Gå til innhold

Flere barn.

Gjest Har lyst på det ja.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for sent å få flere barn når de andre barna er 15 år og ellve år,eller er det vanlig med attpåklatter?

Gjest Kommer vel an på
Skrevet

Kommer an på hvor gammel du var da du fikk de første. Var du 20, er det ok. Var du 30, synes jeg ikke det er ok.

Skrevet

Det har vel ikke noe med de barna du alt har å gjøre, men med f.eks. din alder, om dere begge vil ha flere barn, deres økonomiske situasjon og om dere har overskudd til å begynne på nytt.

Jeg har to på 7,5 og 9,5 år og er egentlig veldig glad for at jeg ikke kan få flere for jeg tror ikke jeg hadde orket å begynne på'n igjen! :o) Det er jo så godt når ungene begynner å bli såpass selvgående!

Gjest ViViola
Skrevet

Hva andre gjør kan jo ikke styre deres avgjørelse. Det er dere, og ikke andre, som skal gjennom svangerskap, fødsel, eventuell nattevåk, bleieslutt og trassalder.

Livssituasjon og deres alder avgjør, og ikke minst lysten.

Personlig kunne jeg ikke drømt om noen attpåklatt, men det er mest fordi jeg synes det er deilig at ungene har blitt så store som de har. Og vi begynte med reproduksjon sent i livet, så for oss holder det i massevis. :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har 14 år mellom mellomste og eldste og 17 år mellom minste og eldste.

Skrevet

For sent for hva da?

Det er jo egentlig ikke så mange flere hensyn dere må ta, enn alle andre som lurer på om de skal ha flere barn. Foreldrenes alder / helse / motivasjon, jobb- og boligsituasjonen, hensynet til familien som helhet osv., er jo noe som er vanlig å vurdere enten man har små eller store barn fra før.

Det er mange familievarianter i våre dager som var uvanlige tidligere. F.eks. barn i "flere kull", altså med ganske stor aldersforskjell mellom.

Hva naboene og andre synsere måtte mene, synes jeg dere skal drite i, hvis dette er folk som egentlig ikke blir berørt av en eventuell familieforøkelse.

Men det kan jo være lurt å sjekke om søsknene i utgangspunktet ville synes det var moro eller dødsflaut.

Gjest mora2
Skrevet

Kommer ann på din alder synes jeg.

10 år skiller meg og min søster.

Vi har ikke noe søster forhold, men det skyldes sikkert ikke bare aldersforskjellen da..

Skrevet

Kommer ann på din alder synes jeg.

10 år skiller meg og min søster.

Vi har ikke noe søster forhold, men det skyldes sikkert ikke bare aldersforskjellen da..

Hvor gammel er for gammel da?

Jeg fyller 36 år.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg fyller 36 år.

For meg er jeg for gammel når jeg blir 30år.

Men det er meg...

Skrevet

Jeg fyller 36 år.

Det er ikke uvanlig å få barn når man er 36. I motsetning til mange av dem som gjør det, vet du hva du går til.

Hvis du føler at du har glemt mye, er det mange småbarnsmødre her som kan friske på hukommelsen din angående hva du "risikerer" :-)

Gjest ViViola
Skrevet

For meg er jeg for gammel når jeg blir 30år.

Men det er meg...

Mon tro om du fortsatt hadde sagt det om du ikke hadde møtt dine barns far før du fylte 29?

Hadde du da valgt å forbli barnløs?

Gjest Spekepølse
Skrevet

Det er vel mer et sprøsmål om din fruktbarhet og alder, enn det er om hvor gamle de andre barna er?

Attpåklatter fins, men synes du hvor vanlig dette er skal avgjør om du skal ha en eller ikke?

For meg blir dette en merkelig måte å vurdere hvorvidt man skal ha et barn eller ikke. Sorry.

Gjest Fru Verksmester Larsen
Skrevet

Jeg har ei venninne der eldste er 22 og yngste er to. Så, har du lyst på et barn til så få et. Du vil aldri angre på barna du fikk, men på barna du aldri fikk.

Lykke ti. Du er ikke for gammel med dine 36.

Gjest mandolina
Skrevet

Atpåklatter er veldige koselige å ha, når de andre barn er blitt voksne, jeg fikk minstemann da jeg var 38 og da var eldstemann 13 år, vi har kost oss med alle barna.

Satt akkurart og så på video fra da minstemann var 2-3 år og du verden hvor koselig det var, og med tre storesøsken, så ble barnepassingen veldig enkel, for søskenene er veldig glad i minstemann.

Hilsen

Gjest mora2
Skrevet

Mon tro om du fortsatt hadde sagt det om du ikke hadde møtt dine barns far før du fylte 29?

Hadde du da valgt å forbli barnløs?

Ja, det tror jeg at jeg hadde...

Mrs. Wallace
Skrevet

La meg si det sånn: Hvis du skal ta den typen valg utfra hva andre gjør og hva som er vanlig, bør du kanskje revurdere hele greia? ;o)

Men seriøst: Det spørs på om du føler deg klar for en ny runde med baby og småbarn, og om du fremdeles er i fruktbar alder. Alderen på barna du har fra før eller hva statistikkene måtte si om antall attpåklatter bør være mindre viktig.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg fyller 36 år.

Jeg kjenner mange som har fått sitt første barn i den alderen (og eldre).

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Kan Märtha, kan du. Hun er 36 år og venter nr.3 til høsten.

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, det tror jeg at jeg hadde...

Oj, det er jo veldig spesielt. Hvis alle skulle tenke slik, ville det ikke blitt særlig med barn i dette landet.

Men hvorfor er du så negativ til at man kan bli foreldre etter fylte 30? Biologien vår stopper oss ikke før vi er godt over 40, så fra naturens side er det jo ingen begrensninger.

Skrevet

Jeg har ei venninne der eldste er 22 og yngste er to. Så, har du lyst på et barn til så få et. Du vil aldri angre på barna du fikk, men på barna du aldri fikk.

Lykke ti. Du er ikke for gammel med dine 36.

Huff, ikke si sånn da:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...