Gå til innhold

Velge eller ikke?

Anbefalte innlegg

Askeladden2007
Skrevet

Jeg har et lite dilemma her som jeg ønsker innspill på. Saken gjelder valg av treningssenter. Jeg bor akkurat nå hjemme, men i august begynner jeg på skole og skal sannsynligvis ut av Oslo. Jeg ønsker å komme i knallform og tenkte at 2 måneder på et treningssenter kunne vært tingen. Jeg kan ikke binde meg for et år så jeg har sett etter tilbud der man kan trene uten binding. Det beste alternativet er treningssenteret som er 2 minutter unna der jeg bor, www.condis.no. Det tar kr.659,- og en måneds oppsigelse og er uten binding. Jeg kommer til å trene ihvertfall 4 ganger i uken. Er dette økonomisk forsvarlig? Det er selvsagt andre treningssentre i sentrum (Oslo), me i forhold til jobb så blir det mye tullball.

Hva mener dere om dette?

Skrevet

Hva mener du med om det er økonomisk forsvarlig? Det vil koste deg 1318,- og det er jo bare du selv som vet om du har råd til det eller ikke...

Askeladden2007
Skrevet

Du kommer ikke i knallform etter bare to måneder... la oss si to _år_ i stedet...

Spørsmålet var om det var økonomisk forsvarlig, ikke hva du mener om når man kommer seg i form :-D

Askeladden2007
Skrevet

Hva mener du med om det er økonomisk forsvarlig? Det vil koste deg 1318,- og det er jo bare du selv som vet om du har råd til det eller ikke...

Joda, det er sant som du sier. Men 659,- er vel litt dyrt?

Skrevet

Hvis denne løsningen gjør at du med stor sannsynlighet kommer til å få gjennomført treningen, så synes jeg det er verd prisen (forutsetter selvfølgelig at du har råd til det). Du sparer ikke så enormt mye på å lete etter billigere løsninger når det bare gjelder for to måneder.

En helt annen ting er at jeg synes sommeren er den tiden på året da jeg primært ønsker å trene utenfor treningssenteret. (Men jeg har årsabbonnement, så jeg betaler for sommeren selv om jeg trener lite innendørs da.)

Skrevet

Her koster det kr. 600,- for en måned når du ikke binder deg for en lengre periode, men et innmeldingsgebyr på kr. 700,- kommer i tillegg.

Dersom du betaler kontant for en måneds trening koster det 800,-

Askeladden2007
Skrevet

Hvis denne løsningen gjør at du med stor sannsynlighet kommer til å få gjennomført treningen, så synes jeg det er verd prisen (forutsetter selvfølgelig at du har råd til det). Du sparer ikke så enormt mye på å lete etter billigere løsninger når det bare gjelder for to måneder.

En helt annen ting er at jeg synes sommeren er den tiden på året da jeg primært ønsker å trene utenfor treningssenteret. (Men jeg har årsabbonnement, så jeg betaler for sommeren selv om jeg trener lite innendørs da.)

Enig med deg, men det blir for ensformig og bare løpe ute og sykkel har jeg ikke. Liten vits i å kjøpe en nå som jeg om 2 måneder kanskje kommer inn på skole og flytter til enten Trondheim eller Bergen.

Askeladden2007
Skrevet

Kommer til å trene masse. Treningssenteret er veldig nær meg og jeg er der på 2 min når jeg går hjemmefra. De andre er i sentrum så det er lite vits i.

Askeladden2007
Skrevet

Her koster det kr. 600,- for en måned når du ikke binder deg for en lengre periode, men et innmeldingsgebyr på kr. 700,- kommer i tillegg.

Dersom du betaler kontant for en måneds trening koster det 800,-

Ok, her koster det kr. 659,- og det er uten noen gebyr.

Skrevet

Det er sikkert litt dyrere pr. mnd enn om du velger årskort et annet sted, men da er du jo bundet ett år.

Skrevet

Enig med deg, men det blir for ensformig og bare løpe ute og sykkel har jeg ikke. Liten vits i å kjøpe en nå som jeg om 2 måneder kanskje kommer inn på skole og flytter til enten Trondheim eller Bergen.

Sykkel får du råbillig på finn.no og dessuten kan du jo bare ta den med deg når du flytter og fortsette å sykle og trene der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...