Gå til innhold

Er du legesekretær/annen sekretær??

Anbefalte innlegg

Gjest lønnsomt?
Skrevet

Hva tjener du i året?

Jeg er legesekretær og nå skal vi ha lønnsforhandlinger.

Legene sier vi skal komme med noe konkrete ønsker, så da lurer jheg på hva det ligger på rundt omkring??

Jeg jobber på privat legekontor og tjener 286 000 i året.

Syns dette er helt vannvittig lite, er det det tro??

Håper på mange svar:o)

Gjest barnevernspedagog, sosionom, vernepleier
Skrevet

Hvor mye ansiennitet har du da?

Jeg har 3 åring høgskoleutdanning og 4 års ansiennitet og tjener ca det samme som deg! Med tanke på tapt arbeidsfortjeneste under studiene + studielån så syns jeg at jeg skulle tjent mer enn deg. Ikke dermed sagt at du tjener for mye...

Skrevet

Jeg har 3 åring høgskoleutdanning og 4 års ansiennitet og tjener ca det samme som deg! Med tanke på tapt arbeidsfortjeneste under studiene + studielån så syns jeg at jeg skulle tjent mer enn deg. Ikke dermed sagt at du tjener for mye...

Om du er sosionom og jobber på sosialkontor, så burde du tjent gjennomsnittet av det sosialkontorets klienter hadde disponibelt.

Gjest trinelina
Skrevet

Hei, er helt enig med deg. Er vernepleier med tapt arbeid og studielån og samme lønn. I utgangspkt er vi nok lavlønnt vil jeg si.

Gjest lønnsomt?
Skrevet

Det er jeg enig i, men det var ikke det som var spørsmålet mitt da...:o)

At mange yrkesgrupper tjener veldig dårlig i forhold til mange andre, det er en helt annen diskusjon...!!!

Nå var jeg intr i de som har samme jobben som meg, ikke hva andre tjener i forhold, skjønner? Har nemlig hørt om kun de som tjener mer enn meg jeg, i samme yrke!

Men hvis du tjener det samme med mer utdanning, skjønner jeg selvfølgelig at du ikke er fornøyd med det!

Gjest sånn er det ja
Skrevet

Det er jeg enig i, men det var ikke det som var spørsmålet mitt da...:o)

At mange yrkesgrupper tjener veldig dårlig i forhold til mange andre, det er en helt annen diskusjon...!!!

Nå var jeg intr i de som har samme jobben som meg, ikke hva andre tjener i forhold, skjønner? Har nemlig hørt om kun de som tjener mer enn meg jeg, i samme yrke!

Men hvis du tjener det samme med mer utdanning, skjønner jeg selvfølgelig at du ikke er fornøyd med det!

Legesekretærer i offentlig sektor har samme lønn som deg, med noen få kr forskjell. De som har høyere lønn jobber vel ofte i privat regi vil jeg tro.

Skrevet

Du tjener i hvert fall mye bedre enn legesekretærer på sykehus. Etterat man kunne bli legesekretær på videregående, gikk lønna ganske mye ned.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Man trenger vel knapt noen utdanning for å bli legesekretær? Synes ikke du har noen grunn til å klage.

Gjest i wish!
Skrevet

Om du er sosionom og jobber på sosialkontor, så burde du tjent gjennomsnittet av det sosialkontorets klienter hadde disponibelt.

kanskje de hadde vist mer respekt da.når jeg mått eleve på sosialen noen år tilbake,ble jeg ikke særlig godt behandlet!

Skrevet

kanskje de hadde vist mer respekt da.når jeg mått eleve på sosialen noen år tilbake,ble jeg ikke særlig godt behandlet!

De hadde ihvertfall lettere kunne satt seg inn i klientenes situasjon!

Skrevet

Til informasjon: Utbetalingen til sosialklienter er netto utbetalinger. Dvs de skattlegges ikke. Lønna på et sosialkontor er dårlig, og den skattlegges. I tillegg skal man betale transport til/fra jobb. Og studielånet.

Jeg har MANGE ganger gjort vedtak der månedlig utbetaling til en familie er langt høyere enn min lønn. Men slikt skal jo ikke sies høyt.

Det som er synd er at de ulike kommunene har ulike satser for sosialstønad. Håper NAV f fører til endring på det.

Beklager innlegget i denne tråden, men uttalelsen om at lik utbetaling som sosialklintene skal føre til mer empati er skikkelig skivebom. (Skulle forresten gjerne hatt noen av de utbetaligene som har gått ut fra de kontorene jeg har jobbet).

Gjest jeg er helsesekretær
Skrevet

Man trenger vel knapt noen utdanning for å bli legesekretær? Synes ikke du har noen grunn til å klage.

Jeg har tre års videregående utdanning som resulterte i helsesekretær, som var tidligere legesekretær. Helsesekretær er en beskyttet tittel med autorisasjon. Så utdanning må du ha for å kunne kalle deg helsesekretær og få lønna etter det.

Jeg brukte mye tid på å få denne utdanningen, så synes det blir litt feil av deg å si at vi ikke innehar kompetanse nok.

Skrevet

Jeg har tre års videregående + et år legesekretærutdannelse. Det er selvfølgelig ikke så voldsomt mye, men vi hadde ganske stort pensum det året bl.a i anatomi, latin, psykologi og medisinske uttrykk.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har tre års videregående utdanning som resulterte i helsesekretær, som var tidligere legesekretær. Helsesekretær er en beskyttet tittel med autorisasjon. Så utdanning må du ha for å kunne kalle deg helsesekretær og få lønna etter det.

Jeg brukte mye tid på å få denne utdanningen, så synes det blir litt feil av deg å si at vi ikke innehar kompetanse nok.

De færreste regner nok videregående som noe særlig utdanning, selv om din videregående antakelig var langt mer direkte relevant for jobben din enn vanlig allmenfaglig.

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Har ikke sagt at dere ikke har kompetanse nok. Jeg sier at dere ikke har noen grunn til å klage på lønna, når tre år på vgs. (evt. ett ekstra år) er hele utdannelsen.

Prester, som går på skole i syv (?) år, tjener ikke mye mer.

Gjest Savner litt men ønsker meg ikke tilbake
Skrevet

Som nyutdannet helsesekretær, m.aut. for fire år siden tjente jeg 226.000.- i året. Den som fikk den best betalte jobben av gjengen vår tjente 250.000.- i året.

Etter et års tid med vikariater så fikk jeg en annen jobb, som jeg ikke har utdanning på og tjente i begynnerlønn 250.000.- Etter to år på den plassen tjener jeg et godt steg over 300.000.- i året.

Helsesektreær er en kjempeflott jobb, men det er svært dårlig betalt. Og stillingen innebærer som du vet svært mye ansvar.

Gjest sosionom, vernepleier, barnevernspedagog
Skrevet

Utrolig hvor bitter du er på sosialen, da... :-p

Lønnsnivået bør være lavt fordi vi skal identifisere oss med de fattige, eller hva? Å være sosialhjelpsmottager er for de fleste en midlertidig sak, noe annet er det å ha et yrke som er så dårlig betalt.

Nå er det ikke sosionomene på sosialkontoret som bestemmer sosialhjelpssatsene. Det er det de folkevalgte som gjør i hver enkelt kommune. Staten har laget veiledende satser og de fleste kommuner følger disse. På ditt utsagt så får en inntrykk av at det er den enkelte saksbehandler som avgjør og at saksbehandlerne ønsker at klientene skal ha minst mulig - noe som ikke er tilfelle. Sosialhjelpssatsene er ren politikk!

Personlig er jeg mot sosialhjelpa. Er mot bostøtte også. De som er uføre bør få mye høyere trygd slik at de ikke trenger slike supplerende ytelser. Tullere at høgskoleutdannede skal sitte på mange forskjellige kontorer og saksbehandle når det er så mye annet å bruke ressurser på, for eksempel rusomsorg, barn og unge, forebygging, psykiatri... Og helt bak mål at folk skal måtte søke om så mange ulike ytelser - det er forvirrende for folk og fører til underforbruk.

Slutt å skyt på pianisten, sier nå jeg...

Gjest sosionom, vernepleier, barnevernspedagog
Skrevet

De hadde ihvertfall lettere kunne satt seg inn i klientenes situasjon!

Oooo-ooo.. kjempetøft å snakke dritt om sosialen! haha

Det fins bare bortskjemte, sure drittkjerringer som jobber på sosialkontora. Alle mangler empati og har ikke opplevd en dritt sjæl. Og om det drypper noen kroner på en stakkars klient så er det så lite at en skulle tro det kom fra saksbehandlerens lomme.

Makan!

Er takknemlig for at jeg bor i en velferdsstat. Så mange rettigheter og egentlig merkverdig lite plikter...

Gjest ViViola
Skrevet

Oooo-ooo.. kjempetøft å snakke dritt om sosialen! haha

Det fins bare bortskjemte, sure drittkjerringer som jobber på sosialkontora. Alle mangler empati og har ikke opplevd en dritt sjæl. Og om det drypper noen kroner på en stakkars klient så er det så lite at en skulle tro det kom fra saksbehandlerens lomme.

Makan!

Er takknemlig for at jeg bor i en velferdsstat. Så mange rettigheter og egentlig merkverdig lite plikter...

Også er det nok søstrene til disse drittkjerrigene som jobber i barnevernet...

;-)

Gjest sosionom, barnevernspedagog, vernepleier
Skrevet

Også er det nok søstrene til disse drittkjerrigene som jobber i barnevernet...

;-)

Ja, barnevernet er bare ute etter å stjele ungene til folk. Og helst føkke opp for fedrene. Maktsyke og hormonelle kjerringskinn, asså...

Fylkesnemda er det visst få som har hørt om. Folk tror saksbehandlerne i barnevernet sitter og bestemmer om unger skal tvangssendes hit og dit på grunnlag av egne synsinger. Barnevernet må bli flinkere til å si noe om hvordan de jobber, hva de kan hjelpe med og hvordan vanskelige og tunge saker løses. Folk har så mange misoppfatninger og fordommer til barnevernet at det blir vanskelig for barnevernet å få hjulpet folk på et tidlig stadium. Synd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...