Gå til innhold

Hente ut resept - pris?

Anbefalte innlegg

Gjest this is a signature
Skrevet

Hvor mye koster det å hente ut en resept?

Hvor mye koster det for øvrig for en legetime? Kan 180 kroner stemme?

Gjest prust
Skrevet

Tror jeg betalte 35 kr for å fornye en resept og hente den ut uten å være inne hos legen.

Skrevet

35 for en resept

82 for blodprøver utenom time

130 kr for time hos lege uten spesilalisering/ med prøver 177

160 kr for time hos lege med --------"------------/med prøver 207

Det kan komme tilllegg for enkelte undersøkelser

Gjest hmmer
Skrevet

35 for en resept

Skjønner ikke hvorfor jeg nylig måtte betale 177 når jeg ikke tok noen prøver (blodprøven fikk jeg beskjed om å ta senere)...

Gjest mandolina
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg nylig måtte betale 177 når jeg ikke tok noen prøver (blodprøven fikk jeg beskjed om å ta senere)...

Kanskje vedkommende lege er spesialist i allmennmedisin? Og da er taksten høyere.

Hilsen

Gjest hmmer
Skrevet

Kanskje vedkommende lege er spesialist i allmennmedisin? Og da er taksten høyere.

Hilsen

"35 for en resept 82 for blodprøver utenom time 130 kr for time hos lege uten spesilalisering/ med prøver 177 160 kr for time hos lege med --------"------------/med prøver 207"

(visstnok i følge vintermor)

Gjest mandolina
Skrevet

"35 for en resept 82 for blodprøver utenom time 130 kr for time hos lege uten spesilalisering/ med prøver 177 160 kr for time hos lege med --------"------------/med prøver 207"

(visstnok i følge vintermor)

Legene har anledning til å ta betalt for engangsutstyr, som de bruker.

Eks, hansker, munnbind, spaltel til å se i halsen og dims til å sette på apparatet de ser inn i øret med.

Kanskje det gir forklaring på prisforskjellen.

Hilsen

Skrevet

Dersom legen skrev ut en rekvisisjon til blodprøver du skal ta senere, så er det sannsynlig at taksten for blodprøver (kr 47) ble med i prisen for legetimen. Når du møter opp for å ta blodprøvene senere, skal du kun betale kr 35 siden du allerede har betalt for rekvisisjon av blodprøver.

Gjest hmmer
Skrevet

Legene har anledning til å ta betalt for engangsutstyr, som de bruker.

Eks, hansker, munnbind, spaltel til å se i halsen og dims til å sette på apparatet de ser inn i øret med.

Kanskje det gir forklaring på prisforskjellen.

Hilsen

Det ble ikke brukt noe form for utstyr.

Gjest mandolina
Skrevet

Det ble ikke brukt noe form for utstyr.

Da har jeg ikke noe svar.

Spør på legesenteret, hvorfor de har høyere takster enn informasjonen på NAV tilsier.

Hilsen

Skrevet

35 for en resept

Og så er det vel også mulig å ta et tillegg for pasient som ikke er på denne legens fastlege-liste.

Men trådstarter får nesten bare spørre legesenteret om spesifisering av regninga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...