Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Jeg får pusteproblemer når folk stumper røyken og så slenger seg ned rett ved siden av meg. Det snurper seg sammen i halsen og jeg klarer nesten ikke trekke pusten.

Nå er jeg aldri ute på byen for å feste, men synes det er deilig å kunne spise ute uten å sitte i sigarettrøyk ja - hurra for røykeloven!

Jeg er storrøyker, men priser også røykeloven:-)

• Svar 179
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

17

• mariaflyfly

9

• cathlin

7

Skrevet

''Jeg er storrøyker, men priser også røykeloven:-)''

Så flott da! :o) De fleste har vel innsett hvor mye bedre det er når det ikke røykes overalt, håper jeg.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Jeg er storrøyker, men priser også røykeloven:-)''

Jeg røyker også, og er storfornøyd med røykeloven.

Gjest mora2
Skrevet

Tror du at det ikke lukter røyk av deg når du nettopp har stumpet en sig? Selv om du har blåst røyken opp i pipa eller stått utendørs? *Hehe*

Om du hadde ant hvordan det eimer og stinker av folk som stumper røyken i det de går inn på bussen og så slenger seg ned ved siden av noen. Jeg er veldig glad for at jeg svært sjeldent tar buss nå.

Klart jeg lukter røyk, det er jeg fullt klar over :0)

Og jeg vet det ikke lukter særlig ogdt også...

Men poenget var at det kommer ikke røyk INNE.

Gjest mora2
Skrevet

Haha, det er det bare en røyker som kan tro. Grunnen til at du ikke merker det, er at det allerede er røyk i huset ditt. Hadde du hatt et helt røykfritt hjem, ville du merket forskjellen med en gang om noen prøvde å røyke i peisen din. Jeg har røyket selv, og da innbilte jeg meg også at røyklukten var mindre merkbar enn den virkelig er.

Og dette handler ikke bare om synsing, altså - dette finnes det forskning på.

Vel, helt ille kan det ikke være, for min mor røyker ikke.

Hun er veldig i mot røyk, og hun merker ikke noe ;0)

Gjest mora2
Skrevet

Hehe, det kan bare en røyker tro!

Vi som ikke har røyket på mange år vil merke det umiddelbart.

Og barna også, antakelig, selv om jeg ikke skal si noe om hvor skadelig det er.

Vel, helt ille kan det ikke være, for "ikke røykere" merker heller ingenting. ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Vel, helt ille kan det ikke være, for "ikke røykere" merker heller ingenting. ;0)

Om du er sikker på det så! :P

Gjest mora2
Skrevet

Om du er sikker på det så! :P

He, he jeg er det ;0)

Gjest prust
Skrevet

Vel, helt ille kan det ikke være, for min mor røyker ikke.

Hun er veldig i mot røyk, og hun merker ikke noe ;0)

Må bare smette inn her litt.

Har du spurt din mor direkte om hun merker noe?

Svigermor røyker - ikke inne - men det sitter likevel veldig i klær og møbler - og jeg kjenner det med en gang vi åpner døra i huset hennes.

Jeg kjenner det fra hendene hennse, fra veska hennes, fra tøyet hennes, av ungene mine når de har sittet på fanget hennes osv.

Rene håndklær lukter røyk fordi de er tørket i stua hennes....

Gjest prust
Skrevet

Nei, jeg røker ikke.

-og jeg har aldri prøvd.

Det er faktisk en av de tingene jeg er stolt av - at jeg klarte å stå i mot de tøffe gutta i 9. klasse.

Jeg har heller aldri gjort det, ikke et eneste trekk.

Husker jeg ble fristet et par ganger, da min søster røykte, men jeg stod i mot :-)

Skrevet

Jeg har heller aldri gjort det, ikke et eneste trekk.

Husker jeg ble fristet et par ganger, da min søster røykte, men jeg stod i mot :-)

Jeg er så innrøkt hjemmefra at det aldri har fristet å prøve engang. Røyking fyller meg bare med kvalme og ubehag. Usj.

Skrevet

De er sikkert bare for høflige til å kommentere det.

Gjest mora2
Skrevet

Må bare smette inn her litt.

Har du spurt din mor direkte om hun merker noe?

Svigermor røyker - ikke inne - men det sitter likevel veldig i klær og møbler - og jeg kjenner det med en gang vi åpner døra i huset hennes.

Jeg kjenner det fra hendene hennse, fra veska hennes, fra tøyet hennes, av ungene mine når de har sittet på fanget hennes osv.

Rene håndklær lukter røyk fordi de er tørket i stua hennes....

Jeg får så hatten passer av min mor...Så ja, hun merker at jeg lukter røyk. Men ingenting i stuen eller ellers i huset....

Nå røyker jeg tobakk, og merker veldig forskjell på det og sigaretter...

Gjest mora2
Skrevet

Det er hun ikke :0)

Skrevet

Jeg får så hatten passer av min mor...Så ja, hun merker at jeg lukter røyk. Men ingenting i stuen eller ellers i huset....

Nå røyker jeg tobakk, og merker veldig forskjell på det og sigaretter...

''Nå røyker jeg tobakk, og merker veldig forskjell på det og sigaretter...''

Rullings, altså?

(Just for the record så er det en sigarett selv om du ruller den selv, og i "ferdigsigarettene" er det også tobakk!*S*)

Jeg har ihvertfall lagt merke til at det ryker mindre av rullings enn av ferdigrøyk, men har aldri tenkt over om dette gir forskjell i lukt i hus og av klær. Men ikke usannsynlig.

Gjest mora2
Skrevet

''Nå røyker jeg tobakk, og merker veldig forskjell på det og sigaretter...''

Rullings, altså?

(Just for the record så er det en sigarett selv om du ruller den selv, og i "ferdigsigarettene" er det også tobakk!*S*)

Jeg har ihvertfall lagt merke til at det ryker mindre av rullings enn av ferdigrøyk, men har aldri tenkt over om dette gir forskjell i lukt i hus og av klær. Men ikke usannsynlig.

Rullings ja :0)

Og det blir mindre lukt enn ferdigsigaretter.

Husker da jeg var yngre, og bodde hjemme, min far røykte rullings inne, og jeg ble nektet fordi jeg røykte ferdigsigaretter ;0)

Lukten av ferdigsigaretter fester seg mye bedre, og er nesten umulig å få ut av hus...

mariaflyfly
Skrevet

Nei, jeg røker ikke.

-og jeg har aldri prøvd.

Det er faktisk en av de tingene jeg er stolt av - at jeg klarte å stå i mot de tøffe gutta i 9. klasse.

''-og jeg har aldri prøvd.

''

Ikke jeg heller.

Skrevet

Rullings ja :0)

Og det blir mindre lukt enn ferdigsigaretter.

Husker da jeg var yngre, og bodde hjemme, min far røykte rullings inne, og jeg ble nektet fordi jeg røykte ferdigsigaretter ;0)

Lukten av ferdigsigaretter fester seg mye bedre, og er nesten umulig å få ut av hus...

Apropos rullings:

Husker en utvekslingsstudent fra USA i min ungdomsstid som ble helt sjokkert over at folk på fester satt og rulla seg rullings! Hun trodde det var hasj! *he he*

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er faktisk ikke så sikker på det. Jeg er skikkelig ihuga ikke-røyker og lukter en sneip på en mils avstand. Kjæresten min røyker, og i vinter røyka han inn i ovnen min i stua fordi det var så forbanna kaldt ute - og det merkes overhodet ikke inne i huset. Nå skal det sies at det er ekstremt bra trekk i den ovnen, og kjæresten sitter ved åpninga og holder røyken inni ovnen hele tida og bøyer seg fram hver gang han tar et trekk, så det slipper overhodet ikke ut røyk utenfor ovnen. Det ser passe komisk ut, da. ;) Og når ungene er her, går han ut uansett. :)

Gjest mora2
Skrevet

Apropos rullings:

Husker en utvekslingsstudent fra USA i min ungdomsstid som ble helt sjokkert over at folk på fester satt og rulla seg rullings! Hun trodde det var hasj! *he he*

*LOL*

Da blir det mye hasj røyking ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...