Gå til innhold

noen spørsmål før seperasjon

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick her
Skrevet

Hva må jeg tenke på?

Er bsu-kontoen i mitt navn min?

Vi må vel fylle ut noen papirer?

Får jeg noe støtte? (Jeg jobber deltid.)

Hvor lenge varer en seperasjon?

Gjest seprep
Skrevet

Er bsu-kontoen i mitt navn min? Alt er felles uansett hvilket navn det står på. Kun det en hadde med seg inn i ekteskapet er ikke felles.

Vi må vel fylle ut noen papirer? Ja. De får du hos fylkesmannen.

Får jeg noe støtte? (Jeg jobber deltid.) Ikke om du ikke har små barn. Da frå du bla barnetrygd for et barn mer enn du har + bidrag fra moren.

Gjest uten nick her
Skrevet

Er bsu-kontoen i mitt navn min? Alt er felles uansett hvilket navn det står på. Kun det en hadde med seg inn i ekteskapet er ikke felles.

Får jeg noe støtte? (Jeg jobber deltid.) Ikke om du ikke har små barn. Da frå du bla barnetrygd for et barn mer enn du har + bidrag fra moren.

Studielånet mitt; det er vel personlig?

Vi har en bil i hans navn som begge har betalt på; hva med den? Verdien er ikke så høy da, men litt er det jo.

Skrevet

''Da frå du bla barnetrygd for et barn mer enn du har + bidrag fra moren.''

Det var ikkje sagt noe om de hadde barn, og om omsorgsløsningen de ville velge.

Du skriver: "+ bidrag fra moren." ???

Gjest seprep
Skrevet

Studielånet mitt; det er vel personlig?

Vi har en bil i hans navn som begge har betalt på; hva med den? Verdien er ikke så høy da, men litt er det jo.

Det har ingen betydning hvem noe "står på" verken aktiva (bil, hus båt), eller passiva (gjeld). Alt deles på midten.

Alle aktiva legges sammen, Fra dette trekkes gjelden. Resten deles på to.

Gjest seprep
Skrevet

''Da frå du bla barnetrygd for et barn mer enn du har + bidrag fra moren.''

Det var ikkje sagt noe om de hadde barn, og om omsorgsløsningen de ville velge.

Du skriver: "+ bidrag fra moren." ???

Gud vet - men hun sier det ikke :-)

Gjest mandolina
Skrevet

Det har ingen betydning hvem noe "står på" verken aktiva (bil, hus båt), eller passiva (gjeld). Alt deles på midten.

Alle aktiva legges sammen, Fra dette trekkes gjelden. Resten deles på to.

Lån fra lånekassen er personlig gjeld, og kommer ikke inn i potten.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...