Gå til innhold

Barnet reiser hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, eg er ikkje det.

Men det er desverre standard prosedyre!

Eg skreiv klokka 1416 at eg antok at far ikkje var den som skulle hente barnet og det viste seg å være rett!

Nå vet jo ikkje hverken eg eller noen andre hva som har skjedd, og hvordan det gikk til at det var mormor som blei den utvalgte (eg antar det var banets mor som ønska det slik), men det ville ikkje forundre meg om tanter/onkler (på fars side), farmor og farfar ikkje har vært vurdert som aktuelle i det hele tatt.

''men det ville ikkje forundre meg om tanter/onkler (på fars side), farmor og farfar ikkje har vært vurdert som aktuelle i det hele tatt.''

Det er ihvertfall én tante på farssida som er helt uaktuell, og det er hun som sitter i fengselet i Bolivia nå....

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

24

• Atene

11

• Juneau

5

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''men det ville ikkje forundre meg om tanter/onkler (på fars side), farmor og farfar ikkje har vært vurdert som aktuelle i det hele tatt.''

Det er ihvertfall én tante på farssida som er helt uaktuell, og det er hun som sitter i fengselet i Bolivia nå....

*LOL* Du kan få sagt det du...:)

mariaflyfly
Skrevet

"NRK rapporterer at moren og den to år gamle jenta også tidligere skal ha vært involvert i en barnevernssak her hjemme, der det etter det NRK erfarer ble vurdert slik at barnefaren ikke kan ha hovedansvaret for toåringen. "

Ikke nok med det: Mora er registrert 10 ganger hos politiet og har allerede to betingede dommer bak seg. Og når hun da åpenbart tidligere har blitt vurdert som mer skikka til å ta seg av barnet enn faren... Stakkars barn.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/23/536110.html

Gjest Enig med deg.
Skrevet

''Dette er vel neppe en sak om KJØNNET på omsorgspersonen som skal ha daglig ansvar.... Tydelig at ingen av dem er egnet.''

Det er ihvertfall tydelig (så det holder) at ikkje mora er egnet, men i følge Barneloven så ville ho automatisk få foreldre ansvaret aleine (om de ikkje var gift, og/eller hadde delt foreldreansvar) utelukkende i kraft av sitt kjønn.

DET er ett uomtvistelig faktum, i den sammenhengen tar IKKJE Barneloven noe forbehold om mors omsorgsevne.

''....men jeg lurer.... er du en bitter mann som føler deg forbigått i en barnefordelingssak?? Jeg spør siden du legger vekt på kjønnet her....''

Nei, bitter er eg ikkje.

Men eg er _rasende_ på Norges Barne & Familiepolitikk!

Nb! Ca. 92% av barn etter samlivsbrudd/skillsmisse bor fast hos sin mor, derfor er det vel ikkje så rart at eg drar frem kjønnsaspektet??

Eg har dessuten aleineomsorgen for vårt fellesbarn...

Jeg er enig med deg i at barnevernet alt for ofte forsøker å gi mor omsorgen, på tross av at det er hun som har både slått og mishandlet mann og barn.

Krokodilletårer er en fin egenskap å ha i slike saker.

Selv etter at min nevø ble innlagt på sykehus med fare for kraniebrudd, forsøkte barnevernet alt for at mor og mors familie skulle få ha barnet.

Saken tok mange år, men tilslutt tapte de. Hadde det vært en mann som hadde mishandlet slik, så hadde nok saken tatt mindre tid, og vært mindre belastende for barnet og alle involverte.

Forøvrig er jeg av den oppfatningen at dersom begge foreldrene synes uegnet, så tror jeg det er best å ikke forsøke alt først, men plassere barnet i en normal familie.

Systemet er råttent.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at barnevernet alt for ofte forsøker å gi mor omsorgen, på tross av at det er hun som har både slått og mishandlet mann og barn.

Krokodilletårer er en fin egenskap å ha i slike saker.

Selv etter at min nevø ble innlagt på sykehus med fare for kraniebrudd, forsøkte barnevernet alt for at mor og mors familie skulle få ha barnet.

Saken tok mange år, men tilslutt tapte de. Hadde det vært en mann som hadde mishandlet slik, så hadde nok saken tatt mindre tid, og vært mindre belastende for barnet og alle involverte.

Forøvrig er jeg av den oppfatningen at dersom begge foreldrene synes uegnet, så tror jeg det er best å ikke forsøke alt først, men plassere barnet i en normal familie.

Systemet er råttent.

Endelig bra for nevøen din at det gikk bra til slutt da, flott at h'n klarte presset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...