Gå til innhold

Ang. senebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest Ganske irritert
Skrevet

Jobber med data, hele tiden med talltastene og har en veldig hektisk jobb.

Dro på meg smerter i høyre armen og fikk konstatert senebetennelse.

Fikk ti dagers kur med Voltaren og ble sykmeldt i fire dager.

Etter en uke på jobben og et par dager uten tabletter så kjenner jeg at armen ikke er noe bedre, nesten værre til tider. Det er smerter, armen stivner og det knaker når jeg strekker den ut.

Har prøvd å belaste den minst mulig men noe bruk må jo beregnes når en er voksen med hjem og jobb.

Ny time hos legen i dag. Hun ville sykmelde meg 50 % et par uker og så måtte jeg kontakte fysioterapi. Hun skulle skrive at det hastet. Jeg kunne få et par dager 100 %.

Jeg sa jeg ikke kunne se hensikten med et par dager 100 % Så ikke at det kunne gjøre noe forskjell for armen, da er det like greit å jobbe.

Det med 50 % og fysioterapi er jo bra men det går ikke ann å jage på fysioterapautene, enten har de tid eller så har de ikke, alle vet vel at en må ringe rundt og sette seg på ventetime.

Og er det ikke meningen at slikt skal holdes i ro så langt en kan, jeg ville trodd at en til to uker 100 % til å begynne med var hensiktsmessig.

Helt i ro kan jo ikke armen holdes, så med en såpass hektisk jobb hvor jeg faktisk er helt avhengig av å gjøre jobben min på tastaturet og det vanlige liv så føler jeg jo at armen faktisk ikke får særlig ro.

Dessuten så måtte jeg inn igjen og spørre (det husket ikke hun) etter en ny runde Voltaren og fikk det på ti nye dager i steden for en lengre og kraftigere kur som jeg ville trodd var å foretrekke denne gangen.

Dette er en turnusleges mening. Desverre fikk jeg jeg time hos henne og ikke fastlegen min.

Det skal sies at jeg IKKE er ute etter å sykmelde meg for morro skyld. Men jeg er faktisk avhengig av at dette problemet blir behandlet ordentlig med en gang for ikke å måtte gå og halvhangle i lange tider. De trenger meg på jobben, jeg vil jobbe og en slik arm er uansett ikke god å ha.

Hva synes dere om dette? Noen med erfaring med senebetennelse?

Skrevet

Både legen min og en jeg kjenner med masse ledd- og muskelsmerter sier til meg at jeg må bruke armene selv om jeg har vondt. Å la dem være veldig passive er bare dumt! Forskjellige aktiviteter er bare lurt, men mange timer foran tastaturet er nok ikke det smarteste.

Gjest Ganske irritert
Skrevet

Både legen min og en jeg kjenner med masse ledd- og muskelsmerter sier til meg at jeg må bruke armene selv om jeg har vondt. Å la dem være veldig passive er bare dumt! Forskjellige aktiviteter er bare lurt, men mange timer foran tastaturet er nok ikke det smarteste.

Skjønner det, men dette er ikke ledd, muskelsmerter, men senebetennelse. Det er jo litt annet.

Vet at ledd og muskelproblemer kan ha godt av litt bevegelse slik at en ikke stivner.

Å sitte foran tastatur eller med penn i hånden 50 % med senebetennelse er noe annet.

Dessuten så er det en viss bevegelse og bruk av armen i den vanlige hverddagen når en har hus og hjem etc.

Tullete å være borte fra jobben 50% når det ikke har noen hensikt for armen. Det er såpass mye å gjøre der når jeg er der at jeg kan ikke forestille meg at å ha fri et par dager i uka skal gjøre noe underverker.

I steden så setter jeg de på jobben i klemma, jeg kommer tillbake til jobb hele tiden til ventende bunker og jeg kan risikere å streve med armen i lengre tid slik det nå blir gjort føler jeg.

Kan ikke skjønner annet enn at det hadde vært bedre å ta et skikkelig tak med en gang i håp om å få tatt problemet.

Skrevet

Skjønner det, men dette er ikke ledd, muskelsmerter, men senebetennelse. Det er jo litt annet.

Vet at ledd og muskelproblemer kan ha godt av litt bevegelse slik at en ikke stivner.

Å sitte foran tastatur eller med penn i hånden 50 % med senebetennelse er noe annet.

Dessuten så er det en viss bevegelse og bruk av armen i den vanlige hverddagen når en har hus og hjem etc.

Tullete å være borte fra jobben 50% når det ikke har noen hensikt for armen. Det er såpass mye å gjøre der når jeg er der at jeg kan ikke forestille meg at å ha fri et par dager i uka skal gjøre noe underverker.

I steden så setter jeg de på jobben i klemma, jeg kommer tillbake til jobb hele tiden til ventende bunker og jeg kan risikere å streve med armen i lengre tid slik det nå blir gjort føler jeg.

Kan ikke skjønner annet enn at det hadde vært bedre å ta et skikkelig tak med en gang i håp om å få tatt problemet.

Da jeg hadde en kraftig senebetennelse i skulderen skulle jeg ikke holde den helt i ro. Voltaren og kortison hadde ingen effekt, men derimot fysioterapi. Ting tok tid, men det som jeg ble fortalt da, var at ideelt sett var det bedre med reduserte dager enn noen dager helt fri. Jeg jobbet offshore da, slik at for meg ble det halve turer på jobb.

tzatziki1365380058
Skrevet

Trykkbølgebehandling er supert mot kronisk senebetennelse, dersom det er det du har fått eller er på vei til å få. Borte på 3-4 behandlinger.

Fysioterapi har aldri hjulpet meg i det hele tatt. Bare visvas og bortkastet tid, men vet at andre har hatt bedre erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...