Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har gått meg hus forbi, men siden når har Israel hørt til Europa? Og skal de være med, så må da Libanon, Syria og Jordan inviteres også?

Skrevet

Israel har da vært med i evigheter. Men jeg ble egentlig sjokkert i dag da det var 43 land med ved stemmegivningen. Det er da virkelig ikke så mange land i Europa?

Skrevet

Israel har da vært med i evigheter. Men jeg ble egentlig sjokkert i dag da det var 43 land med ved stemmegivningen. Det er da virkelig ikke så mange land i Europa?

Har de alltid vært med? Hvorfor? De er jo ikke her å skyter småjenter?

Europe is the world's second-smallest continent in terms of area, covering about 10,180,000 square kilometres (3,930,000 sq mi) or 2% of the Earth's surface. It hosts a large number of sovereign states (ca. 50), whose precise number depends on the underlying definition of Europe's border, as well as on the in- or exclusion of semi-recognized states.

Skrevet

Har de alltid vært med? Hvorfor? De er jo ikke her å skyter småjenter?

Europe is the world's second-smallest continent in terms of area, covering about 10,180,000 square kilometres (3,930,000 sq mi) or 2% of the Earth's surface. It hosts a large number of sovereign states (ca. 50), whose precise number depends on the underlying definition of Europe's border, as well as on the in- or exclusion of semi-recognized states.

I år var jo San Marino og Andorra med også, men ikke Monaco. Nå fulgte jeg ikke skikkelig med, satt i telefonen samtidig. Men det var veldig merkelig land med.

Skrevet

Dette er ikke et Europa-mesterskap der Europas grenser er avgjørende, men hvem som er medlemmer i den europeiske kringkastingsunionen (EBU).

I flg Wikipedia har EBU medlemmer i 52 land i Eurpoa, Midt-Østen og Nord-Afrika, og jeg antar at alle medlemsland som vil kan velge å delta. De betaler sikkert en slags kontingent, for det snakkes jo også om at det er de fire store som betaler den strøste delen av kalaset, og som dermed er sikret finaleplass uten å gå veien om semifinaler først.

Så det er derfor ikke utenkelig at MGP i fremtiden også får deltagersanger fra Algerie, Egypt, Libanon, Marokko & Tunisia.

Men inntil videre altså ikke Syria og Jordan! ;-)

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_europeiske_kringkastingsunionen

Skrevet

Israel har vært med så lenge jeg har sett på MGP.

Vant ikke de i 1980 eller rundt da, med Halleluja?

Og deltagerlandene er de som er medlem i den Europeiske kringkastingsunionen. Reglene for medlemsskap der aner jeg ikke.

Gjest minnah
Skrevet

Og deltagerlandene er de som er medlem i den Europeiske kringkastingsunionen. Reglene for medlemsskap der aner jeg ikke.

Israel har vært med siden 1987, med denne snasne entreen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=NxxaHlQuYeQ

Gjest best wishes
Skrevet

Hva gjør Azerbadsjan i MGP? De hører jo ikke til Europa de? Og det gjør vel ikke Armenia heller?

Skrevet

Israel har vært med siden 1987, med denne snasne entreen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=NxxaHlQuYeQ

''Israel har vært med siden 1987, med denne snasne entreen :-)''

Israel har vært med mye lengre enn det, de vant jo i 1980... (eller var det i 1979?)

Skrevet

Israel har vært med mye lengre enn det, de vant jo i 1980... (eller var det i 1979?)

Tror det var 1978 (a-ba-ni-bi) og 1979 (Hallelujah)

Og ja, _selvsagt_ har de vært med mye lenger enn hoppa holle!! :-)

Skrevet

Tror det var 1978 (a-ba-ni-bi) og 1979 (Hallelujah)

Og ja, _selvsagt_ har de vært med mye lenger enn hoppa holle!! :-)

Det var Hallelujah jeg tenkte på. :o) I 1980 var det vel Johnny Logan som vant.

Gjest minnah
Skrevet

Har totalt misforstått ordet "entry" jeg, tok det for gitt at det betød første gang de var med. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...