Gå til innhold

Provoserende!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Jajaneinei
Skrevet

Jeg blir så provosert!

Jeg kjenner en vel-profilert prest. Hun er gift, har barn, og er sterk i sin tro...

-Tilsynelatende vellykket.

Jeg kjenner godt en begravelsesagent... Han er også vel-profilert, er gift og er tilsynelatende veldig (!) vellykket, han også..

Vel, nå har det seg slik, at disse har hatt et forhold. (eller har, for alt jeg vet).

Jeg synes dette er så grusomt. En ting er at de bedrar kona og mannen sin, samt ungene. I tillegg bedrar de menigheten sin, vennene sine (som de har felles) osv...

Hvordan kan disse menneskene stå og preke i kirken, lese fra bibelen, remse opp de ti bud - og så leve i SYND selv??!!

-De går i kirken så og si hver søndag..

-Og så gå rundt i menigheten og være kristne?? Nei, dette går over mine grenser!!

Slikt provoserer meg!!!

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Med all respekt for sanne kristne mennesker, men dobbeltmoralen i kristne menigheter er vel ganske så utbredt.

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg blir litt paff over at du blir overrasket jeg.

Gjest ingen underskrift denne gangen
Skrevet

Det er vel kirken i et nøtteskall det.

Kirkens lærere lærer ikke det Bibelen forkynner og ikke lever de etter det heller.

Hilsen

Gjest kristne, ass...
Skrevet

Ja, slikt kan selvsagt være provoserende.

Når det er sagt, så er det i kristne miljøer slike ting foregår, mer enn blant andre. Se bare på Knutbysaken! :D

Skrevet

vel, det er vel ikke enkelt å være homofil i et kristent miljø...

Gjest havresekk
Skrevet

Det er vel ikke noen bombe at slikt skjer. Prester er ikke bedre enn andre folk. De har fortrengt sexlivet sitt så lenge at når de først skeier ut, så skeier de ut med å forgripe seg på barn, være utro, etc...kanskje på tide å gi slipp på illusjonene?

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er vel ikke noen bombe at slikt skjer. Prester er ikke bedre enn andre folk. De har fortrengt sexlivet sitt så lenge at når de først skeier ut, så skeier de ut med å forgripe seg på barn, være utro, etc...kanskje på tide å gi slipp på illusjonene?

Ehhhh, fortrengt seksualiteten sin og skeie ut med å forgripe seg på barn? Herregud, snakker om å ta av i karakteristikker. Og når det gjelder å fortrenge seksualitet - prester i den norske kirken lever ikke i sølibat, altså. Da blander du nok med den katolske kirken.

Mrs. Wallace
Skrevet

vel, det er vel ikke enkelt å være homofil i et kristent miljø...

Homofil? Hvor leser du det fra hovedinnlegget, egentlig?

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er selvfølgelig forferdelig trist når noen gjør sånne ting, og det er ingen tvil om at det bryter med idealene og prinsippene. Men når det er sagt, er ikke kristne mennesker mer enn mennesker, de heller. Det finnes mer og mindre rettskafne mennesker blant kristne som blant alle andre. Ikke alle klarer å leve opp til sine idealer, uansett tro.

Gjest jajaneinei
Skrevet

Med all respekt for sanne kristne mennesker, men dobbeltmoralen i kristne menigheter er vel ganske så utbredt.

Bare for å ha sagt det... presten er kvinne og begravelsesagenten er mann..

Jeg blir ikke overrasket men provosert! Hyklere kaller jeg slike!!

Jeg gremmes, når både respektiv mann og respektiv kone er med på gudstjenestene... Så sitter de der da, alle fire.. Går til nattverd for tilgivelse osv..

Smiler så fint og blir sett sånn opp til atte..

Nei, prektige vil de være, men det er utenpå....

Gjest havresekk
Skrevet

Ehhhh, fortrengt seksualiteten sin og skeie ut med å forgripe seg på barn? Herregud, snakker om å ta av i karakteristikker. Og når det gjelder å fortrenge seksualitet - prester i den norske kirken lever ikke i sølibat, altså. Da blander du nok med den katolske kirken.

Kjenner en del ugifte, evig single kristne damer. Tror du de går på byen og får seg one-night stands? Nei de lever kanskje ikke i sølibat, men alt det pratet om synd og skam kan vel få frem det verste i hvem som helst.

Mrs. Wallace
Skrevet

Kjenner en del ugifte, evig single kristne damer. Tror du de går på byen og får seg one-night stands? Nei de lever kanskje ikke i sølibat, men alt det pratet om synd og skam kan vel få frem det verste i hvem som helst.

Jeg aner ikke hva slags kristne miljøer du beveger deg i, men jeg hører sjelden mas om skyld og skam. Og de fleste prestene jeg kjenner har gode ekteskap - eller partnerskap.

Gjest jajaneinei
Skrevet

Jeg aner ikke hva slags kristne miljøer du beveger deg i, men jeg hører sjelden mas om skyld og skam. Og de fleste prestene jeg kjenner har gode ekteskap - eller partnerskap.

tilsynelatende gode ekteskap, mener du vel...

-Men at de klarer å fremstå så prektige, og får slik status.. Huff!!!!

Det er nesten ille at jeg fikk rede på dette.. Hadde jeg ikke det fått, ville jeg sluppet denne irritasjonen..

Jeg synes det blir så galt når de hykler sånn ovenfor andre mennesker, som faktisk ser på de som ærlige og gode kristne..., og beundrer de av den grunn.. Får lyst til å si noe jeg da!

Gjest mora2
Skrevet

Det som er med mange kristne, er at de glemmer å ta med seg vår herre ut av kirken.....

Samme som mange reiser til utlandet, drikker seg dritings og roter rundt. Vår herre? Han har de satt igjen i Norge.

Mrs. Wallace
Skrevet

tilsynelatende gode ekteskap, mener du vel...

-Men at de klarer å fremstå så prektige, og får slik status.. Huff!!!!

Det er nesten ille at jeg fikk rede på dette.. Hadde jeg ikke det fått, ville jeg sluppet denne irritasjonen..

Jeg synes det blir så galt når de hykler sånn ovenfor andre mennesker, som faktisk ser på de som ærlige og gode kristne..., og beundrer de av den grunn.. Får lyst til å si noe jeg da!

Joda, man må vel nesten si tilsynelatende gode ekteskap, for ingen kjenner andres forhold hundre prosent. Men dette er folk jeg kjenner godt, og jeg har ingen grunn til å spore noe av den undertykte seksualiteten og overveldende skamfølelsen som havresekk antyder i sine kommentarer.

Jeg skjønner godt at du blir både skuffet og provosert, men hva har du egentlig tenkt å gjøre? Og hvordan fikk du egentlig greie på dette?

Gjest jajaneinei
Skrevet

Joda, man må vel nesten si tilsynelatende gode ekteskap, for ingen kjenner andres forhold hundre prosent. Men dette er folk jeg kjenner godt, og jeg har ingen grunn til å spore noe av den undertykte seksualiteten og overveldende skamfølelsen som havresekk antyder i sine kommentarer.

Jeg skjønner godt at du blir både skuffet og provosert, men hva har du egentlig tenkt å gjøre? Og hvordan fikk du egentlig greie på dette?

Snakket med den ene parten, og spurte direkte (har hatt mistanke..). Fikk bekreftet det da.

Neida. Jeg skal ikke gjøre noe, selv om jeg har lyst. Dette får egentlig være dems sak.. men jeg synes de bør gå noen runder med seg selv.

I mitt hode blir det galt å praktisere som prest, og synde så det holder når prestekjolen blir tatt av..

Kirken er jo i mange sammenhenger så flinke til å dømme andre, og da er det noe som ikke stemmer i mitt hode (jeg er troende selv.. )

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du er naiv om du tror at sånne ting ikke foregår (like mye) i kristne miljøer som ellers.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Og jeg kjenner at jeg blir provosert over at du tar denne saken opp i et nettforum som dette - selv om personene du skriver om for de aller fleste ikke lar seg gjenkjenne.

Da de skriftlærde brakte en kvinne som var grepet i ekteskapsbrudd til Jesus, da han (Joh 8.7): "Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne"

Det er trist om det du skriver stemmer, men dette er er privatsak, ikke noe for et nettforum!

Gjest krakradada
Skrevet

Hva er det som provoserer deg? At kristne er som alle andre - syndige?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...