Gjest Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Hvordan tenker dere noen noen fremstiller seg som et moralskt menneske? F.eks. om noen snakker om at de gjør det rette fordi det er rett, og at det _ikke_ er andre grunner... Jeg selv tenker at dette mennesket er en hykler... 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Liker ikke folk som er "moralens vokter". 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Liker ikke folk som er "moralens vokter". Jeg tenker at de sikker er relgiøse. Liker det ikke.......... 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Skjønner ikke helt hva du mente - at de oppfører seg politisk korrekt fordi det forventes at de skal oppføre seg på den måten? 0 Siter
Gjest klhgkjhgsd Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Jeg prøver hele tiden å gjøre det rette fordi det er det rette. Er det ikke bra å forsøke å være et menneske med integritet og ta "gode"valg.? Det er slettes ikke så lett alltid å gjøre det rette heller.Noenganger har en lyst å være egoistisk og uansvarlig og gjøre det stikk motsatte.Men så gjør en det ikke likevel. Gjør det en til et hykler?.Om det ikke er samsvar mellom det man sier eller det man gjør mener jeg er en hykler. Ser ikke helt heller problemet med at en kan få egne behov oppfyllt ved å være "moralsk".Gjør det feks Mor theresa sine handlinger noe mindre verdt om hun fikk noe ut av det også? 0 Siter
Gjest Flytte-lasset Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Den tanken deler jeg også. Det er stor forskjell på å være et sympatiskt menneske som handler moralsk "riktig", og det å fremstille seg slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.