Meg1365380063 Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Hva lønner seg - ta ut svensk valuta i bank i Norge, eller i minibank i Sverige? Det er snakk om 2.000 kroner, tenker jeg. På forhånd tusen takk for svar! 0 Siter
Gjest Thea89 Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 tror det er hipp som happ,egentlig.. du må betale i banken for pengene, og du må betale i sverige for pengene.. men om det er stor forskjell, vet jeg ikke. 0 Siter
pekkaline Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Jeg vil tro det lønner seg å ta ut i din bank. Mindre gebyr da vel? 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Det er utvilsomt mest lønnsomt å ta det ut i en svensk minibank. VISA, Mastercard osv. opererer med vesentlig bedre kurs enn norske banker gjør. For sikerhets skyld må du allikevel sjekke hva gebyret i din bank erved uttak i utlandet. I noen er det rundt 1,75% av beløpet. I andre kan det vær en fast sum f.eks 40 kroner. 0 Siter
Gjest tar eg feil ? Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 eg vil tro mastercardet er billigere. Du har 40 dagers rentefritt og mener gebyret er lavt. Eg reiser en del og alle eg har spurt om dette sier mastercardet er billigst. 0 Siter
Gjest tar eg feil ? Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Eg har vært nesten på alle kontinentene og brukt både visa og mastercard, kan ikkje si at eg har bete meg merke i at noe var svimlende dyrt. Og det er heller ikkje snakk om så mye penger så du vil ikkje tape/spare mye på det heller 0 Siter
adelie Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 eg vil tro mastercardet er billigere. Du har 40 dagers rentefritt og mener gebyret er lavt. Eg reiser en del og alle eg har spurt om dette sier mastercardet er billigst. ''Du har 40 dagers rentefritt '' Du snakker vel her om kredittuttak, og ikke uttak av penger du har på konto?? 0 Siter
Gjest tar eg feil ? Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 ''Du har 40 dagers rentefritt '' Du snakker vel her om kredittuttak, og ikke uttak av penger du har på konto?? Ja, det stemmer. Dette skal være den billigste måten å ta ut penger i utlandet på. 0 Siter
adelie Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Ja, det stemmer. Dette skal være den billigste måten å ta ut penger i utlandet på. Men da får du vel en styggelig høy rente... jaja, dette vet jeg faktisk ikke noe om. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Det kommer an på hvilken bank du har og hvilke gebyrer de opererer med. Bruker du Visa kortet i utlandet, har de et valutapåslag på 1,75% av beløpet, og så kan banken beregne seg et gebyr. Vi kjøpte valuta i vår lokale sparebank, og betalte et gebyr på kr 20,00 og fikk en veldig dårlig kurs på pengene, så det ble et dyrt valutakjøp. Ellers bruker vi Skandiabanken og tar ut kontanter i minibanken i Sverige, det koster kun visavalutapåslaget. Hilsen 0 Siter
Gjest tar eg feil ? Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Men da får du vel en styggelig høy rente... jaja, dette vet jeg faktisk ikke noe om. Etter desse 40 dagene får du renten som ett forbrukslån har. Dette er eg ganske sikker på for da eg skulle låne litt smått med penger (20 000) så sa madammen i banken at de lånte ikkje ut slike summer lengre. De la det heller over på mastercard og kallte det det nye forbrukslånet. Vet ikkje hva renten ligger på idag. Men uansett, 2000 kr vil ikkje bli dyrt tar hun det på master og betaler dette inn fort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.