Gå til innhold

Overivrige nye naboer....

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina
Skrevet

Vi har også fått nye naboer, som har fjernet en tre meter høy hekk (villniss) mellom våre tomter, men vi visste at huset skulle selges, og plantet tujahekk i fjor, men den er jo enda ganske liten, så vi har fått utsikt til deres have, og de har omtrent bodd i hagen i de siste tre månedene, og til overmål så har de satt en benk med fint blomsterbedd og lagt fliser helt inntil vår nakne nabogrense, men vi føler at vi har fått naboene tett på, selvom vi har en stor tomt på 1200 kvm..

Heldigvis er de ikke av den pratsomme sorten, og vi kan ikke se dem når vi er på vår terrasse, da kommer vi for høyt opp.

Men i hagen er det blitt altfor åpent og synlig i forhold til vår smak.

Hilsen

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

34

• mariaflyfly

3

• AneM1365380603

3

• mrxx

2

Skrevet

''Og brunsneglene de orker vi ikke å gjøre noe med,- når de andre hageeierne plukker, argumenterer vi med (i alle fall for oss selv) at vi ikke fôrer dem. ''

;-)

Jeg kjøpte noen stemorsblomster for en tid tilbake, og oppi "pottene" fant jeg ikke mindre enn TRE brunsnegler. Hvilket mangedoblet antall snegler i hagen hittil i år - kan bare huske at vi har funnet en snegle.

Kanskje skyldes det fjorårets "innsats", for da kjøpte vi et slags pulver på hagesenter, blandet i vann og skvettet i hagen. Det inneholdt en slags parasitt som tar kverken på larvene til brunsnegla. Har derfor størst effekt om våren før man får voksne snegler. En veldig enkel metode, som tydeligvis har vært temmelig virkningsfullt:-)

Og ihvertfall mye bedre enn nattlige raid med bøtte og klype....;-)

Nemaslug. Vi får det av det lokale velet. Ingen snegler så langt. Men i dalen nedenfor dere er det mange som går tur med salt ser jeg.

Ante forresten ikke at dere hadde plen, jeg. Selv for jeg ut om kvelden i duskregn 16. mai og klippet det verste i grøftekanten. Naboen min bruker centimetermål når han klipper skuddene på buskfuruen.

Gjest mandolina
Skrevet

Den deler jeg helhjertet!

Bakdelen med mose, da, er at den forsvinner om man bruker hagen mye. F.eks. tåler den ikke noe særlig med ballspill, da blir den helt borte....

Sukk...

En skal ikke klippe gressplenen for lavt ned, for da titter mosen frem, hvis en setter gressklipperen litt høyt, så holder gresset mosen nede.

Hilsen

Skrevet

Nemaslug. Vi får det av det lokale velet. Ingen snegler så langt. Men i dalen nedenfor dere er det mange som går tur med salt ser jeg.

Ante forresten ikke at dere hadde plen, jeg. Selv for jeg ut om kvelden i duskregn 16. mai og klippet det verste i grøftekanten. Naboen min bruker centimetermål når han klipper skuddene på buskfuruen.

Nemaslug var det ja! veldig effektivt og lettvint.

Jeg har også sett disse salthaugene. Folk er jammen ivrige.;-)

''Ante forresten ikke at dere hadde plen, jeg.''

Nei, vi har et bittelite frimerke på forsida av huset, og på nordsida (altså mot disse naboene) har vi en slags moseplen som vi ikke bruker;-)

''Selv for jeg ut om kvelden i duskregn 16. mai og klippet det verste i grøftekanten.''

*S* Skjønner jo det, forholdene tatt i betraktning på 17. mai;-)

''Naboen min bruker centimetermål når han klipper skuddene på buskfuruen.''

Er det mulig??!! Noen folk har tydeligvis fritidsproblemer....

Skrevet

Den deler jeg helhjertet!

Bakdelen med mose, da, er at den forsvinner om man bruker hagen mye. F.eks. tåler den ikke noe særlig med ballspill, da blir den helt borte....

Sukk...

Ikke noen fare her i huset! ;-) Ikke bare er plenas størrelse ikke tilpasset denslags aktiviteter, men dertil er det ingen i heimen som er nevnelig opptatt av ballspill....;-p

Skrevet

He he... tydelig at de har stor glede av å ha blitt hage-eiere. Og de har sikkert planer for hvordan de ønsker å ha det i sin nye hage, og nå er de i full gang!

At de "henger over gjerdet" og vil diskutere hagearbeid, er sikkert fordi de ønsker å bli kjent med dere. Og da er hagearbeid et nøytralt "felles-tema" for å ha noe å snakke om.

Tror derfor ikke de mener dette hverken som hint eller press for at dere skal gjøre som dem. De ønsker bare å ha en dialog med sine nye naboer!

Det stemmer sikkert som du sier, at det avtar litt når nyhetens interesse har lagt seg. Og hvis dere blir bedre kjent etterhvert, finner dere kanskje andre temaer å snakke om??

Gjest ViViola
Skrevet

En skal ikke klippe gressplenen for lavt ned, for da titter mosen frem, hvis en setter gressklipperen litt høyt, så holder gresset mosen nede.

Hilsen

Takk for tipset - vi som er moseelskere må altså stille klippern lavt.

;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Ikke noen fare her i huset! ;-) Ikke bare er plenas størrelse ikke tilpasset denslags aktiviteter, men dertil er det ingen i heimen som er nevnelig opptatt av ballspill....;-p

Vi sparker heller ikke mye fotball, men vi er nok "bailltoillat" allikevel. Ungene har oppdaget badminton, da blir det garantert mye løping.... For særlig gode er de ikke akkurat. He-he.

Skrevet

Takk for tipset - vi som er moseelskere må altså stille klippern lavt.

;-)

;-)

Gjest galetterhagen
Skrevet

Jeg er sånn som naboene dine, så her får du ikke mye sympati.

Liker å ha det flidd og stelt rundt meg, og fatter ikke at ikke alle syns det samme.

Skrevet

Liker å ha det flidd og stelt rundt meg, og fatter ikke at ikke alle syns det samme.

''Liker å ha det flidd og stelt rundt meg, og fatter ikke at ikke alle syns det samme.''

Det ville da være veldig rart om alle syntes det samme? Hadde samme prioriteringer av tiden sin, samme interesser?

Skrevet

He he... tydelig at de har stor glede av å ha blitt hage-eiere. Og de har sikkert planer for hvordan de ønsker å ha det i sin nye hage, og nå er de i full gang!

At de "henger over gjerdet" og vil diskutere hagearbeid, er sikkert fordi de ønsker å bli kjent med dere. Og da er hagearbeid et nøytralt "felles-tema" for å ha noe å snakke om.

Tror derfor ikke de mener dette hverken som hint eller press for at dere skal gjøre som dem. De ønsker bare å ha en dialog med sine nye naboer!

Det stemmer sikkert som du sier, at det avtar litt når nyhetens interesse har lagt seg. Og hvis dere blir bedre kjent etterhvert, finner dere kanskje andre temaer å snakke om??

Det er kanskje ikke noe "bevisst" holdning fra deres side at de skal presse oss til å være mer opptatt av hage - det er jo gjerne slik at det hjertet er fullt av renner munnen over med. ;-)

Og "nyfrelste" har en tendens til å ikke oppdage at samtaleparten ikke er like interessert i emnet som dem selv, hva enten det er gjelder hagestell, oppussing eller Fedon-diett.

Hadde det vært slik at vi ikke hadde annet å snakke om, skulle jeg skjønt det bedre, men det har vi altså;-)

Skrevet

Ja, folk er forskjellige. :-)

Kanskje jeg skal begynne å henge over til naboen og hinte om at de bør skaffe seg båt fordi det er så mye deiligere og luftigere ute på vannet enn å sitte i hagen og kjede seg....;-)

Skrevet

Det er kanskje ikke noe "bevisst" holdning fra deres side at de skal presse oss til å være mer opptatt av hage - det er jo gjerne slik at det hjertet er fullt av renner munnen over med. ;-)

Og "nyfrelste" har en tendens til å ikke oppdage at samtaleparten ikke er like interessert i emnet som dem selv, hva enten det er gjelder hagestell, oppussing eller Fedon-diett.

Hadde det vært slik at vi ikke hadde annet å snakke om, skulle jeg skjønt det bedre, men det har vi altså;-)

Ja, det er jo sånn at man snakker mye om det man er opptatt av! De blir sikkert veldig fornøyde selv, og ønsker å dele gleden de føler ved å stelle sin nye hage!

Sålenge de er hyggelige mennesker, så har dere et godt utgangspunkt ihvertfall!

Skrevet

Ja, det er jo sånn at man snakker mye om det man er opptatt av! De blir sikkert veldig fornøyde selv, og ønsker å dele gleden de føler ved å stelle sin nye hage!

Sålenge de er hyggelige mennesker, så har dere et godt utgangspunkt ihvertfall!

''Sålenge de er hyggelige mennesker, så har dere et godt utgangspunkt ihvertfall!''

Absolutt! :-) Det ble bare litt vel mye nå når våren kom;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Du, egentlig har dere bare dere selv å takke, altså, for cluet er jo å følge med på visningene - og luke ut (bokstavelig talt!) de som er uaktuelle.

Man henger liksom litt inntil utgangsdøra på visning, og presenterer seg med en kopp kaffe og en nystekt kanelbolle, og snakker med alle. Føler seg fram, liksom, det er veldig viktig.

Er det så noen som utmerker seg negativt, altså med negative ideer og meninger, så trenger man i grunnen ikke gjøre så mye, bare litt. F.eks. plutselig ule mot sola/månen. Eller bjeffe litt som en hund, eventuelt gå bort til en rosebusk, løfte på ene benet og så sparke bakut etterpå. Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig.

Dette vil skremme selv de mest interesserte. Garantert.

DU velger DINE naboer.

PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt.

;-)

Skrevet

Du, egentlig har dere bare dere selv å takke, altså, for cluet er jo å følge med på visningene - og luke ut (bokstavelig talt!) de som er uaktuelle.

Man henger liksom litt inntil utgangsdøra på visning, og presenterer seg med en kopp kaffe og en nystekt kanelbolle, og snakker med alle. Føler seg fram, liksom, det er veldig viktig.

Er det så noen som utmerker seg negativt, altså med negative ideer og meninger, så trenger man i grunnen ikke gjøre så mye, bare litt. F.eks. plutselig ule mot sola/månen. Eller bjeffe litt som en hund, eventuelt gå bort til en rosebusk, løfte på ene benet og så sparke bakut etterpå. Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig.

DU velger DINE naboer.

;-)

''PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt. ''

Skal huske på det til neste gang!! ;-)

Men alt i alt er vi fornøyd - det er tross alt bedre med noen som står med rævva i været hele sommeren og luker bed enn mye annet;-)

Gjest ViViola
Skrevet

''PS. Jeg holder slike kurs, jeg altså, æ'kke billig, men jævla effektivt. ''

Skal huske på det til neste gang!! ;-)

Men alt i alt er vi fornøyd - det er tross alt bedre med noen som står med rævva i været hele sommeren og luker bed enn mye annet;-)

Det siste har du absolutt rett i!

;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, folk er forskjellige. :-)

Kanskje jeg skal begynne å henge over til naboen og hinte om at de bør skaffe seg båt fordi det er så mye deiligere og luftigere ute på vannet enn å sitte i hagen og kjede seg....;-)

''hinte om at de bør skaffe seg båt fordi det er så mye deiligere og luftigere ute på vannet enn å sitte i hagen og kjede seg....;-)''

Hadde de villet ha båt hadde de sikkert hatt det. :-)

To av mine omgangsvenninner og naboer elsker hagearbeid, og de kjeder seg visst ikke et sekund av den tida de tilbringer i Hagen. Om jeg gidder bry meg, jeg som liketil er allergisk mot _ordet_ hagearbeid? Nope. Jeg ser jo at de har fine hager og flotte blomsterbed, men jeg liker nå best min egen rotete og overgrodde hage uansett.

Mrs. Wallace
Skrevet

DU velger DINE naboer.

;-)

''Alternativt være svært pågående med "naboaktiviteter", det kan man dra helt inn til partnerbytte om nødvendig. ''

Men hva gjør man da dersom de som er på visning er av den typen som synes det høres helt toppers ut, og byr en formue nettopp av den grunn? Da sitter du i saksa... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...