Gå til innhold

Hårfjerning i salong, hvor langt hår??

Anbefalte innlegg

Gjest Grugleder meg
Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille meg en time til voks av legger, lår og bikinikant i salong nå, men lurer på hvor langt håret burde være for å få best effekt? Så langt som mulig? Eller er det dumt hvis det er helt igjengrodd?

Jeg sliter med hårvekst og har MYE, sort, tett og relativt langt hår, men jeg kan selvfølgelig barbere og vente noen dager hvis voksen får "bedre tak" på kortere hår??

Noen som vet...

Gjest J.R.-07
Skrevet

Akkurat dette lurer jeg også på.Håper du får svar:)

Gjest vanskeligdet
Skrevet

Da ville jeg rett og slett ha ringt til salongen og spurt.

Persille1365381127
Skrevet

Vel, da kan jeg opplyse om følgende:

Håret må være lenger på utsiden enn under huden. Håret er ca 4mm under huden - så det burde være 5mm eller mer over huden.

Videre er det sånn at hår gror ujevnt, så om du har barbert til nå anbefaler jeg at du stopper i dag, og sparer i 7-10 dager (litt avhengig av hvor mye det vokser) før du får time.

Jeg vokser leggene, barberer aldri - og gjør det ca hver 4. uke. I bikinilinjen (jeg tar brasiliansk) vokser det mye fortere - så der MÅ jeg barbere mellom om det ikke skal bli ille.

Bikinilinjen sparer jeg ca en uke før jeg vokser, og da holder det seg helt fint i to uker ca før det begynner å komme igjen, så napper jeg en periode - og vokser ca hver 8. uke.

Mao; jeg tar annenhver gang bare legger og legger/lår/brasiliansk med fire ukers mellomrom.

Skrevet

Vel, da kan jeg opplyse om følgende:

Håret må være lenger på utsiden enn under huden. Håret er ca 4mm under huden - så det burde være 5mm eller mer over huden.

Videre er det sånn at hår gror ujevnt, så om du har barbert til nå anbefaler jeg at du stopper i dag, og sparer i 7-10 dager (litt avhengig av hvor mye det vokser) før du får time.

Jeg vokser leggene, barberer aldri - og gjør det ca hver 4. uke. I bikinilinjen (jeg tar brasiliansk) vokser det mye fortere - så der MÅ jeg barbere mellom om det ikke skal bli ille.

Bikinilinjen sparer jeg ca en uke før jeg vokser, og da holder det seg helt fint i to uker ca før det begynner å komme igjen, så napper jeg en periode - og vokser ca hver 8. uke.

Mao; jeg tar annenhver gang bare legger og legger/lår/brasiliansk med fire ukers mellomrom.

bare nysgjerrig, hvor mye penger bruker du på dette i måneden?

Persille1365381127
Skrevet

bare nysgjerrig, hvor mye penger bruker du på dette i måneden?

Uhm, det varierer jo litt da. Men det koster 700 å ta alt tror jeg, og 350 å ta bare leggene om jeg ikke husker helt feil. Så ca 500 i mnd i snitt er nok sånn ca riktig.

Om sommeren vel og merke, om vinteren kan jeg lett la det gå seks uker mellom hver gang - så da halveres det jo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...