Gå til innhold

Fargevalg, hus og vinduer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå to vidt forskjellige farger på hus og vinduskarmer, noe som passer veldig dårlig sammen. Men vil det se rart ut om jeg maler alle karmene i samme farge som huset, for enkelhets skyld? Eller bør det for syns skyld være iallfall en liten forskjell?

Skrevet

Det går fint å male alt i samme farge, men da tenker jeg nok mest på hvite/lyse hus. Hva slags farge vil du ha? Og se litt på hvordan det er med husene rundt deg om du ikke vil skille deg ut mye.

Skrevet

Det går fint å male alt i samme farge, men da tenker jeg nok mest på hvite/lyse hus. Hva slags farge vil du ha? Og se litt på hvordan det er med husene rundt deg om du ikke vil skille deg ut mye.

De fleste husene i gata er hvite/grå/beige, noen med hvite karmer og andre med helt andre farger på karmene (blå, brune, røde). Jeg lurte på å male karmene i grå likt som resten av vårt hus. Det vil ikke skille seg ut tror jeg, men jeg vet ikke om jeg klarer å se for meg at det er lik farge hele veien, eller om det bør være en liten forskjell, f.eks litt lysere eller mørkere grå eller kanskje hvitt...

Skrevet

Vi har flere naboer som har samme farge på hus og karmer - det går helt greit.

Personlig synes jeg det er litt kjedelig, men det absolutt ikke stygt :)

Skrevet

Jeg synes det er penest når det er en kontrast, men fargene må harmonere da.

Skrevet

De fleste husene i gata er hvite/grå/beige, noen med hvite karmer og andre med helt andre farger på karmene (blå, brune, røde). Jeg lurte på å male karmene i grå likt som resten av vårt hus. Det vil ikke skille seg ut tror jeg, men jeg vet ikke om jeg klarer å se for meg at det er lik farge hele veien, eller om det bør være en liten forskjell, f.eks litt lysere eller mørkere grå eller kanskje hvitt...

Grått hus må ha hvite karmer.

Det eneste som er pent med samme farge på karmer og husvegger, er hvitt.

Dette var en faktaopplysning, heeelt objektivt ;o)

Gjest Rafens
Skrevet

Om huset deres er grått, ville jeg absolutt gått for hvite karmer.

Gjest påsanna
Skrevet

Mørk grå hadde jeg valgt :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ville valgt mørk grå om huset er helt lyst eller omvendt.

Skrevet

Det går helt fint med samme farge. Vi har perlegrå overalt. Den er ganske lys. Bare prøv på en vegg med minst vinduer å se hva du synes da?

Gjest togli
Skrevet

Samme farge på både karmer og hus synes jeg kun passer derssom alt er kritthvitt.

Gjest mora2
Skrevet

Vi har samme farge over alt, men det er hvitt da...

Synes det kan være fint med litt farge forskjell, men det bør være noe som passer bra sammen da...

Gjest Kayia
Skrevet

Hvilken type hus er det da? Syns en del funkishus kan være fine om de har samme farge, men ellers mener jeg som mange andre her at det bare er kritthvite hus som er fine med samme farge på hus og karmer. Et grått hus ville jeg gitt hvite karmer. :)

Skrevet

Hvilken type hus er det da? Syns en del funkishus kan være fine om de har samme farge, men ellers mener jeg som mange andre her at det bare er kritthvite hus som er fine med samme farge på hus og karmer. Et grått hus ville jeg gitt hvite karmer. :)

Kan ikke så mye om hus jeg, det er et helt vanlig kjedelig hus...

Men jeg tror vi går for hvite karmer. Resten er lysegrått.

Gjest Kayia
Skrevet

Kan ikke så mye om hus jeg, det er et helt vanlig kjedelig hus...

Men jeg tror vi går for hvite karmer. Resten er lysegrått.

Lysegrått med hvite karmer er kjempefint. :)

Skrevet

Hørte om en som spurte naboene hva de ønsket!

Det er jo dem som ser det...

; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...