Gå til innhold

Arbeidsledig med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men hvor gammelt er egentlig barnet?

7 mnd

Skrevet

Her har jeg sakset fra NAV sine sider:

''Ein kan få kontantstøtte for barn mellom eitt og tre år, og for adoptivbarn som ikkje har begynt på skolen. Barnet kan ikkje ha heiltidsplass i barnehage med offentleg driftstilskott. Ein kan ikkje få støtte for meir enn 23 månader.''

Ja, det har jeg lest. Men jeg har søkt plass fra småen er ca 2 år. Jeg kunne jo ha søkt h*n inn tidligere. Har det noe å si for om jeg kan få?

Jeg blir jo hjemme til barnehagen tiden begynner.

Gjest Tatjana
Skrevet

Ja, det har jeg lest. Men jeg har søkt plass fra småen er ca 2 år. Jeg kunne jo ha søkt h*n inn tidligere. Har det noe å si for om jeg kan få?

Jeg blir jo hjemme til barnehagen tiden begynner.

Om du har søkt plass eller ikke har ikke noe å si for kontantstøtten. Kriteriene er alder på barnet og om du har barnehageplass. Kun det.

Gjest ViViola
Skrevet

7 mnd

Da kan du få kontantstøtte fra barnet er 1 år.

Persille1365381127
Skrevet

Kanskje hun vil jobbe, men også vil være hjemme med barnet:)

Men igjen; da vil man ikke jobbe. Vil man være hjemme med barnet, vil man ikke jobbe, da vil man heller være hjemme med barnet.

Greit nok, men man kan ikke regne med at andre skal forsørge en...

Gjest tjavel
Skrevet

Men igjen; da vil man ikke jobbe. Vil man være hjemme med barnet, vil man ikke jobbe, da vil man heller være hjemme med barnet.

Greit nok, men man kan ikke regne med at andre skal forsørge en...

Man kan ville begge deler vet du. Man vil jobbe, men man vil også være hjemme med barnet:) Så velger man det man synes er viktigst.

men det er jo et reelt problem at man ikke har noe støtteordning når man ikke har barnepass og må ta ulønnet permisjon eller si opp jobben for å være hjemme. vanskelig, spør du meg.

Sosialen eneste alternativ?

Gjest Rafens
Skrevet

Man kan ville begge deler vet du. Man vil jobbe, men man vil også være hjemme med barnet:) Så velger man det man synes er viktigst.

men det er jo et reelt problem at man ikke har noe støtteordning når man ikke har barnepass og må ta ulønnet permisjon eller si opp jobben for å være hjemme. vanskelig, spør du meg.

Sosialen eneste alternativ?

Du skal da for pokker ikke gå på sosialen fordi du velger å være hjemme med barnet istedetfor å jobbe???

Gjest tjavel
Skrevet

Du skal da for pokker ikke gå på sosialen fordi du velger å være hjemme med barnet istedetfor å jobbe???

Det jeg sier er at det er ikke så mye man kan gjøre om man ikke får barnehageplass og dermed ikke kan jobbe, og heller ikke får arbeidsledighetstrygd fordi man ikke har barnehageplass.

Da er vel sosialen neste? Eller leve på kontantstøtten og barnetrygden.

Gjest tjavel
Skrevet

Det jeg sier er at det er ikke så mye man kan gjøre om man ikke får barnehageplass og dermed ikke kan jobbe, og heller ikke får arbeidsledighetstrygd fordi man ikke har barnehageplass.

Eller om man prioriterer å være hjemme med barnet:)

Gjest ensligmamma
Skrevet

De fleste trenger ikke å leve på bare barnetrygd og kontantstøtte selvom man er uten jobb. Hvis man er gift/samboer er det sannsynlig at den andre parten tjener penger. Er man enslig kan man vel få overgangsstønad en periode, i tillegg vil man få bidrag fra far. Bostøtte kan man også søke på hvis man har lav inntekt.

For å få sosialhjelp kan man ikke eie noe av særlig verdi, verken hus eller bil, eller ha penger i banken.

Gjest tjavel
Skrevet

De fleste trenger ikke å leve på bare barnetrygd og kontantstøtte selvom man er uten jobb. Hvis man er gift/samboer er det sannsynlig at den andre parten tjener penger. Er man enslig kan man vel få overgangsstønad en periode, i tillegg vil man få bidrag fra far. Bostøtte kan man også søke på hvis man har lav inntekt.

For å få sosialhjelp kan man ikke eie noe av særlig verdi, verken hus eller bil, eller ha penger i banken.

nei det er ikke helt sant det med hus og bil. Og har mann penger i banken så klarer man seg, vel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...