Gå til innhold

Eggesalat

Gjest hjelp meg er du snill!

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp meg er du snill!
Skrevet

Jeg skal lage eggesalat og vet ikke hvordan i all verden jeg skal gjøre det?

Noen her som har en god oppskrift?

Gjest Eggerten
Skrevet

Jeg bruker denne:

Ingredienser:

6 egg

1 dl majones

1 dl crème fraîche eller rømme

2 ss sennep

3 ss hakket purre eller vårløk

Salt og pepper

Fremgangsmåte:

Ha eggene i kokende vann og la dem koke i ca 8 minutter.

Når eggene er ferdigkokt avkjøles de under kaldt vann.

Del dem med en eggedeler når de er litt avkjølt, først i skiver og deretter i biter.

Bland sammen de andre ingrediensene og vend inn eggebitene.

Smak til med salt og pepper.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg liker denne:

1 boks bogskinke, hakkes i små biter.

4 hardkokte egg. Ta ut det gule og legg i en skål, hakk hviten i små biter.

Purre, opphakket.

Jeg synser med rømme og majones, "regelen" er at det ca skal være dobbelt så mye rømme som majones. Ikke ha for mye, for da blir blandingen alt for bløt, rømmeblandingen blir nemlig flytendes når den står.

Ta eggegulen og mos inni majonesen med en gaffel.

Bland alt sammen.

Jeg blir stadig spurt om å lage denne til andre. Dette er godt oppi en uthult loff også, men da med 1 helt beger rømme, og halv pakke majones, ost på toppen, og i ovnen.

Gjest manjana
Skrevet

Kok egg.la de bli kalde.Del de med eggedeler på langs og tverrs.

Hakk i små biter, en Brokkolli ..ukokt.

bland sammen.

Ha i majones, salt og pepper og litt kremfløte.

snadder

Gjest manjana
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211398583' post='3880882]

Jeg liker denne:

Purre, opphakket.

Jeg synser med rømme og majones, "regelen" er at det ca skal være dobbelt så mye rømme som majones. Ikke ha for mye, for da blir blandingen alt for bløt, rømmeblandingen blir nemlig flytendes når den står.

Bland alt sammen.

Jeg blir stadig spurt om å lage denne til andre. Dette er godt oppi en uthult loff også, men da med 1 helt beger rømme, og halv pakke majones, ost på toppen, og i ovnen.

åh..nam..skal prøve oppskriften din.

er så glad i eggeretter:0)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211398583' post='3880882]

Jeg liker denne:

Purre, opphakket.

Bland alt sammen.

Unnskyld et dumt spml: Hvordan spiser man den loffen? Deler du den i skiver, uten at alt kjæsjlander i en haug? Hørtes godt og smart ut, iallfall :)

Skrevet

Unnskyld et dumt spml: Hvordan spiser man den loffen? Deler du den i skiver, uten at alt kjæsjlander i en haug? Hørtes godt og smart ut, iallfall :)

Jeg steker den hel, og så skjære jeg bare skiver når vi sitter ved bordet. Må ha ei skjei også, for det renner litt ut. Vi synes det er nydelig, og mange har adoptert oppskriften.

Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211459631' post='3881317]

Jeg steker den hel, og så skjære jeg bare skiver når vi sitter ved bordet. Må ha ei skjei også, for det renner litt ut. Vi synes det er nydelig, og mange har adoptert oppskriften.

Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)

''Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)'' hehe, takk :) Men da spør jeg også om fyllet blir varmt, eller om du bare fiffer opp loffen med ostegratinering, før du serverer?

Skrevet

''Og du, finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar ;o)'' hehe, takk :) Men da spør jeg også om fyllet blir varmt, eller om du bare fiffer opp loffen med ostegratinering, før du serverer?

Fyllet skal bli varmt ja.

Jeg bruker samme utgangspunkt i dag til middag, bare at jeg dropper loffen, serverer kald og har masse pasta oppi. Brød ved siden av.

Skrevet

Jeg ser at jeg ikke har fått med at jeg har eggebåter i loffen. I salaten moser jeg gulen, men i loffen synes jeg det er best med båter.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211460809' post='3881329]

Jeg ser at jeg ikke har fått med at jeg har eggebåter i loffen. I salaten moser jeg gulen, men i loffen synes jeg det er best med båter.

Takk, notert :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...