Gå til innhold

Har du kjennskap til Q500 no ?

Anbefalte innlegg

Gjest kvalitet OG åpenhet
Skrevet

Lurer på denne nett-datinigstjenesten. Den virket bra, og hadde et gratismedlemskap i tillegg til et dyrere medlemsskap. Så jeg lagde meg profil for å se hvordan det var, ville prøve gratis først. Så viser det seg selv om man kan sende "vink" til noen gratis, så får man ikke lese svarene fra disse, før man har blitt ordentlig medlem (litt sleipt at ikke det står tydeligere). Når man så vil melde seg inn, er det ulike betingelser: Man kan betale for 1 mnd, 3 mnd eller 1 år (billigere månedspris for hver gang). Men hvis man klikker seg inn på nærmere betingelser, og hvis man gidder å klikke seg inn på enda videre betingelser og leser med liten skrift, så ser man at medlemsskapet blir automatisk fornyet hvis man ikke sier fra!

Jeg syns dette er frekt, at de gjør betingelsene så lite synlige, føler meg nesten lurt. Heldigvis valgte jeg å ikke melde meg inn.

Lurer bare på om noen andre her har erfaring med samme?

Skrevet

Verdens verste datingside - fikk et brev på et år.

Skrevet

Har hørt at de andre kjente og vanlige "stedene" er like "sleipe". Det gjelder altså å lese betingelser, og å huske å melde seg av i tide. Tror ikke du finner noe bedre. Men jeg tror forresten det er midre aktivitet på Q.. enn på de andre.

Gjest kvalitet OG åpenhet
Skrevet

Jeg tok også en såkalt personlightestest på Q500. Den var ganske omfattende, og med svært personlige spørsmål. Så kan man matche seg i forhold til andre. Greit nok det.

Men når man så skal til å betale for å bli ordentlig medlem - så må man jammen meg opplyse fullt navn og adresse osv! Hva i all verden skal de med det. Hvorfor kunne man ikke feks betalt via sin mobiltelefon. Det føles rett og slett ikke særlig trygt, at de skal sitte med all den der informasjonen, knyttet opp mot navn.

Kan dette være lov i forhold til Datatilsynet? Og når det gjelder betalingsbetingelsene (som er så skjulte) kan dette være tillatt etter Forbrukerloven??

Skrevet

Jeg tok også en såkalt personlightestest på Q500. Den var ganske omfattende, og med svært personlige spørsmål. Så kan man matche seg i forhold til andre. Greit nok det.

Men når man så skal til å betale for å bli ordentlig medlem - så må man jammen meg opplyse fullt navn og adresse osv! Hva i all verden skal de med det. Hvorfor kunne man ikke feks betalt via sin mobiltelefon. Det føles rett og slett ikke særlig trygt, at de skal sitte med all den der informasjonen, knyttet opp mot navn.

Kan dette være lov i forhold til Datatilsynet? Og når det gjelder betalingsbetingelsene (som er så skjulte) kan dette være tillatt etter Forbrukerloven??

Hvis du kjøper deg et kjøleskap på Elkjøp, og de ber deg oppgi navn og adresse (som de jo lagrer i kundedatabasen sin til senere), anser du dette som helt på viddene og mat for Datatilsynet?

(En annen ting - hvis de har mobilnummeret ditt, har de også i 99% av tilfellene navnet og adressen din på et blunk.)

Gjest kvalitet og åpenht
Skrevet

Hvis du kjøper deg et kjøleskap på Elkjøp, og de ber deg oppgi navn og adresse (som de jo lagrer i kundedatabasen sin til senere), anser du dette som helt på viddene og mat for Datatilsynet?

(En annen ting - hvis de har mobilnummeret ditt, har de også i 99% av tilfellene navnet og adressen din på et blunk.)

"Hvis du kjøper deg et kjøleskap på Elkjøp, og de ber deg oppgi navn og adresse (som de jo lagrer i kundedatabasen sin til senere), anser du dette som helt på viddene og mat for Datatilsynet?"

Hvis de samtidig har bedt deg fylt ut en 10 siders intim personlighetsundersøkelse, ja. Ellers ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...