Gå til innhold

Det å fremstille seg selv som moralsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tenker dere noen noen fremstiller seg som et moralskt menneske? F.eks. om noen snakker om at de gjør det rette fordi det er rett, og at det _ikke_ er andre grunner...

Jeg selv tenker at dette mennesket er en hykler...

Gjest D*lilith
Skrevet

Liker ikke folk som er "moralens vokter".

Gjest surikatt
Skrevet

Liker ikke folk som er "moralens vokter".

Jeg tenker at de sikker er relgiøse. Liker det ikke..........

Gjest this is a signature
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mente - at de oppfører seg politisk korrekt fordi det forventes at de skal oppføre seg på den måten?

Gjest klhgkjhgsd
Skrevet

Jeg prøver hele tiden å gjøre det rette fordi det er det rette.

Er det ikke bra å forsøke å være et menneske med integritet og ta "gode"valg.? Det er slettes ikke så lett alltid å gjøre det rette heller.Noenganger har en lyst å være egoistisk og uansvarlig og gjøre det stikk motsatte.Men så gjør en det ikke likevel.

Gjør det en til et hykler?.Om det ikke er samsvar mellom det man sier eller det man gjør mener jeg er en hykler.

Ser ikke helt heller problemet med at en kan få egne behov oppfyllt ved å være "moralsk".Gjør det feks Mor theresa sine handlinger noe mindre verdt om hun fikk noe ut av det også?

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Den tanken deler jeg også. Det er stor forskjell på å være et sympatiskt menneske som handler moralsk "riktig", og det å fremstille seg slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...