Gå til innhold

Personlig assistent multifunksjonshemmet

Anbefalte innlegg

wuhanbeijing
Skrevet

Har noen her erfaringer fra slikt arbeid? Gjennom Uloba. Multifunksjonshemmet ung mann, bor i egen leilighet, 2 assistenter på hvert av dagskiftene, en på nattevakt. Blir sprø av kontorjobben min, og vurderer sterkt å skifte arbeid totalt.

Gjest Nooot now..
Skrevet

Jobber som personlig assistent gjennom uloba. Dette er jo veldig individuelle jobber, da behovene til arbeidslederene er veldig forskjellige.

Jeg jobber veldig tett på familien til min arbeidsleder og det er ikke alltid like enkelt. En ting du må huske på er at du må være veldig fleksibel i denne jobben, blir litt for mye av det etter min mening.

Hvor mange timer i uken er det snakk om? Du vet sikkert hva lønn osv er?

wuhanbeijing
Skrevet

Jobber som personlig assistent gjennom uloba. Dette er jo veldig individuelle jobber, da behovene til arbeidslederene er veldig forskjellige.

Jeg jobber veldig tett på familien til min arbeidsleder og det er ikke alltid like enkelt. En ting du må huske på er at du må være veldig fleksibel i denne jobben, blir litt for mye av det etter min mening.

Hvor mange timer i uken er det snakk om? Du vet sikkert hva lønn osv er?

Sjekka ut Uloba sine sider, 132,- i timen vanlig dagtid, stod det der. I dette tilfelle er det nærstående slektning som fungerer som arbeidsleder. I følge Uloba sine sider virker det jo ganske regulert, med timeskjemaer, retitgheter og plikter, pensjon, sykepenger, feriepenger og sånn. Jobber i staten nå, er vant til at alt funker, har det jo greitt her og, fleksitid bl.a., men jeg føler at jeg sovner mentalt på jobb, og har 17 år igjen til pensjonalderen...

Blir du veldig sliten av en sånn jobb? -fysisk, mentalt, , hvor lange er skiftene - (varierer sikkert fra bruker til bruker,) men forstår at det er 2 skift på dagen i dette tilfelle, og ett på natta - brukeren er stor og antakelig tung, må ha hjelp til absolutt alt mulig. Altså 5 assistenter på ett døgn. Tror den nærstående slektningen også jobber noe som assistent.

Nei jeg vet ikke jeg. Opplever du noen grad av frihet i jobben?

Gjest Nooot now..
Skrevet

Sjekka ut Uloba sine sider, 132,- i timen vanlig dagtid, stod det der. I dette tilfelle er det nærstående slektning som fungerer som arbeidsleder. I følge Uloba sine sider virker det jo ganske regulert, med timeskjemaer, retitgheter og plikter, pensjon, sykepenger, feriepenger og sånn. Jobber i staten nå, er vant til at alt funker, har det jo greitt her og, fleksitid bl.a., men jeg føler at jeg sovner mentalt på jobb, og har 17 år igjen til pensjonalderen...

Blir du veldig sliten av en sånn jobb? -fysisk, mentalt, , hvor lange er skiftene - (varierer sikkert fra bruker til bruker,) men forstår at det er 2 skift på dagen i dette tilfelle, og ett på natta - brukeren er stor og antakelig tung, må ha hjelp til absolutt alt mulig. Altså 5 assistenter på ett døgn. Tror den nærstående slektningen også jobber noe som assistent.

Hos meg er det også nærstående slektning som er fungerende arbeidsleder, denne er også med som assistent til tider. Noe som i mitt tilfelle er veldig slitsomt til tider. Vi fører arbeidsplaner på 4 uker gangen, men det er svært sjelden denne blir overholdt. Hvor mange timer er det snakk om i uka?

Hos hos får vi minst mulig timer i kontrakten, slik at dem kan bruke oss på tvers av behovene og sjonglere slik de nærmest ønsker selv.

Vi kan få beskjed/spørsmål om å komme til andre tider dagen før.

Som personlig assistent har du også oppgaver utenom å hjelpe personen, som å vaske og stelle huset osv. osv.

I starten følte jeg at jobben min var veldig givende, men nå føler jeg at jeg stort sett er der for å vaske og ordne i huset.

Gjest Nooot now..
Skrevet

Brukeren "min" er også tung og trenger hjelp til det meste. Men jeg ble overrasket over at det ikke er så tungt som jeg trodde. Vi bruker personheis og har hjelpemidler, så alt slikt fungerer veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...