Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som irriterer meg er at lille oss skal i krigssammenheng redde hele verden, og i miljøsammenheng redde hele jorda!

Men dette er utad såklart, for hvem er det som sitter med hele potten av alle avgiftene som vi betaler?? Jo, det er staten!

Hva gjør de med pengene? De forvalter de ihvertfall ikke slik de skal!

Nå for tiden er det jo innmari populært å sentralisere alt som finnes! Hva skjer da? Jo, de som bor på bygda og i utkantstøkene er helt avhengig av bil! Grunnen til det er jo at det knapt finnes noe som heter kollektivtransport der! Dermed så er det vi på bygdene som taper mest på at bensinprisene skrus til himmels!

Lenge leve MolboNorge!

Skrevet

Jeg er så møkk lei av den regjeringen vi har nå. De juger, så det renner av dem, de blir tatt i løgn og skjønner ikke at de ikke kan komme unna med det, de rett og slett lurer oss (dieselbiler), de vurderte til og med å rive pasienthotellet ( bare det å tenke den tanken burde ha gjort at de fikk et spark i rævva ut døra), osv.

Det finnes ikke grenser for hva de skal beskatte i tillegg til de generelt øker skatter og avgifter. Ikke føler jeg at vi får noe igjen for all skatten heller, det har ikke blitt noe bedre i alle fall, alt forfaller så det holder.

Renta har økt kraftig med denne regjeringen, nå hadde den økt uansett, men ikke så mye, så noe av skylda skal de ha.

Økt moms skal det også innføres.

Kommer til å protesstemme på noe annet.

Skrevet

Jeg er så møkk lei av den regjeringen vi har nå. De juger, så det renner av dem, de blir tatt i løgn og skjønner ikke at de ikke kan komme unna med det, de rett og slett lurer oss (dieselbiler), de vurderte til og med å rive pasienthotellet ( bare det å tenke den tanken burde ha gjort at de fikk et spark i rævva ut døra), osv.

Det finnes ikke grenser for hva de skal beskatte i tillegg til de generelt øker skatter og avgifter. Ikke føler jeg at vi får noe igjen for all skatten heller, det har ikke blitt noe bedre i alle fall, alt forfaller så det holder.

Renta har økt kraftig med denne regjeringen, nå hadde den økt uansett, men ikke så mye, så noe av skylda skal de ha.

Ja de lurer oss! Men jeg fatter ikke at vi går på! Når bensinprisene i USA går over noe som tilsvarer 3 kr her i landet, blir det elleville tilstander der borte!

Vi protesterer litt ved å lage protestgrupper på facebook og nettby, så går det over etter ei stund.

Ja pasienthotellsaken er en stor skam, men det de ellers gjør på helsefronten er heller ikke mye å skryte av.

De stenger, og sentraliserer avdelinger ved sykehus. Det var jo tilmed snakk om at Ullevål skulle legges ned!!

På medisinfronten tvinger de pasienter over på kopilegemidler som er billigere.

Men den nyeste reglen tar helt kaka: Nå må man ha diagnose tilsvarende medikamentet for å få de på blå resept!

Dette blir et enormt problem for pasienter innenfor psykiatrien spesielt.

Til syvende og sist så går det meste ut over de som har minst fra før!

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Det er valgt neste år. Da gjelder det bare å stemme riktig.

Skrevet

Det er valgt neste år. Da gjelder det bare å stemme riktig.

Godt poeng:-)

Skrevet

Ja de lurer oss! Men jeg fatter ikke at vi går på! Når bensinprisene i USA går over noe som tilsvarer 3 kr her i landet, blir det elleville tilstander der borte!

Vi protesterer litt ved å lage protestgrupper på facebook og nettby, så går det over etter ei stund.

Ja pasienthotellsaken er en stor skam, men det de ellers gjør på helsefronten er heller ikke mye å skryte av.

De stenger, og sentraliserer avdelinger ved sykehus. Det var jo tilmed snakk om at Ullevål skulle legges ned!!

På medisinfronten tvinger de pasienter over på kopilegemidler som er billigere.

Men den nyeste reglen tar helt kaka: Nå må man ha diagnose tilsvarende medikamentet for å få de på blå resept!

Dette blir et enormt problem for pasienter innenfor psykiatrien spesielt.

Til syvende og sist så går det meste ut over de som har minst fra før!

Vi nordmenn er altfor godtroende og dumme, vi godtar det meste.

Vi hører stadig om at det er de rike som skal svi hvis det innføres nye skatter og avgifter, så viser det seg at grensene blir satt så lave at alle blir rammet.

For ikke så lenge siden var det en professor som hadde satt opp flere punkter for å ta de rike. Ett av punktene var at alle som hadde huslån over 2 mill. kr, ikke skulle få avskrive renteutgiftene over denne summen. Men hvor er det man får bygget nytt hus for under 2 millioner da? Det betyr at alle som bygger eller kjøper noe nytt blir rammet.

Grensen burde jo ha blitt satt til minst 4 til 5 millioner i tilfelle, hvis det er de rike som skal beskattes.

Det samme er det med toppskatten den gangen den ble innført. Da også skulle de rike bli tatt, men det er snart ingen som ikke betaler toppskatt. De flytter jo ikke grensene oppover ved å indeksregulere det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...