Gå til innhold

Dårlig søvn og turnusarbeid, har du tips?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten av lite søvn
Skrevet

Jeg jobber turnus med dag, aften og helgevakter. Når jeg har kveldsvakt som varer fra 15 til 22.30 får jeg aldri sove godt etter vakten. Har alltid tidligvakt når jeg har hatt aftenvakt. Har ca to aftenvakter pr uke, noen gang tre. Har noen tips til meg vedr det å kunne falle til ro og sove etter aftenvaktene? Har prøvd varme dusjer, varm melk med honning ovs, men har ikke hjulpet. Føler en uro i kroppen når jeg skal forsøke å sove. Dette sliter meg ut da jeg går i konstant søvnmangel de dagene jeg har dagvakt. Får alltid sove godt på dagvaktene. Vi har ingen ønsketurnus, og avdelingens sjef sier at vi alle må ta disse vaktene, fordi slik er det. Jeg har nå jobbet snart ett år og har heller ikke klart venne meg til dette, noe jeg trodde kom etterhvert. Jeg trives i jobben min, og ønsker ikke slutte eller bli sykemeldt. I min utdanning finnes lite dagjobber også, slik at valget ikke er stort. Hva kan jeg gjøre?

Gjest D*lilith
Skrevet

Prøve valerina natt?

Som du får kjøpt på helsekosten.

Skrevet

jeg vil anbefale meditasjon og avspenningsteknikker. det gir kroppen tid til å sresse ned og hjelper med avslapping/søvn.

ellers er det viktig å følge reglene for god søvnhygiene, ellers blir det bare tull...

Gjest mandolina
Skrevet

Prøv Valerina natt tabletter, de fås kjøpt på apoteket, i helsekostforretninger og på Coop Obs. bl.a.

Her finner du informasjon om naturproduktet:

http://www.valerina.no/

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...