøre det? Noen her som har en god oppskrift? 0 Siter
Gjest Eggerten Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg bruker denne: Ingredienser: 6 egg 1 dl majones 1 dl crème fraîche eller rømme 2 ss sennep 3 ss hakket purre eller vårløk Salt og pepper Fremgangsmåte: Ha eggene i kokende vann og la dem koke i ca 8 minutter. Når eggene er ferdigkokt avkjøles de under kaldt vann. Del dem med en eggedeler når de er litt avkjølt, først i skiver og deretter i biter. Bland sammen de andre ingrediensene og vend inn eggebitene. Smak til med salt og pepper. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg liker denne: 1 boks bogskinke, hakkes i små biter. 4 hardkokte egg. Ta ut det gule og legg i en skål, hakk hviten i små biter. Purre, opphakket. Jeg synser med rømme og majones, "regelen" er at det ca skal være dobbelt så mye rømme som majones. Ikke ha for mye, for da blir blandingen alt for bløt, rømmeblandingen blir nemlig flytendes når den står. Ta eggegulen og mos inni majonesen med en gaffel. Bland alt sammen. Jeg blir stadig spurt om å lage denne til andre. Dette er godt oppi en uthult loff også, men da med 1 helt beger rømme, og halv pakke majones, ost på toppen, og i ovnen. 0 Siter
Gjest manjana Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Kok egg.la de bli kalde.Del de med eggedeler på langs og tverrs. Hakk i små biter, en Brokkolli ..ukokt. bland sammen. Ha i majones, salt og pepper og litt kremfløte. snadder 0 Siter
Gjest manjana Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211398583' post='3880882] Jeg liker denne: 1 boks bogskinke, hakkes i små biter. 4 hardkokte egg. Ta ut det gule og legg i en skål, hakk hviten i små biter. Purre, opphakket. Jeg synser med rømme og majones, "regelen" er at det ca skal være dobbelt så mye rømme som majones. Ikke ha for mye, for da blir blandingen alt for bløt, rømmeblandingen blir nemlig flytendes når den står. Ta eggegulen og mos inni majonesen med en gaffel. Bland alt sammen. Jeg blir stadig spurt om å lage denne til andre. Dette er godt oppi en uthult loff også, men da med 1 helt beger rømme, og halv pakke majones, ost på toppen, og i ovnen. åh..nam..skal prøve oppskriften din. er så glad i eggeretter:0) 0 Siter
adelie Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211398583' post='3880882] Jeg liker denne: 1 boks bogskinke, hakkes i små biter. 4 hardkokte egg. Ta ut det gule og legg i en skål, hakk hviten i små biter. Purre, opphakket. Jeg synser med rømme og majones, "regelen" er at det ca skal være dobbelt så mye rømme som majones. Ikke ha for mye, for da blir blandingen alt for bløt, rømmeblandingen blir nemlig flytendes når den står. Ta eggegulen og mos inni majonesen med en gaffel. Bland alt sammen. Jeg blir stadig spurt om å lage denne til andre. Dette er godt oppi en uthult loff også, men da med 1 helt beger rømme, og halv pakke majones, ost på toppen, og i ovnen. Unnskyld et dumt spml: Hvordan spiser man den loffen? Deler du den i skiver, uten at alt kjæsjlander i en haug? Hørtes godt og smart ut, iallfall 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Unnskyld et dumt spml: Hvordan spiser man den loffen? Deler du den i skiver, uten at alt kjæsjlander i en haug? Hørtes godt og smart ut, iallfall Jeg steker den hel, og så skjære jeg bare skiver når vi sitter ved bordet. Må ha ei skjei også, for det renner litt ut. Vi synes det er nydelig, og mange har adoptert oppskriften. Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o) 0 Siter
adelie Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211459631' post='3881317] Jeg steker den hel, og så skjære jeg bare skiver når vi sitter ved bordet. Må ha ei skjei også, for det renner litt ut. Vi synes det er nydelig, og mange har adoptert oppskriften. Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o) ''Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)'' hehe, takk Men da spør jeg også om fyllet blir varmt, eller om du bare fiffer opp loffen med ostegratinering, før du serverer? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 ''Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)'' hehe, takk Men da spør jeg også om fyllet blir varmt, eller om du bare fiffer opp loffen med ostegratinering, før du serverer? Fyllet skal bli varmt ja. Jeg bruker samme utgangspunkt i dag til middag, bare at jeg dropper loffen, serverer kald og har masse pasta oppi. Brød ved siden av. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 ''Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)'' hehe, takk Men da spør jeg også om fyllet blir varmt, eller om du bare fiffer opp loffen med ostegratinering, før du serverer? Jeg ser at jeg ikke har fått med at jeg har eggebåter i loffen. I salaten moser jeg gulen, men i loffen synes jeg det er best med båter. 0 Siter
adelie Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1211460809' post='3881329] Jeg ser at jeg ikke har fått med at jeg har eggebåter i loffen. I salaten moser jeg gulen, men i loffen synes jeg det er best med båter. Takk, notert 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.