Gå til innhold

Uskyldig dømt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper bare at barnevernet tar ansvar for den stakkars uskyldige ungen.

Moren uttalte at hun ville at ungen skulle være hos henne, hun hadde det bedre da mente hun.

Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så har ikke barnet det godt i et boliviansk fengsel.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

6

• Bookworm

6

• tonie

4

• random1365380890

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Moren uttalte at hun ville at ungen skulle være hos henne, hun hadde det bedre da mente hun.

Uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så har ikke barnet det godt i et boliviansk fengsel.

Men er det opp til moren å avgjøre? Hun har allerede vist nedsatt vurderingsevne ved å bruke ungen for å skjule smugling, det må være opp til barnevernet å vurdere hvor det barnet har det best

random1365380890
Skrevet

Siden du linker til den saken.....må vel være klart for selv den mest naive tullingen at disse jentene var fullstendig klar over hva de drev med.

Når det i tillegg kommer fram at det var 11 shabby bager som var innsmurt med kaffe det er snakk om, ja da er saken krystallklar.

Men generelt er det nok utrolig liten sjanse for at noen planter narko i bagasjen til vilt fremmede, selv om det sikkert skjer. Icora Panter hadde en god lsøning på det, strips.

Skrevet

Når jeg er ute å resier, så har jeg altid strips på alle åpninger på bagasjen.. Og hvis en dem er ødelagt eller borte, så ber jeg tollerne sjekke bagasjen før jeg selv gjør noe som helst med den.

Reiser ofte fra land hvor det kan skje. Og de lar som regel stripset bagasje være ifred.. Låser kan dirkes opp og settes på igjen. Det er ikke mulig med strips. Og de jeg har er så ulike at jeg tror jeg ville oppdaget om noen hadde satt på andre stripser..

Det var smart, det skal eg sannelig begynne med sjøl også. :)

Skrevet

Jo selvsagt. Og så? Noen hundre gram kunne jeg trodd på, men aldri i livet 11 kilo.

11 kilo ville nok jeg også merket, ja:) Det står så mye forskjellig om hvor mange bager narkotikaen var fordelt på.

Det er mye som virker mistenkelig i denne saken her da, det må jeg si, men jeg tror så absolutt at det finnes folk som blir lurt på denne måten.

Skrevet

Men er det opp til moren å avgjøre? Hun har allerede vist nedsatt vurderingsevne ved å bruke ungen for å skjule smugling, det må være opp til barnevernet å vurdere hvor det barnet har det best

Det er ikke første gangen mora er i barnetvernets søkelys leste jeg forleden dag, faren er ikke skikket til å ha barnet etter vedtak fra barnevernet og man kan jo virkelig spørre seg om mora er noe særlig bedre...

Skrevet

Nei, det er nettopp det jeg mener - moren har allerede tatt noen dårlige valg, og hennes meninger bør slettes ikke vektlegges ifht hva som skal skje med barnet nå!!

Barnet bør sporen streks sendes tilbake til gode omsorgspersoner i Norge! Stakkars liten...

Skrevet

Ho er selvfølgelig redd for å misste den daglige omsorgen!

Skrevet

Ho er selvfølgelig redd for å misste den daglige omsorgen!

Det skjønner jeg jo, men da er det vel ikke videre smart å involvere seg i narkosmugling?

Skrevet

Det skjønner jeg jo, men da er det vel ikke videre smart å involvere seg i narkosmugling?

Nei det er jo sandt.

Men det stod jo ingenting om at disse jentene var spesielt smarte...

Mrs. Wallace
Skrevet

De hadde kjøpt 11 bager og hadde gjemt 2 kg i hver bag. Disse bagene var innsmurt med kaffe (velkjent for å lure narkohunder) og pakket i kofferter, 3 og 4 bager i hver koffert såvidt jeg skjønte fra artikkelen i VG. Veeeeeeldig uskyldig....

Ja, det høres veldig tilforlatelig ut, det er vel sånn alle gjør når de er på ferie?

Herlighet, det lukter jo skyldig laaaaang vei.

Gjest Aimabel
Skrevet

Nei, det er nettopp det jeg mener - moren har allerede tatt noen dårlige valg, og hennes meninger bør slettes ikke vektlegges ifht hva som skal skje med barnet nå!!

Barnet bør sporen streks sendes tilbake til gode omsorgspersoner i Norge! Stakkars liten...

Noen ganger kan man spørre seg om foreldres rettigheter står sterkere en barnevernet..

Skrevet

Noen ganger kan man spørre seg om foreldres rettigheter står sterkere en barnevernet..

Nå skal barnet få reise tilbake til Norge, men det var etter at moren hadde signert fullmakt på dette. Synes det er helt på jordet jeg, barnet skulle ha vært sendt tilbake allerede samme dag som kvinnene ble tatt...

Skrevet

Så smart! Strips er jo ikke mulig å åpne uten å ødelegge dem og de finnes jo i alle regnbuens farger og mer til. :o) Lurt!

Strips? hva er det da, hva mener du? Og hvor får man tak i dette?

Skrevet

Strips? hva er det da, hva mener du? Og hvor får man tak i dette?

Sånne plastsnorer som ikke er mulig å åpne igjen uten saks og som kun kan brukes en gang. Fås på Biltema, Clas Oholson, jernvarer og verktøybutikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...