Gå til innhold

Flere barn.

Gjest Har lyst på det ja.

Anbefalte innlegg

Gjest Vurderer en til?
Skrevet

Atpåklatter er veldige koselige å ha, når de andre barn er blitt voksne, jeg fikk minstemann da jeg var 38 og da var eldstemann 13 år, vi har kost oss med alle barna.

Satt akkurart og så på video fra da minstemann var 2-3 år og du verden hvor koselig det var, og med tre storesøsken, så ble barnepassingen veldig enkel, for søskenene er veldig glad i minstemann.

Hilsen

Jeg vurder å gjøre det samme som deg. Jeg er 37 i år. Men føler du deg mye eldre i forhold til andre foreldre i barnehage, skoler? Dersom jeg skulle få en til hadde jeg syntes det var hyggelig å bli kjent med andre foreldre i barselgruppe, barnehage etc. Synes jeg bare ser 22 åringer med barn for tiden?

Gikk det lengre tid å hente seg inn kroppslig og sånn?

Gjest mora2
Skrevet

Oj, det er jo veldig spesielt. Hvis alle skulle tenke slik, ville det ikke blitt særlig med barn i dette landet.

Men hvorfor er du så negativ til at man kan bli foreldre etter fylte 30? Biologien vår stopper oss ikke før vi er godt over 40, så fra naturens side er det jo ingen begrensninger.

Ja, det er sikkert godt ikke alle tenker slik :0)

Mine grunner er at ingen i min famile er blitt særlig gamle, og jeg ønsker å følge mine unger til de er godt voksne.

Man vet jo så klart aldri hvor lenge man lever, men jeg vil gjøre det jeg kan for at ungene skal vokse opp med to foreldre som lever. Derfor har jeg valgt å bli ung mor. :0)

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, det er sikkert godt ikke alle tenker slik :0)

Mine grunner er at ingen i min famile er blitt særlig gamle, og jeg ønsker å følge mine unger til de er godt voksne.

Man vet jo så klart aldri hvor lenge man lever, men jeg vil gjøre det jeg kan for at ungene skal vokse opp med to foreldre som lever. Derfor har jeg valgt å bli ung mor. :0)

Huff da, det var jo ikke hyggelig...

Er det lov å spørre hva de dør av, da?

Gjest mora2
Skrevet

Huff da, det var jo ikke hyggelig...

Er det lov å spørre hva de dør av, da?

Klart det er lov.

Det er mye hjerte og lunge sykdommer i familien.

2 døde av lungekreft, 3 av hjerteinnfart, 1 av kols/lungeemfysem.

Samtidig har de fleste et rusproblem, og det er jo ikke god kombinasjon...Så noen har også dødd av overdoser.

Senest h*n som døde rett før 17 mai..28år..Trist..

Ingen menn hos oss har bitt eldre enn 50...

Untatt min far, han ble 51år...

Kvinnen blir litt eldre.

Så satser ikke på å bli 100år kan du si ;0)

Skrevet

Noen får attpåklatter, andre gjør det ikke. Begge deler er vanlig :)

Gjest ViViola
Skrevet

Klart det er lov.

Samtidig har de fleste et rusproblem, og det er jo ikke god kombinasjon...Så noen har også dødd av overdoser.

Kvinnen blir litt eldre.

Men hvis du er flink til å stelle kroppen din, ikke røyker/ruser deg og spiser sunt samt trener, så er det jo godt mulig at du slipper unna det de har dødd av. Veldig sannsynlig, vil jeg tro. Har du snakket med legen din om dette?

Jeg hadde nok vært rimelig obs! på livsstilen min, i alle fall, om det var slikt ute og gikk i slekta.

Trist når folk dør unge, ja.

Skrevet

Jeg vurder å gjøre det samme som deg. Jeg er 37 i år. Men føler du deg mye eldre i forhold til andre foreldre i barnehage, skoler? Dersom jeg skulle få en til hadde jeg syntes det var hyggelig å bli kjent med andre foreldre i barselgruppe, barnehage etc. Synes jeg bare ser 22 åringer med barn for tiden?

Jeg fikk siste barn da jeg var 36. Helt topp! Har ikke følt meg utenfor i noen sammenhenger. Minst 1/3 av foreldrene i klassen er på min alder eller eldre. Syns ikke det har vært mer slitsomt heller. Nesten tvert i mot.

Gjest mora2
Skrevet

Men hvis du er flink til å stelle kroppen din, ikke røyker/ruser deg og spiser sunt samt trener, så er det jo godt mulig at du slipper unna det de har dødd av. Veldig sannsynlig, vil jeg tro. Har du snakket med legen din om dette?

Jeg hadde nok vært rimelig obs! på livsstilen min, i alle fall, om det var slikt ute og gikk i slekta.

Trist når folk dør unge, ja.

Burde nok tatt mer vare på kroppen ja...

Hvertfall sluttet å røyke ;0)

Men, men, jeg lever mens jeg lever, så får vi se hva fremtiden bringer. Ikke noe jeg bekymrer meg for nå hvertfall. :0)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg hadde ikke så mye kontakt med andre foreldre til småbarn, det ble til at jeg har beholdt de venninner, jeg hadde fra før.

Barnet var ikke i barnehagen, men gikk i barnepark.

Jeg følte vel at foreldremøter og slike ting i skolen bare var en reprise på hva vi hadde vært igjennom før, og dermed ble jeg ikke kjent med foreldrene til de andre barn i klassen. Men konferansetimer, fulgte jeg opp.

Det er jo noen år siden for minstemann går 1. året i videregående, men allikevel synes jeg at det er hyggelig å ha en ungdom i huset ennå, høre hva h*n har opplevd på skolen og hva de lærer.

Nå har jeg et barnebarn og gleder meg til at h*n, kan komme på ferie og vi hva vi kan oppleve som besteforeldre til små ban.

Hilsen

Gjest Vurderer en til?
Skrevet

Jeg fikk siste barn da jeg var 36. Helt topp! Har ikke følt meg utenfor i noen sammenhenger. Minst 1/3 av foreldrene i klassen er på min alder eller eldre. Syns ikke det har vært mer slitsomt heller. Nesten tvert i mot.

Takk for svar, det høres bra ut.

Skrevet

Jeg er for attpåklatter. De eldste var 14 og 11 da jeg fikk minstemann

Gjest men altså
Skrevet

Klart det er lov.

Kvinnen blir litt eldre.

....Trist at du har mistet så mange i din familie tidlig, men her er det strengt tatt ikke snakk om arvelige sykdommer som tar livet av dem. Det er jo selvpåført alt sammen.

Så argumentet ditt faller sammen som et korthus. Så sant du ikke selv utsetter deg for de samme risikofaktorene da.

Skrevet

Burde nok tatt mer vare på kroppen ja...

Hvertfall sluttet å røyke ;0)

Men, men, jeg lever mens jeg lever, så får vi se hva fremtiden bringer. Ikke noe jeg bekymrer meg for nå hvertfall. :0)

Så du vil ikke ha barn etter 30 år, fordi du er redd for å dø tidlig, men du røyker?

Gjest mora2
Skrevet

....Trist at du har mistet så mange i din familie tidlig, men her er det strengt tatt ikke snakk om arvelige sykdommer som tar livet av dem. Det er jo selvpåført alt sammen.

Så argumentet ditt faller sammen som et korthus. Så sant du ikke selv utsetter deg for de samme risikofaktorene da.

Hjerte og lunge sykdommer er ikke alltid selvpåført....

Gjest mora2
Skrevet

Så du vil ikke ha barn etter 30 år, fordi du er redd for å dø tidlig, men du røyker?

Redd blir feil ord, men i historien kan man se fremtiden...

Og ja, jeg røyker. Alt jeg orker ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...