Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok over bilen fordi poenget med å bruke tid på å vaske den i det hele tatt er jo at den skal se ren ut.

Når du setter en bil midt i sola for å vaske den så må du kjappe deg slik at ikke sola får tørket før du får tørket den for da blir det veldig skjolder og ikke pent.

Vi er da voksne folk og det må gå ann å gjøre en jobb skikkelig når en først skal til. Ærlig talt altså. Du står helt enkelt ikke å gnukker en hel bil med papir. (foresten første gang han har vasket bil for hånd)

Mulig jeg er dum som tar over, men jeg gidder ikke se på halvgode arbeider når jeg kan gjøre dem skikkelig selv. Vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Skjønner han ikke det selv så går det nok ikke at jeg sier i fra.

Bruk vaskehall neste gang! :-)

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tok over bilen fordi poenget med å bruke tid på å vaske den i det hele tatt er jo at den skal se ren ut.

Når du setter en bil midt i sola for å vaske den så må du kjappe deg slik at ikke sola får tørket før du får tørket den for da blir det veldig skjolder og ikke pent.

Vi er da voksne folk og det må gå ann å gjøre en jobb skikkelig når en først skal til. Ærlig talt altså. Du står helt enkelt ikke å gnukker en hel bil med papir. (foresten første gang han har vasket bil for hånd)

Mulig jeg er dum som tar over, men jeg gidder ikke se på halvgode arbeider når jeg kan gjøre dem skikkelig selv. Vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Skjønner han ikke det selv så går det nok ikke at jeg sier i fra.

Nei for Gud bedre meg om ikke alt skinner perfekt, ikke sant?

hidi, the scorpion
Skrevet

Bruk vaskehall neste gang! :-)

Bilen har neppe den "rette glansen" etter en slik omgang ;P

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Bak skittentøykurvene på vaskerommet? Guri malla, da legger du lista skikkelig høyt for dere også, da. Og dessuten gjør du verken deg selv eller han noen tjenester ved å bli irritert og ta over jobben hans fordi du ikke er fornøyd med innsatsen. Resultatet er jo nettopp at det blir gnisninger og at du skjemmer ham bort.

Jeg synes ikke lista er høy fordi jeg trekker frem kurvene på vaskerommet. Vi har et stort og lufting vaskerom og det er god plass mellom kurvene på gulvet.

Vi har to kattunger som leker rundt der om dagene, det er jo en av grunnene til at det er dotter bak der, og de virvler frem det som er naturlig nok når de leker og springer rundt.

Så å støvsuge bak der er jo liksom naturlig da for å unngå at de dottene som er der ikke bare virvler frem på nyvasket gulv igjen.

Det er jo bare å røske frem fire kurver, de sitter jo ikke inneklemt eller fast eller noe, ikke noe jobb det.

Mulig jeg skjemmer ham bort ved å ta over jobben og at det ikke er bra å bli irritert.

Men vi snakker om en mann på 45 år her, ikke et barn.

Såpass voksne som vi er blir det nesten en selvfølge at vi gjør en jobb ordentlig når vi først gjør en.

Og å bruke så lang tid på en jobb og så er den ikke gjort skikkelig en gang, ja, vet du......jeg klarer IKKE å ikke bli sint jeg altså.

Skrevet

Ikke for å stresse deg ytterligere, men er det ikke litt tidlig å gjøre alle disse oppgavene i dag? ;-)

- støvsuging: rekker fint å bli lodotter innen søndag! det er da bare tirsdag i dag.

- vasking av hagemøbler: Her hos oss er det ihvertfall så mye furupollen ute nå, at det bare et par dager etter vask av møblene atter er dekket av et fint, gult blomsterstøv.

- vasking av bilen: Dersom den ikke skal stå i garasjen hele resten av uka er det plenty av muligheter for småflekker som langt vil overgå det som måtte skyldes papirtørking.

Skrevet

Bilen har neppe den "rette glansen" etter en slik omgang ;P

*Hehe* Bilene våre er nyvasket 2 ganger i året...

hidi, the scorpion
Skrevet

*Hehe* Bilene våre er nyvasket 2 ganger i året...

Blir den da skikkelig polert...? ;)

Skrevet

Blir den da skikkelig polert...? ;)

Polert?! *Latterkrampe*

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Dummeste "syteinnlegg" jeg har lest på lenge....! Han gjør ikke ting fort nok, godt nok etc. etc. Du må likevel gjøre alt selv...Tilogmed bilene må du blande deg borti! Går det an!!!!

Er så glad jeg ikke er sammen med deg! Hvorfor ikke leie lokale til hele konfirmasjonen, det gjorde vi, og ingen var misfornøyd med partners innsats.

Du bør ta deg sammen. Gud, for en kjærring:(

Dummeste syteinnlegg....hold smæla hidi.....

Jeg syter fordi jeg gjør 90 prosent av jobben til konfirmasjonen i tillegg til 90 prosent av det daglige her i huset i tillegg til at jeg jobber fulle dager.

Leie lokale....skal det være løsningen mener du? Når vi leier lokale.....får vi med alle forberedelsene i tillegg da eller? Og gjør de rene bilene vi skal frakte gjester i?

Du vet ikke hva du snakker om. Greit du har din egen mening men begrens bastantheten din du.

Gjest Måtte bare jeg også
Skrevet

Dummeste "syteinnlegg" jeg har lest på lenge....! Han gjør ikke ting fort nok, godt nok etc. etc. Du må likevel gjøre alt selv...Tilogmed bilene må du blande deg borti! Går det an!!!!

Er så glad jeg ikke er sammen med deg! Hvorfor ikke leie lokale til hele konfirmasjonen, det gjorde vi, og ingen var misfornøyd med partners innsats.

Hehe, helt enig. Skikkelig gneldrekjerring.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dummeste syteinnlegg....hold smæla hidi.....

Jeg syter fordi jeg gjør 90 prosent av jobben til konfirmasjonen i tillegg til 90 prosent av det daglige her i huset i tillegg til at jeg jobber fulle dager.

Leie lokale....skal det være løsningen mener du? Når vi leier lokale.....får vi med alle forberedelsene i tillegg da eller? Og gjør de rene bilene vi skal frakte gjester i?

Du vet ikke hva du snakker om. Greit du har din egen mening men begrens bastantheten din du.

Har nettopp hatt konfirmasjon, sudrik. Lokale og middag (ordentlig middag), ble servert oss, alt var pyntet og klart. Bare kaker å tenke på.

Så kom ikke her og fortell meg hva du kan/ikke kan, dette var min tredje og siste konfirmasjon.

Ønsker mannen din lykke til med deg....

Gjest jamvold
Skrevet

Etter denne tråden din her og dine svar, er jeg redd for at ekteskapet ditt henger i en tynn tråd i løpet av de nærmeste årene.

Jeg hadde ikke holdt ut med en kone som deg!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe, helt enig. Skikkelig gneldrekjerring.

Ikke sant ;)

Tar som regel kvinners parti, fordi de strever som oftest, men her var det bare gneldring....

hidi, the scorpion
Skrevet

Etter denne tråden din her og dine svar, er jeg redd for at ekteskapet ditt henger i en tynn tråd i løpet av de nærmeste årene.

Jeg hadde ikke holdt ut med en kone som deg!

Helt enig;)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke for å stresse deg ytterligere, men er det ikke litt tidlig å gjøre alle disse oppgavene i dag? ;-)

- støvsuging: rekker fint å bli lodotter innen søndag! det er da bare tirsdag i dag.

- vasking av hagemøbler: Her hos oss er det ihvertfall så mye furupollen ute nå, at det bare et par dager etter vask av møblene atter er dekket av et fint, gult blomsterstøv.

- vasking av bilen: Dersom den ikke skal stå i garasjen hele resten av uka er det plenty av muligheter for småflekker som langt vil overgå det som måtte skyldes papirtørking.

*LOL*

Mrs. Wallace
Skrevet

''Tilogmed bilene må du blande deg borti!''

Ja, enhver idiot må jo forstå at bilene automatisk er mannens domene, så hva i alle dager skal en kvinne gjøre med bilen, lissom?

;oP

hidi, the scorpion
Skrevet

''Tilogmed bilene må du blande deg borti!''

Ja, enhver idiot må jo forstå at bilene automatisk er mannens domene, så hva i alle dager skal en kvinne gjøre med bilen, lissom?

;oP

Ikke morsomt.

Hun påpekte selv alt hun måtte gjøre inne, inkludert alt hun måtte gjøre etter at ektemannen hadde gjort noe....

Han holdt på med bilene, men tilogmed det var for dårlig arbeid, i hennes øyne (ikke mine;), så derfor måtte hun ut å overta...

Skrevet

*huff* Jeg forstår at du er sliten og fortvilet. Noen ganger så er menn ganske overfladiske. De ser ikke hvorfor det må vaskes her og der, "det ser jo fint ut". Det han ikke har forstått er at man gjør (mange av oss) masse ekstra når masse folk skal komme innom. En dame ønsker å vise frem huset så fint som mulig. Og det å _vite_ at det faktisk ble vasket der og der, betyr mye for vår selvfølelse og vårt velbehag den dagen folk kommer på besøk.

Lag en arbeidsliste hvor du setter opp de tingene som gjenstår

candyqueen_83
Skrevet

Han synes det ja.

Problemet var bare at det ikke var tatt grundig bak skittentøykurvene på vaskerommet, at det ikke var tatt grundig under den ene soffan og at det ikke var tatt ordentlig på teppet nede i gangen og at begge rommene til ungene ikke var tatt!!!!

Han begynte å vaske bilen (han klarte å få den våt og gnukket på den tiden jeg støvsugde resten og vasket alle gulvene) men så så jeg at han var til og skulle tørke bilen med masse papir!!!!

Så jeg tok over, tørket bilen grundig med pusseskinn, vasket og styret skikkelig inni etc.

Skal bruke den bilen på søndag serru.

*sliten*

Det er vel ikke så veldig mange av gjestene som skal inn på vaskerommet eller?

Gjest Måtte bare...
Skrevet

*huff* Jeg forstår at du er sliten og fortvilet. Noen ganger så er menn ganske overfladiske. De ser ikke hvorfor det må vaskes her og der, "det ser jo fint ut". Det han ikke har forstått er at man gjør (mange av oss) masse ekstra når masse folk skal komme innom. En dame ønsker å vise frem huset så fint som mulig. Og det å _vite_ at det faktisk ble vasket der og der, betyr mye for vår selvfølelse og vårt velbehag den dagen folk kommer på besøk.

Lag en arbeidsliste hvor du setter opp de tingene som gjenstår

Og så er det så enkelt som at siden vi begge jobber hundre prosent så går det litt tid mellom hver gang vi får til en skikkelig vask. Derfor er det en skikkelig turn nå.

Skal ikke si noe på at jeg må ta mere slik som nå jeg altså, men skulle bare ønske han kunne jobbe litt mer effektivt og kontrollert.

Det er jo vi begge som bor her, det er gjester av oss begge som kommer, han er like interessert i å vise frem et skikkelig hus han som jeg. Egentlig er han mer pirket enn meg faktisk.

Grunnen til at han hadde latt vær å støvsuge rommene til ungene er fordi det var ting på gulvet der. Så i steden for å få ungene til å ta det eller å ta det selv så lar han være å støvsuge.

Da regner han med at jeg ordner det. På ene rommet var det å ta opp to sakkosekker og å flyttet på to håndkontroller til spill.

Det blir litt for lettvint det altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...