Gå til innhold

Uskyldig dømt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk å kjøpe helt nye og tomme bager, også ikke merke at de veier over 22 kg... utrolig!

Tja...Hvis de har fordelt babyutstyr og rubbel og bit mellom seg for å klare å få med seg alt skulle det vel kunne være vanskelig å merke at bagen er noe tyngre enn den skulle være. Tungt er tungt, liksom.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

6

• Bookworm

6

• tonie

4

• random1365380890

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Tja...Hvis de har fordelt babyutstyr og rubbel og bit mellom seg for å klare å få med seg alt skulle det vel kunne være vanskelig å merke at bagen er noe tyngre enn den skulle være. Tungt er tungt, liksom.

Er det noen du kjenner? Hadde min datter vært i Spania, og ringt fra et fengsel i Bolivia, tror jeg det hadde blitt månelyst:-/

Skrevet

Er det noen du kjenner? Hadde min datter vært i Spania, og ringt fra et fengsel i Bolivia, tror jeg det hadde blitt månelyst:-/

Nei, jeg kjenner dem takk og lov ikke. Likevel, jeg tror nok at det faktisk kan være mulig å bli lurt sånn hvis man er ung, naiv og passe stressa.

Gjest Morsk
Skrevet

Til opplysning 22 kilo er mer enn hva en koffert normalt kan veie inludert baggasje. Ingen tjans i havet at noen drasser på en slik vekt i vanvare.

Skrevet

Til opplysning 22 kilo er mer enn hva en koffert normalt kan veie inludert baggasje. Ingen tjans i havet at noen drasser på en slik vekt i vanvare.

Det var vel 22,5 kilo tilsammen?

Altså 7,5 kilo pr. bag.

Skrevet

Var det ikke fordelt på tre, fire bager?

Gjest vacation
Skrevet

Jeg bare refererer Nyhetssendingen, jeg ;)

Når jeg har vært på ferie og har med meg en supertung koffert hjem, så tror jeg ikke jeg ville tenkt over en forskjell på 20 og 40 kilo.... eller?

Jo, det hadde du - garantert. Kom nettopp hjem fra ferie med tung koffert. Den var 5-6 kg tyngre enn på utrreisen - merket det veldig godt. Var redd for overvekt - dyyyrt !

Gjest Morsk
Skrevet

Jo selvsagt. Og så? Noen hundre gram kunne jeg trodd på, men aldri i livet 11 kilo.

mariaflyfly
Skrevet

Tja...Gråter en skvett, og klager til Adidas!

*knegg*

Skrevet

Men her er ikke påstanden at narkotikaen er puttet i baggene ETTER at de har stappet dem fulle med egne ting. Det de mener er at narkotikaen allerede var i baggene da de kjøpte dem. Det betyr at hver bag på kjøpstidspunktet veide 7 kilo, i følge dem. Ingen kjøper vel en så tung veske uten å forstå at noe er galt! Løft noe som veier 7 kilo og sjekk selv.

Gjest papez
Skrevet

Men her er ikke påstanden at narkotikaen er puttet i baggene ETTER at de har stappet dem fulle med egne ting. Det de mener er at narkotikaen allerede var i baggene da de kjøpte dem. Det betyr at hver bag på kjøpstidspunktet veide 7 kilo, i følge dem. Ingen kjøper vel en så tung veske uten å forstå at noe er galt! Løft noe som veier 7 kilo og sjekk selv.

Ser for meg at jeg hadde tenkt å gå til innkjøp av en adidasbag på en sportsforretning her i Norge, hadde den vært like tung som disse tydeligvis var, er jeg 100% sikker på at jeg hadde lurt på om bagen var laget av bly!!! Vekten på den _ene _tomme_ bagen tilsvarer jo at det kunne ha vært 3stk 2kilos melposer + 1kg sukker oppi!!!

Icora Panter
Skrevet

Når jeg er ute å resier, så har jeg altid strips på alle åpninger på bagasjen.. Og hvis en dem er ødelagt eller borte, så ber jeg tollerne sjekke bagasjen før jeg selv gjør noe som helst med den.

Reiser ofte fra land hvor det kan skje. Og de lar som regel stripset bagasje være ifred.. Låser kan dirkes opp og settes på igjen. Det er ikke mulig med strips. Og de jeg har er så ulike at jeg tror jeg ville oppdaget om noen hadde satt på andre stripser..

Gjest Aimabel
Skrevet

Uskyldig? Er det virkelig så uskyldig, å si til familie at man skal på ferie til spania, men så dra til Bolivia, samme sted som for et halvt år siden, og kjøpe hver sin nye bag som (opsda! den veier visst litt mye, enda den er tom!!) Jaja sånn er det vel bare.

Gjest D*lilith
Skrevet

Til hva? ;-)

Hvis de er uskyldige,det er jo opplagt at de er skyldige da.

Skrevet

Når jeg er ute å resier, så har jeg altid strips på alle åpninger på bagasjen.. Og hvis en dem er ødelagt eller borte, så ber jeg tollerne sjekke bagasjen før jeg selv gjør noe som helst med den.

Reiser ofte fra land hvor det kan skje. Og de lar som regel stripset bagasje være ifred.. Låser kan dirkes opp og settes på igjen. Det er ikke mulig med strips. Og de jeg har er så ulike at jeg tror jeg ville oppdaget om noen hadde satt på andre stripser..

Så smart! Strips er jo ikke mulig å åpne uten å ødelegge dem og de finnes jo i alle regnbuens farger og mer til. :o) Lurt!

Skrevet

Uskyldig? Er det virkelig så uskyldig, å si til familie at man skal på ferie til spania, men så dra til Bolivia, samme sted som for et halvt år siden, og kjøpe hver sin nye bag som (opsda! den veier visst litt mye, enda den er tom!!) Jaja sånn er det vel bare.

De hadde kjøpt 11 bager og hadde gjemt 2 kg i hver bag. Disse bagene var innsmurt med kaffe (velkjent for å lure narkohunder) og pakket i kofferter, 3 og 4 bager i hver koffert såvidt jeg skjønte fra artikkelen i VG. Veeeeeeldig uskyldig....

Gjest Aimabel
Skrevet

De hadde kjøpt 11 bager og hadde gjemt 2 kg i hver bag. Disse bagene var innsmurt med kaffe (velkjent for å lure narkohunder) og pakket i kofferter, 3 og 4 bager i hver koffert såvidt jeg skjønte fra artikkelen i VG. Veeeeeeldig uskyldig....

Jeg håper bare at barnevernet tar ansvar for den stakkars uskyldige ungen.

Skrevet

Nå mener Boliviansk politi at jentene sannsynligvis er uskyldige og at narkoen har blitt planta i bagasjen deres. De hadde 22 kg narkotika og det er omtrent umulig å få tak i så mye om man ikke har vært spesielle steder (utilgjengelige steder?). Dessuten ble de tatt på den mest beryktede flyplassen i Bolivia. Omtrent sånn jeg oppfatta det via TV2-nyhetssendingen idag.

Er nok ikke disse jentene som har kontakter i Bolivia og som klarte å skaffe 22 kilo, det er nok bakmenn her i Norge som har hatt kontakt med bakmennene der nede, jentene er kun kurerer de selvfølgelig...

Tragisk er det uansett syns jeg, stakkars naive, jenter, de er jo bare barna selv nesten! Tragisk sak!

Skrevet

Etter bildene å dømme, så var det kanskje på tide med litt refill;-)

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...