Gjest Snakk om å være helt blåst Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har ei arbeidskollega som er gift med en muslimsk mann.Han har sagt til henne at nesten alle norske damer og mannfolk er utro i fylla når de er på byen og at muslimske menn ikke er det for det ligger ikke til kulturen.Hun tror på han.Hun er helt blåst i hodet.De har 2 barn som hun har alt ansvar for pluss at hun jobber i full stilling utenom.Han gjør ikke en dritt med ungene eller i huset for det er kvinnfolk arbeid.Er hun syk eller etter en operasjon må hun føge barn på barnehage og skole og lage mat.Maten skal være klar når han kommer fra jobb.Det som jeg blir sjokkert over at hun forsatt er forelsket i fyren etter 10 år. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hun er forelsket. Hvorfor i all verden bryr det deg, om det er slik de vil ha det? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Slik ville jeg aldri hatt det. Men hun må jo tydeligvis trives, ellers hadde hun vel reist... 0 Siter
Gjest hallosann Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Har hun det bra - spiller ingenting annet noen rolle. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg sier bare som de andre - det kan jo hende hun vil ha det sånn og trives med det? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Har hun gitt uttrykk for at hun mistrives, eller virker det som om hun vil ut av forholdet, direkte eller indirekte? For hvis ikke det er tilfelle, synes jeg du skal passe dine egne saker og la dem ha det forholdet de velger. Du skriver jo selv at hun fortsatt er forelsket i ham etter ti år - det kan jo hende det er en grunn til det som du ikke ser. 0 Siter
Gjest Mener nå jeg Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Slik ville jeg aldri hatt det. Men hun må jo tydeligvis trives, ellers hadde hun vel reist... Nåja, er vel de færreste muslimer det bare er å reise fra.... 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Nåja, er vel de færreste muslimer det bare er å reise fra.... Det er sant...Men om hun er forelsket, må hun jo være lykkelig. 0 Siter
Gjest min norske venninne Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en venninne som har det akkurat likedan. Mannen hennes er norsk (tilbake i hundrevis av år) og ikke muslim. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en venninne som har det akkurat likedan. Mannen hennes er norsk (tilbake i hundrevis av år) og ikke muslim. En sånn venninne har jeg også og hennes mann (nå eks ;-)...men det var han som ville ut av forholdet, ikke hun...) er helnorsk 0 Siter
Gjest A war can be wery simpel 32 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 1 ord___________NUKE 0 Siter
Gjest Snakk om å være helt blåst Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Har hun gitt uttrykk for at hun mistrives, eller virker det som om hun vil ut av forholdet, direkte eller indirekte? For hvis ikke det er tilfelle, synes jeg du skal passe dine egne saker og la dem ha det forholdet de velger. Du skriver jo selv at hun fortsatt er forelsket i ham etter ti år - det kan jo hende det er en grunn til det som du ikke ser. Men hvordan kan du ha det bra med en mann som kaster maten i gulvet når den er for varm eller den ikke er bra nok.Hun har sagt at han har sagt at vist dem skilles skal han ha ungene og at hun aldrig klarer seg økonomisk.Du får deg aldri en mann igjen men jeg får ei ny kone fort.Familien sender meg ei fra hjemlandet bruker han å si.Han er konstant sur og i dårlig humør.Jeg tror hun sliter men vil ikke innrømme det. 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Det ser ut som du er flue på veggen der så mye informasjon som du har:) 0 Siter
Gjest Snakk om æ være helt blåst Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Det ser ut som du er flue på veggen der så mye informasjon som du har:) Nei,hun forteller alt.Kansje det er ett rop om hjelp 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hun kan ikke ha det lett med han,men hvis det skal bli forandring må hun ville det selv. 0 Siter
hulkert Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Da velger jeg å tro at han gjør en jævlig god jobb i senga;-) Et sted må han jo gjøre seg fortjent til langvarig forelske. 0 Siter
forsytia Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Men hvordan kan du ha det bra med en mann som kaster maten i gulvet når den er for varm eller den ikke er bra nok.Hun har sagt at han har sagt at vist dem skilles skal han ha ungene og at hun aldrig klarer seg økonomisk.Du får deg aldri en mann igjen men jeg får ei ny kone fort.Familien sender meg ei fra hjemlandet bruker han å si.Han er konstant sur og i dårlig humør.Jeg tror hun sliter men vil ikke innrømme det. Da er det viktig å signalisere at du er villig til å hjelpe om hun en dag skulle ha behov for å komme ut av forholdet. Gi henne all mulig oppbakking. Når en blir så ødlagt av et forhold er det ikke lett å finne krefter til å kjempe mot. Fortell at siden det er hun som har alt arbeidet med ungene så skal hun ha dem og at hun ikke må tro noe annet. 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Nei,hun forteller alt.Kansje det er ett rop om hjelp I så fall bør du spørre henne om det, heller enn å sitte der og tenke at hun er hjernevasket:) Når du kaller henne hjernevasket, men samtidig presenterer han som den som er urimelig, så synes i hvert fall jeg det er litt merkelig, om du er en venn. Hvem synes du er mest "blåst" - han eller hun? Med en litt annen vinkling, og om du hadde lagt dette ut på psykiatri, tror jeg du ville fått andre typer respons, faktisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.