Gå til innhold

Provoserende!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, religiøse mennesker er like mye søppel som andre mennesker. Det lærer man.

Gjest slikt skjer..
Skrevet

Trist er det ja men det er vel ingen grunn til at kristne skal være noe bedre enn andre ? De er bare gjennomsnittsmennesker de også...

I vår kommune ble presten og kirketjener "fersket" midt i kirken...:-(

Gjest jajaneinei
Skrevet

Og jeg kjenner at jeg blir provosert over at du tar denne saken opp i et nettforum som dette - selv om personene du skriver om for de aller fleste ikke lar seg gjenkjenne.

Da de skriftlærde brakte en kvinne som var grepet i ekteskapsbrudd til Jesus, da han (Joh 8.7): "Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne"

Det er trist om det du skriver stemmer, men dette er er privatsak, ikke noe for et nettforum!

Jeg tror neppe noen her inne vil gjenkjenne disse. I den kommunen jeg bor er det flust med prester og nokså mange begravelsesagenter, så der er jeg rimelig sikker. (og kanskje jeg faktisk snakker om klokkeren og sekretæren...?)

En privatsak er det kanskje, men når man er såpass offentlige personer, bør man klare å holde seg..

Gjest ingen underskrift denne gangen
Skrevet

Snakket med den ene parten, og spurte direkte (har hatt mistanke..). Fikk bekreftet det da.

Neida. Jeg skal ikke gjøre noe, selv om jeg har lyst. Dette får egentlig være dems sak.. men jeg synes de bør gå noen runder med seg selv.

I mitt hode blir det galt å praktisere som prest, og synde så det holder når prestekjolen blir tatt av..

Kirken er jo i mange sammenhenger så flinke til å dømme andre, og da er det noe som ikke stemmer i mitt hode (jeg er troende selv.. )

Jesus refset prestene med disse ordene:

Evangeliet etter Matteus, kapitel 23 vers

"27 Ve dere, skriftlærde og fariseere! Dere hyklere! Dere ligner hvitkalkede graver, de som utvendig er vakre å se til, men innvendig er fulle av dødningeben og all slags urenhet. 28 Slik er det også med dere: I det ytre, det som folk ser, er dere rettskafne, men i det indre er dere fulle av hykleri og urett."

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Jeg tror neppe noen her inne vil gjenkjenne disse. I den kommunen jeg bor er det flust med prester og nokså mange begravelsesagenter, så der er jeg rimelig sikker. (og kanskje jeg faktisk snakker om klokkeren og sekretæren...?)

En privatsak er det kanskje, men når man er såpass offentlige personer, bør man klare å holde seg..

Det er det jeg sier, jeg regner ikke med at noen kommer til å gjenkjenne personene. Likefullt mener jeg dette er en privatsak som ikke har noe på et nettforum å gjøre. Har man ikke noe godt å si om noen, bør man la være å snakke!

Gjest jeg skjønner godt hvorfor du blir provosert
Skrevet

Det er dessvere slikt som skjer over alt.

Er man praktiserende kristen og i tillegg arbeider i kirken, bør man holde seg til bibelen og de 10 bud. En slik ting som utroskap skal man i allefall klare å styre seg fra, mener jeg.

Jada, kristne er også mennesker, men det er noe med å følge reglene, uansett, tenker jeg :o)

Gjest mora2
Skrevet

Det er dessvere slikt som skjer over alt.

Er man praktiserende kristen og i tillegg arbeider i kirken, bør man holde seg til bibelen og de 10 bud. En slik ting som utroskap skal man i allefall klare å styre seg fra, mener jeg.

Jada, kristne er også mennesker, men det er noe med å følge reglene, uansett, tenker jeg :o)

En prest i dag, er ikke som en prest før i tiden.

Nå trenger de bare utdanelsen, de trenger ikke være personlig kristne engang...

Gjest Näckrosa
Skrevet

En prest i dag, er ikke som en prest før i tiden.

Nå trenger de bare utdanelsen, de trenger ikke være personlig kristne engang...

Akkurat det synes jeg er et tankekors. Hvordan kan en ikke-kristen messe og forkynne herrens ord, og leve imot bibelen selv?

Det kaller jeg hykleri, rett og slett... eller hva skal man kalle det....

Gjest mora2
Skrevet

Akkurat det synes jeg er et tankekors. Hvordan kan en ikke-kristen messe og forkynne herrens ord, og leve imot bibelen selv?

Det kaller jeg hykleri, rett og slett... eller hva skal man kalle det....

De må være flinke til å skille mellom jobb og privat liv...

Skrevet

Trist er det ja men det er vel ingen grunn til at kristne skal være noe bedre enn andre ? De er bare gjennomsnittsmennesker de også...

I vår kommune ble presten og kirketjener "fersket" midt i kirken...:-(

''Trist er det ja men det er vel ingen grunn til at kristne skal være noe bedre enn andre ? De er bare gjennomsnittsmennesker de også... I vår kommune ble presten og kirketjener "fersket" midt i kirken...:-(''

Kristne synder og gjør feil de også. Det er vel derfor de er kristne, fordi de har innsett at de er syndere og trenger tilgivelse og hjelp fra høyere makter.

Men jeg syns allikevel det bør stilles krav til de som skal være "hyrder" og åndelige veiledere for andre. Feilfrie kan man aldri forvente at mennesker skal bli, men man kan forvente at f.eks. prester ikke begår mord, tyveri, utroskap, overgrep for å nevne noe. Gjør de det bør de forlate sin stilling, mener jeg. Men ikke nødvendigvis sin tro.

Gjest Näckrosa
Skrevet

De må være flinke til å skille mellom jobb og privat liv...

ja, men ærlig talt da :o) Det burde jo være en viss standard på prestene våre, da..

...tror selv jeg ville fnist meg ihjel på en gudstjeneste eller i en begravelse, dersom personene i tråden var tilstede.... huff.

-Godt jeg er så perfekt... ehhh... :o)

Gjest Näckrosa
Skrevet

''Trist er det ja men det er vel ingen grunn til at kristne skal være noe bedre enn andre ? De er bare gjennomsnittsmennesker de også... I vår kommune ble presten og kirketjener "fersket" midt i kirken...:-(''

Kristne synder og gjør feil de også. Det er vel derfor de er kristne, fordi de har innsett at de er syndere og trenger tilgivelse og hjelp fra høyere makter.

Men jeg syns allikevel det bør stilles krav til de som skal være "hyrder" og åndelige veiledere for andre. Feilfrie kan man aldri forvente at mennesker skal bli, men man kan forvente at f.eks. prester ikke begår mord, tyveri, utroskap, overgrep for å nevne noe. Gjør de det bør de forlate sin stilling, mener jeg. Men ikke nødvendigvis sin tro.

Vet du hva?! Jeg er helt enig med deg!!!!!!!! HELT enig!!

Gjest mora2
Skrevet

ja, men ærlig talt da :o) Det burde jo være en viss standard på prestene våre, da..

...tror selv jeg ville fnist meg ihjel på en gudstjeneste eller i en begravelse, dersom personene i tråden var tilstede.... huff.

-Godt jeg er så perfekt... ehhh... :o)

Jeg mener også at prestene burde være personlige kristne.

Og jeg er så klart også helt perfekt ;0)

Gjest Näckrosa
Skrevet

Jeg mener også at prestene burde være personlige kristne.

Og jeg er så klart også helt perfekt ;0)

Åh! Godt vi er to ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...