Gjest pricosa Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har tidligere kjøpt meg en pakke sovetabletter i Spania da jeg var der fordi jeg ikke fikk sove. Dette var ikke helsekost, men sovetabletter på lik linje med f.eks Imovane. Ble ikke stoppet i tollen, men hvis jeg hadde blitt stoppet, hadde jeg fått bot eller noe annet selv om jeg bare hadde den aktuelle esken med de seksten tablettene? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Du kan selv lese om hvilke regler som gjelder, og hvilke legemidler, som krever at en har med schengen-attest. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____57472.aspx Reaksjonen for ikke å overholde reglene, kan bli at du blir siktet for besittelse av narkotiske stoffer. Hilsen 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Tviler sterkt på at én eneste pakke med et produkt man får uten resept ville gitt noen konsekvenser. 0 Siter
Gjest pricosa Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Du kan selv lese om hvilke regler som gjelder, og hvilke legemidler, som krever at en har med schengen-attest. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____57472.aspx Reaksjonen for ikke å overholde reglene, kan bli at du blir siktet for besittelse av narkotiske stoffer. Hilsen Jeg ble ikke så mye klokere egentlig. Sovetablettene jeg kjøpte på apoteket i Spania var uten resept, de selger ganske mye medisin over disk på apoteket der man ikke trenger resept på, men som man trenger resept på i Norge. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Jeg ble ikke så mye klokere egentlig. Sovetablettene jeg kjøpte på apoteket i Spania var uten resept, de selger ganske mye medisin over disk på apoteket der man ikke trenger resept på, men som man trenger resept på i Norge. De er blitt mer restriktive i Spania. Tabletter, som er reseptbelagte her i Norge, har jeg tidligere kunnet kjøpe reseptfritt i Spania, men siste gang jeg var der fikk jeg ikke kjøpt de. Uansett tar jeg vare på kvitteringen, for å kunne bevise at medisinen er kjøpt på lovlig måte. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.