Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det blir ganske spennende faktisk om vi får ny regjering etter Stortingsvalget 2009, som avholdes 14. september.

Høyre & Frp har nær blått flertall.

http://www.abcnyheter.no/node/67121

Tipper Erna Solberg sluker ett helt Harem med kameler om Siv Jensen frister henne med Statsminister posten, og ho blir sjøl Finansminister selvfølgelig.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Jeg synes den regjeringen som styrer nå er dyktig.

Skrevet

Jeg synes den regjeringen som styrer nå er dyktig.

Det de er dyktiger på er å legge på skatter og avgifter og skaffe nye områder å skatte på. Utover det så er det dårlig stelt.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Det de er dyktiger på er å legge på skatter og avgifter og skaffe nye områder å skatte på. Utover det så er det dårlig stelt.

Du er ikke så smart du, mrxx?

Skrevet

Det håper jeg da inderlig det blir. Nå er jeg møkk lei skatter og avgifter, det finnes fanden meg ikke grenser for hva de skal skattlette og ikke eier de grenser for hvor mye som skal skattlegges heller. Det har blitt utrolig dyrt for vanlige familier under denne regjeringen.

Så har vi de politikerne som blir tatt i løgn, ei måtte gå, ei annen ei sliter med troverdigheten sin. I tillegg vurderte de jaggu meg å rive pasienthotellet, det er helt utrolig.

Så har vi den lille jenta på 6 år som ikke får dekket sine utgifter fordi de mener at det er alternativ behandling her til lands, som viser seg bare å være lindrende behandling til hun dør.

Jeg har stemt på et av de partiene som sitter i regjeringen nå, men nå er det slutt for min del. Nå er jeg møkk lei.

Skrevet

Du er ikke så smart du, mrxx?

Kanskje ikke, men det var vel ikke særlig smart det svaret ditt heller.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Kanskje ikke, men det var vel ikke særlig smart det svaret ditt heller.

"det er ikke du heller. " Hehe :-)

Skrevet

"det er ikke du heller. " Hehe :-)

Du må jo begrunne det du påstår.

Gjest heyheymymy
Skrevet

Du må jo begrunne det du påstår.

:-) Ha en fin dag.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det håper jeg da inderlig det blir. Nå er jeg møkk lei skatter og avgifter, det finnes fanden meg ikke grenser for hva de skal skattlette og ikke eier de grenser for hvor mye som skal skattlegges heller. Det har blitt utrolig dyrt for vanlige familier under denne regjeringen.

Så har vi de politikerne som blir tatt i løgn, ei måtte gå, ei annen ei sliter med troverdigheten sin. I tillegg vurderte de jaggu meg å rive pasienthotellet, det er helt utrolig.

Så har vi den lille jenta på 6 år som ikke får dekket sine utgifter fordi de mener at det er alternativ behandling her til lands, som viser seg bare å være lindrende behandling til hun dør.

Jeg har stemt på et av de partiene som sitter i regjeringen nå, men nå er det slutt for min del. Nå er jeg møkk lei.

At de vurderte og rive pasienthotellet, sjokkerte meg så voldsomt, at jeg kommer til og tenke nøye igjennom hva jeg stemmer med neste valg, og akkurat dette kommer til og veie tungt!

Det er mange ting som jeg er sjokkert over, men jeg var innlagt på Riksen når dette pågikk, og så fortvilelsen over at de ikke hadde rom og tilby pasienter (Rikshospitalet og Radiumhospitalet jobber tett sammen).

Når det samtidig ble sagt av vår Helseminister at det ble operert for mye? Ja, da forsvant mye av tilliten.

Gjest Grønn iris
Skrevet

Jaja. Det er greit om FRP og Høyre får prøvd seg da.

Tror neppe det blir noe drømme Norge når de regjerer heller akkurat.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211708422' post='3883608]

At de vurderte og rive pasienthotellet, sjokkerte meg så voldsomt, at jeg kommer til og tenke nøye igjennom hva jeg stemmer med neste valg, og akkurat dette kommer til og veie tungt!

Det er mange ting som jeg er sjokkert over, men jeg var innlagt på Riksen når dette pågikk, og så fortvilelsen over at de ikke hadde rom og tilby pasienter (Rikshospitalet og Radiumhospitalet jobber tett sammen).

Når det samtidig ble sagt av vår Helseminister at det ble operert for mye? Ja, da forsvant mye av tilliten.

Helt utrolig at de vurderte å rive hotellet. Bare det at de tenkte den tanken burde være nok til at de burde få et spark bak og ut døra.

Akkurat som om de som opererer bare for moro skyld. Det er så dumt sagt at jeg skjønner ikke at slike folk kan bli ministere i det hele tatt.

Skrevet

Jaja. Det er greit om FRP og Høyre får prøvd seg da.

Tror neppe det blir noe drømme Norge når de regjerer heller akkurat.

Det var mye bedre under Høyre (jeg stemte ikke Høyre). Om det blir noe bedre om Frp får styre alene kan sikkert diskuteres.

Det vi vet nå er at det i alle fall ikke har blitt noe bedre selv med alle skatte pengene de har fått ekstra. Så langt har jeg ikke sett noe som har blitt bedre, selv om det sikkert kan påvises enkeltting. Men det står ikke i forholdt til skattebelastningen.

En lokalpolitiker fra AP står frem og skryter av at de har fått til veiutbyggig og av hva som har blitt lagt av penger i det prosjektet. Det han glatt hopper over er at det er billistene som betaler hele moroa med vannvittige høye avgifter i bomavgifter. Ikke akkurat så vanskelig å få til vegutbygging da. Forbanna tulling.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Helt utrolig at de vurderte å rive hotellet. Bare det at de tenkte den tanken burde være nok til at de burde få et spark bak og ut døra.

Akkurat som om de som opererer bare for moro skyld. Det er så dumt sagt at jeg skjønner ikke at slike folk kan bli ministere i det hele tatt.

Det er helt sprøtt. Pasientene leker ikke syke, og kirurgene leker ikke kirurger.

Man skal ikke ønske andre vondt, men innimellom har jeg faktisk lyst at de kunne fått kjent det på kroppen selv, opplevd hvordan det egentlig foregår, og ikke bare se hvordan tallene oppfører seg.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211711647' post='3883621]

Det er helt sprøtt. Pasientene leker ikke syke, og kirurgene leker ikke kirurger.

Man skal ikke ønske andre vondt, men innimellom har jeg faktisk lyst at de kunne fått kjent det på kroppen selv, opplevd hvordan det egentlig foregår, og ikke bare se hvordan tallene oppfører seg.

Det er slike ting som dette og det vannvittige skattetrykket som irriterer meg grønn for tiden. Stakkars de som skal ha seg et sted å bo og som er nyetablerte.

Gjest liten løve
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211708422' post='3883608]

Så var det den forrige regjeringen som mente at nå var helsekøene blitt for korte...

Synes også det med pasienthotellet var helt vanvittig...

Skrevet

Krysser fingrene for at FrP ikke kommer i regjering...

*krysser fingre, tær og alt som er*

Skrevet

Eg sysn forsåvidt skatter og avgifter er greit nok, så lenge pengene går til de som trenger det gjennom velferdssystemet eller at vi bruker de til innvesteringer og infrastruktur.

Men at vi "spekulerer" de bort i oljefondet eller de sløses bort i byråkrati og administrasjon er _ikkje_greit.

Skrevet

Krysser fingrene for at FrP ikke kommer i regjering...

Ja, det vil eg tro. :-)

Skrevet

Eg sysn forsåvidt skatter og avgifter er greit nok, så lenge pengene går til de som trenger det gjennom velferdssystemet eller at vi bruker de til innvesteringer og infrastruktur.

Men at vi "spekulerer" de bort i oljefondet eller de sløses bort i byråkrati og administrasjon er _ikkje_greit.

Hehe, men det er jo akkurat det pengene ikke har gått til så langt. Infrastrukturen er jo nedprioritert enda en gang og det som settes i gang av veiutbygging må vi jaggu meg betale i form av bompenger. Er møkk lei nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...