Gå til innhold

Hjernevasket

Gjest Snakk om å være helt blåst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei arbeidskollega som er gift med en muslimsk mann.Han har sagt til henne at nesten alle norske damer og mannfolk er utro i fylla når de er på byen og at muslimske menn ikke er det for det ligger ikke til kulturen.Hun tror på han.Hun er helt blåst i hodet.De har 2 barn som hun har alt ansvar for pluss at hun jobber i full stilling utenom.Han gjør ikke en dritt med ungene eller i huset for det er kvinnfolk arbeid.Er hun syk eller etter en operasjon må hun føge barn på barnehage og skole og lage mat.Maten skal være klar når han kommer fra jobb.Det som jeg blir sjokkert over at hun forsatt er forelsket i fyren etter 10 år.

Skrevet

Hun er forelsket. Hvorfor i all verden bryr det deg, om det er slik de vil ha det?

Gjest mora2
Skrevet

Slik ville jeg aldri hatt det.

Men hun må jo tydeligvis trives, ellers hadde hun vel reist...

Gjest hallosann
Skrevet

Har hun det bra - spiller ingenting annet noen rolle.

Skrevet

Jeg sier bare som de andre - det kan jo hende hun vil ha det sånn og trives med det?

Mrs. Wallace
Skrevet

Har hun gitt uttrykk for at hun mistrives, eller virker det som om hun vil ut av forholdet, direkte eller indirekte?

For hvis ikke det er tilfelle, synes jeg du skal passe dine egne saker og la dem ha det forholdet de velger. Du skriver jo selv at hun fortsatt er forelsket i ham etter ti år - det kan jo hende det er en grunn til det som du ikke ser.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Slik ville jeg aldri hatt det.

Men hun må jo tydeligvis trives, ellers hadde hun vel reist...

Nåja, er vel de færreste muslimer det bare er å reise fra....

Gjest mora2
Skrevet

Nåja, er vel de færreste muslimer det bare er å reise fra....

Det er sant...Men om hun er forelsket, må hun jo være lykkelig.

Gjest min norske venninne
Skrevet

Jeg har en venninne som har det akkurat likedan. Mannen hennes er norsk (tilbake i hundrevis av år) og ikke muslim.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har en venninne som har det akkurat likedan. Mannen hennes er norsk (tilbake i hundrevis av år) og ikke muslim.

En sånn venninne har jeg også og hennes mann (nå eks ;-)...men det var han som ville ut av forholdet, ikke hun...) er helnorsk ;)

Gjest A war can be wery simpel 32
Skrevet

1 ord___________NUKE

Skrevet

Har hun gitt uttrykk for at hun mistrives, eller virker det som om hun vil ut av forholdet, direkte eller indirekte?

For hvis ikke det er tilfelle, synes jeg du skal passe dine egne saker og la dem ha det forholdet de velger. Du skriver jo selv at hun fortsatt er forelsket i ham etter ti år - det kan jo hende det er en grunn til det som du ikke ser.

Men hvordan kan du ha det bra med en mann som kaster maten i gulvet når den er for varm eller den ikke er bra nok.Hun har sagt at han har sagt at vist dem skilles skal han ha ungene og at hun aldrig klarer seg økonomisk.Du får deg aldri en mann igjen men jeg får ei ny kone fort.Familien sender meg ei fra hjemlandet bruker han å si.Han er konstant sur og i dårlig humør.Jeg tror hun sliter men vil ikke innrømme det.

Gjest Spekepølse
Skrevet

Det ser ut som du er flue på veggen der så mye informasjon som du har:)

Gjest Snakk om æ være helt blåst
Skrevet

Det ser ut som du er flue på veggen der så mye informasjon som du har:)

Nei,hun forteller alt.Kansje det er ett rop om hjelp

Gjest D*lilith
Skrevet

Hun kan ikke ha det lett med han,men hvis det skal bli forandring må hun ville det selv.

Skrevet

Da velger jeg å tro at han gjør en jævlig god jobb i senga;-) Et sted må han jo gjøre seg fortjent til langvarig forelske.

Skrevet

Men hvordan kan du ha det bra med en mann som kaster maten i gulvet når den er for varm eller den ikke er bra nok.Hun har sagt at han har sagt at vist dem skilles skal han ha ungene og at hun aldrig klarer seg økonomisk.Du får deg aldri en mann igjen men jeg får ei ny kone fort.Familien sender meg ei fra hjemlandet bruker han å si.Han er konstant sur og i dårlig humør.Jeg tror hun sliter men vil ikke innrømme det.

Da er det viktig å signalisere at du er villig til å hjelpe om hun en dag skulle ha behov for å komme ut av forholdet. Gi henne all mulig oppbakking. Når en blir så ødlagt av et forhold er det ikke lett å finne krefter til å kjempe mot. Fortell at siden det er hun som har alt arbeidet med ungene så skal hun ha dem og at hun ikke må tro noe annet.

Gjest Spekepølse
Skrevet

Nei,hun forteller alt.Kansje det er ett rop om hjelp

I så fall bør du spørre henne om det, heller enn å sitte der og tenke at hun er hjernevasket:) Når du kaller henne hjernevasket, men samtidig presenterer han som den som er urimelig, så synes i hvert fall jeg det er litt merkelig, om du er en venn. Hvem synes du er mest "blåst" - han eller hun?

Med en litt annen vinkling, og om du hadde lagt dette ut på psykiatri, tror jeg du ville fått andre typer respons, faktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...