Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Helt enig ;-) Det er ikke bare den ene som kan legge lista.

Hos oss er vi rimelig samstemte,- og late begge to... Det har dessverre sine ulemper det også ;-) Panikk hvis det ringer på døren...

''Hos oss er vi rimelig samstemte,- og late begge to...''

Også hos oss er det mannen som ikke ser hva som skal gjøres hjemme - og jeg som (antakelig) er lat.

I går var mannen borte og det var fryktelig rotete hjemme. Jeg besluttet å ta i et tak, og begynne med å legge mine egne ting på plass. Må si jeg stusset over at det nærmest var ferdig ryddet da mine personlige ting var lagt vekk! *S*.

Mannen min er altså flinkere enn meg til å holde det ryddig, men jeg har den typiske mammarollen som må passe på at barna har det de trenger i skuffen og i sekken, og som organiserer bursdager og det meste annet som skjer i heimen. Mannen min bryr seg fint lite om det er litt skittent, men nå har vi heldigvis fått vaskehjelp. Så totalt sett er vi kanskje like gode vi også! *S*

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Skrevet

Hm - litt typisk at ingen av oss kommer på andre områder enn bil når vi skal finne et eks. i "mannens favør"...?

Jeg kunne valgt noe om middagsmat, men det er jo ikke slik at jeg må lage akkurat hans spesialiteter når det er jeg som må lage den. Da velger jeg "min måte", som er litt enklere. Men det blir jo middag allikevel, jeg glemmer ikke å gi ungene mat fordi han er borte og ikke har mint meg om at jeg må gjøre det.

''Hm - litt typisk at ingen av oss kommer på andre områder enn bil når vi skal finne et eks. i "mannens favør"...?''

Sant nok! ;-)

''Men det blir jo middag allikevel, jeg glemmer ikke å gi ungene mat fordi han er borte og ikke har mint meg om at jeg må gjøre det.''

*S* Jeg vet faktisk om ett område der han må minne meg på at jeg må steppe inn hvis han er bortreist lenge, og det er å vanne plantene i stua. Det er et typisk eksempel på at dersom den ene i huset tar skikkelig ansvar for en oppgave, så får man ansvaret for den oppgaven også, for jeg glemmer å vanne inntil plantene virkelig henger med hodet.

Skrevet

''Hos oss er vi rimelig samstemte,- og late begge to...''

Også hos oss er det mannen som ikke ser hva som skal gjøres hjemme - og jeg som (antakelig) er lat.

I går var mannen borte og det var fryktelig rotete hjemme. Jeg besluttet å ta i et tak, og begynne med å legge mine egne ting på plass. Må si jeg stusset over at det nærmest var ferdig ryddet da mine personlige ting var lagt vekk! *S*.

Mannen min er altså flinkere enn meg til å holde det ryddig, men jeg har den typiske mammarollen som må passe på at barna har det de trenger i skuffen og i sekken, og som organiserer bursdager og det meste annet som skjer i heimen. Mannen min bryr seg fint lite om det er litt skittent, men nå har vi heldigvis fått vaskehjelp. Så totalt sett er vi kanskje like gode vi også! *S*

Det er nok litt slik også at mine ting "flyter" mer enn hans. ;-)

Men jeg bruker selvsagt dette bare som et argument MOT han, og sier at jeg jo alltid prioriterere "fellesting", som f eks å rydde kjøkkenet, fremfor å rydde bort mine egne saker, mens han begynner i den andre enden og er dermed utslitt før han kommer til kjøkkenet.....;-p

Skrevet

Tenk at det alltid kunne ha vært verre! ;-)

Som f eks min mann, som jeg mistenker sterkt for å ha hørt på klagemålene fra menn av damer som deg og trådstarter, og deretter bruker deres argumenter for å kompromisse på kompromissene - mine allerede sterkt reduserte "krav" til hva som er minstemål av ting man bør gjøre! ;-)

Ikke rart det ser rævva ut i heimen til tider....;-)

Egentlig skulle jeg ønske at jeg var mer som deg. Jeg tenkte på det da jeg leste hageinnlegget ditt.

Jeg kan godt sitte på terassen jeg også, selv om hagen ikke er tipp topp, men jeg slapper ikke ordentlig av.

Jeg blir gjerne sittende å tenke på at jeg må luke litt her eller der osv osv og dermed slapper jeg ikke av 100 %.

Du sier at dere har både båt og hytte og derfor gidder du ikke dille med hagen.

Slik burde jeg også ha tenkt for vi har også både båt og hytte, men jeg styrer likvel i hagen både på hytta og hjemme og i år er jeg ekstra frustrert fordi vi nesten ikke har "frihelger" til å komme i mål her og der.

Det er et rush med 50-års-dager, det er 3 brylupper og 2 konfirmasjoner og andre ting som skjer i helgene.

Det er kjempekoselig det og jeg priser meg selvsagt lykkelig over at vi har venner som inviterer oss på hyggelige ting, men greier likevel ikke la være å irritere meg over at all fritiden min blir "spist opp" slik at jeg blir stressa.

Dette er mitt problem og det er litt slitsomt, men innerst inne vet jeg jo at jeg er priviligert og at jeg burde skjerpe meg.

Jeg er ikke like ille hele tiden altså. Det er alltid værst på denne årstiden, før ting har kommet i orden:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er nok litt slik også at mine ting "flyter" mer enn hans. ;-)

Men jeg bruker selvsagt dette bare som et argument MOT han, og sier at jeg jo alltid prioriterere "fellesting", som f eks å rydde kjøkkenet, fremfor å rydde bort mine egne saker, mens han begynner i den andre enden og er dermed utslitt før han kommer til kjøkkenet.....;-p

Lurt - den skal jeg huske! *S*

Skrevet

Egentlig skulle jeg ønske at jeg var mer som deg. Jeg tenkte på det da jeg leste hageinnlegget ditt.

Jeg kan godt sitte på terassen jeg også, selv om hagen ikke er tipp topp, men jeg slapper ikke ordentlig av.

Jeg blir gjerne sittende å tenke på at jeg må luke litt her eller der osv osv og dermed slapper jeg ikke av 100 %.

Du sier at dere har både båt og hytte og derfor gidder du ikke dille med hagen.

Slik burde jeg også ha tenkt for vi har også både båt og hytte, men jeg styrer likvel i hagen både på hytta og hjemme og i år er jeg ekstra frustrert fordi vi nesten ikke har "frihelger" til å komme i mål her og der.

Det er et rush med 50-års-dager, det er 3 brylupper og 2 konfirmasjoner og andre ting som skjer i helgene.

Det er kjempekoselig det og jeg priser meg selvsagt lykkelig over at vi har venner som inviterer oss på hyggelige ting, men greier likevel ikke la være å irritere meg over at all fritiden min blir "spist opp" slik at jeg blir stressa.

Dette er mitt problem og det er litt slitsomt, men innerst inne vet jeg jo at jeg er priviligert og at jeg burde skjerpe meg.

Jeg er ikke like ille hele tiden altså. Det er alltid værst på denne årstiden, før ting har kommet i orden:-)

;-)

Jeg bruker å si det før jul når noen overstressa julemennesker spør "kommer du i havn før jul, da?", at man alltid kommer i havn, bare man legger lista lavt nok. ;-)

Men jeg skal love deg at jeg kan bli ultrastressa for ting som burde vært gjort jeg også. Det er ikke fullstendig "panta rei" i alt vi gjør - vil jo ha det noenlunde rent og ryddig både innvendig og utvendig.

Men en del av trikset er å kjenne meg selv nok til ikke å kjøpe ting som kreves for mye "special care". Jeg så i et interiørblad at man kan kjøpe servant til badet i _tre_. En interiørdesigner mente at dette var null problem, for det var sååå lett å bare tørke av slik & sånn etter hver bruk og olje så og så mange ganger i året. Jeg kunne aldri ha kjøpt meg en slik servant!!

Når alt dette er sgat, skulle jeg ønske at jeg (vi) noen ganger var som deg og en del andre her på dol - har lest innlegg om maling av trapp osv, og blir imponert over hva du i det hele tatt setter i gang med (og antageligvis også _fullfører!*S*)

Skrevet

Slik hadde jeg det også da min datter ble konfirmert for 2 år siden.

I tillegg lagde jeg koldtbord alene og dekket bord og kjøpte inn middagstallerkener, kaffekopper, hvitvinglass og rødvinsglass , blomster og servietter, duker, kaffekanner, kakespader, bestikk, serveringsfat og boller, klær til ungene osv osv helt alene.

Hva gjorde han? Jo han lagde et par kaker og han betalte regninga. Dessuten skrev han tale han også.

Vi har konfirmant i september også og jeg har sagt at i år skal maten bestilles og leveres på døra.

Da svarte han: - Men vi har jo så god rutine på dette her nå. Det gikk jo så fint forrige gang.

Høh!

Sikkert ikke morsomt for deg, men jeg fikk meg i allefall en god latter som følge av innlegget ditt:-)

Høres ut som om en god ide å bestille maten denne gangen!

Skrevet

;-)

Jeg bruker å si det før jul når noen overstressa julemennesker spør "kommer du i havn før jul, da?", at man alltid kommer i havn, bare man legger lista lavt nok. ;-)

Men jeg skal love deg at jeg kan bli ultrastressa for ting som burde vært gjort jeg også. Det er ikke fullstendig "panta rei" i alt vi gjør - vil jo ha det noenlunde rent og ryddig både innvendig og utvendig.

Men en del av trikset er å kjenne meg selv nok til ikke å kjøpe ting som kreves for mye "special care". Jeg så i et interiørblad at man kan kjøpe servant til badet i _tre_. En interiørdesigner mente at dette var null problem, for det var sååå lett å bare tørke av slik & sånn etter hver bruk og olje så og så mange ganger i året. Jeg kunne aldri ha kjøpt meg en slik servant!!

Når alt dette er sgat, skulle jeg ønske at jeg (vi) noen ganger var som deg og en del andre her på dol - har lest innlegg om maling av trapp osv, og blir imponert over hva du i det hele tatt setter i gang med (og antageligvis også _fullfører!*S*)

" har lest innlegg om maling av trapp osv, og blir imponert over hva du i det hele tatt setter i gang med (og antageligvis også _fullfører!*S*)"

Maling av trapp er da bare småtterier:-) Dessuten var det en full polakk som malte den, men jeg måtte gå over og "rydde opp" etter fyllemalinga.

Jeg malte alle rom i huset for noen år siden.( Egentlig har jeg gjort det flere ganger) Når vi pusset opp nå, malte jeg bare stua og et soverom. Resten gjorde polakkene.

Men jeg har malt alle rom på hytta og jeg maler garasjen, gjerde (et kjempelangt et) på verandaen, møbler, hagemøbler osv.

Dessuten står jeg og spyler jeg også, akkurat som naboene dine, men likevel overgår jeg ikke de middeladrende naboene våre. De gjør ikke annet enn å holde på med hagen og "fiske" rusk fra svømmebassenget hele sommeren.

Jeg har maling langt opp i vrangstrupen nå, men likevel har jeg tenkt å male hagemøbler når jeg kommer hjem i dag. De skal egentlig være hvite, men er ikke det lenger. Og jeg har tenkt å få sønnen min til å hjelpe meg med å male gjerde.

Muren under gjerde har jeg allerede malt.

Jeg sa til mannen min her om dagen at vi måtte skifte ut kjøkkenbordet (fordi det er i furu) slik at jeg slapp å dekke det til med hvit duk.

- Kan du ikke bare male det da?- Du er jo så glad i å male, svarte han.

- KYSS MEG I RÆVVA!, sa jeg;o)

Nei, nå høres jeg jo ut som den superkvinnen, men det er jeg langt i fra altså. Jeg baker ikke julekaker, når jeg kan kjøpe dem i butikken. Slik er jo helt meningsløst å bruke tid på. Kun pepperkakehus for ungenes skyld.

Dessuten er jeg ingen superhusmor. Jeg er generelt dårlig på å lage mat, bake kaker og slikt. Jeg kan hvis jeg må, slik som til konfirmasjonen. Men er glad når jeg kan slippe.

Dessuten er ikke alt perfekt hjemme hos oss bestandig, om du skulle ha fått det inntrykket.

Det er rotete rett som det er, men kan ikke si at jeg trives som best da:-)

Skrevet

Sikkert ikke morsomt for deg, men jeg fikk meg i allefall en god latter som følge av innlegget ditt:-)

Høres ut som om en god ide å bestille maten denne gangen!

Ja, det er en veldig god ide:-)

Skrevet

" har lest innlegg om maling av trapp osv, og blir imponert over hva du i det hele tatt setter i gang med (og antageligvis også _fullfører!*S*)"

Maling av trapp er da bare småtterier:-) Dessuten var det en full polakk som malte den, men jeg måtte gå over og "rydde opp" etter fyllemalinga.

Jeg malte alle rom i huset for noen år siden.( Egentlig har jeg gjort det flere ganger) Når vi pusset opp nå, malte jeg bare stua og et soverom. Resten gjorde polakkene.

Men jeg har malt alle rom på hytta og jeg maler garasjen, gjerde (et kjempelangt et) på verandaen, møbler, hagemøbler osv.

Dessuten står jeg og spyler jeg også, akkurat som naboene dine, men likevel overgår jeg ikke de middeladrende naboene våre. De gjør ikke annet enn å holde på med hagen og "fiske" rusk fra svømmebassenget hele sommeren.

Jeg har maling langt opp i vrangstrupen nå, men likevel har jeg tenkt å male hagemøbler når jeg kommer hjem i dag. De skal egentlig være hvite, men er ikke det lenger. Og jeg har tenkt å få sønnen min til å hjelpe meg med å male gjerde.

Muren under gjerde har jeg allerede malt.

Jeg sa til mannen min her om dagen at vi måtte skifte ut kjøkkenbordet (fordi det er i furu) slik at jeg slapp å dekke det til med hvit duk.

- Kan du ikke bare male det da?- Du er jo så glad i å male, svarte han.

- KYSS MEG I RÆVVA!, sa jeg;o)

Nei, nå høres jeg jo ut som den superkvinnen, men det er jeg langt i fra altså. Jeg baker ikke julekaker, når jeg kan kjøpe dem i butikken. Slik er jo helt meningsløst å bruke tid på. Kun pepperkakehus for ungenes skyld.

Dessuten er jeg ingen superhusmor. Jeg er generelt dårlig på å lage mat, bake kaker og slikt. Jeg kan hvis jeg må, slik som til konfirmasjonen. Men er glad når jeg kan slippe.

Dessuten er ikke alt perfekt hjemme hos oss bestandig, om du skulle ha fått det inntrykket.

Det er rotete rett som det er, men kan ikke si at jeg trives som best da:-)

''Jeg har maling langt opp i vrangstrupen nå, men likevel har jeg tenkt å male hagemøbler når jeg kommer hjem i dag. De skal egentlig være hvite, men er ikke det lenger. ''

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du har utemøbler som man må gjøre slikt med? ;-) Vi har glatt valgt bort enhver form for tremøbler ute - vi vet begge at det blir alt for mye styr med maling eller oljing. ;-)

Skrevet

''Jeg har maling langt opp i vrangstrupen nå, men likevel har jeg tenkt å male hagemøbler når jeg kommer hjem i dag. De skal egentlig være hvite, men er ikke det lenger. ''

Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du har utemøbler som man må gjøre slikt med? ;-) Vi har glatt valgt bort enhver form for tremøbler ute - vi vet begge at det blir alt for mye styr med maling eller oljing. ;-)

Ja, det var dårlig gjennomtenkt, men de ble innkjøpt for noen år siden før jeg skjønte at jeg skulle komme til å bruke store deler av livet mitt til å male.

De siste møblene vi har kjøpt til terassen, trenger vi ikke å gjøre noen ting med. Man lærer så lenge man lever:-)

Gjest venus mars og du
Skrevet

Slår du et slag for homofil praksis, eller? ;-)

Tvert i mot!!!

Jeg går for "godfotteorien". En skal bruke folk til det de er best til :-)

Skrevet

Tvert i mot!!!

Jeg går for "godfotteorien". En skal bruke folk til det de er best til :-)

*S*

Det kan jo noen ganger bli i minste laget, det da. Som han som skrev skolestil om "Pappa":

"Pappa kan klatre over de høyeste fjell! Pappa kan svømme over de villeste elver! Pappa kan slåss mot løver og tigre med bare nevene. Men for det meste går han bare ut med søpla."

;-)

Skrevet

Ja, det var dårlig gjennomtenkt, men de ble innkjøpt for noen år siden før jeg skjønte at jeg skulle komme til å bruke store deler av livet mitt til å male.

De siste møblene vi har kjøpt til terassen, trenger vi ikke å gjøre noen ting med. Man lærer så lenge man lever:-)

Heldigvis! :-)

Skrevet

"Hver gang" vi har kjøpt hagemøbler - trehvite - har vi kjøpt med treolje. Så står den i vindfanget/gangen en stund, så blir det antageligvis satt inn i boden neste kjempeopprydning...og der "drukner" den i alt annet... Nå har vi vel bare skiftet møbler 3 ganger...men litt vittig er det. Neste gang (hvis vi er dumme nok til å kjøpe treverk da også) skal jeg prøve å si strengt til meg selv at det der trenger vi ikke, for vi får aldri gjort det likevel.

Skrevet

"Hver gang" vi har kjøpt hagemøbler - trehvite - har vi kjøpt med treolje. Så står den i vindfanget/gangen en stund, så blir det antageligvis satt inn i boden neste kjempeopprydning...og der "drukner" den i alt annet... Nå har vi vel bare skiftet møbler 3 ganger...men litt vittig er det. Neste gang (hvis vi er dumme nok til å kjøpe treverk da også) skal jeg prøve å si strengt til meg selv at det der trenger vi ikke, for vi får aldri gjort det likevel.

;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg lo ikke da han kom med den kommentaren. Tvert i mot:-)

He-he, jeg må også le litt av opplegget, men det er en medfølende latter!

Hva sa du egentlig, til kommentaren hans?

mariaflyfly
Skrevet

''De siste møblene vi har kjøpt til terassen, trenger vi ikke å gjøre noen ting med. ''

Hvor? Hvor?

*Holder på å spy av hagemøblene på verandaen*

Gjest Måtte bare
Skrevet

Ikke for å stresse deg ytterligere, men er det ikke litt tidlig å gjøre alle disse oppgavene i dag? ;-)

- støvsuging: rekker fint å bli lodotter innen søndag! det er da bare tirsdag i dag.

- vasking av hagemøbler: Her hos oss er det ihvertfall så mye furupollen ute nå, at det bare et par dager etter vask av møblene atter er dekket av et fint, gult blomsterstøv.

- vasking av bilen: Dersom den ikke skal stå i garasjen hele resten av uka er det plenty av muligheter for småflekker som langt vil overgå det som måtte skyldes papirtørking.

støvsuging: rekker fint å bli lodotter innen søndag! det er da bare tirsdag i dag.

Lodottene må tas før jeg vasker gulvet. Vi får gjester i morgen som skal ligge over til neste uke.

- vasking av hagemøbler: Her hos oss er det ihvertfall så mye furupollen ute nå, at det bare et par dager etter vask av møblene atter er dekket av et fint, gult blomsterstøv.

Igjen så er det pga. gjestene som kommer. Plus at hvis vi tar en skikkelig vask nå (det blir den første i år så derfor er det en del spindelvev etc) så kan vi vaske lettere over siden.

- vasking av bilen: Dersom den ikke skal stå i garasjen hele resten av uka er det plenty av muligheter for småflekker som langt vil overgå det som måtte skyldes papirtørking

Bilen skal stå i garasjen resten av uka. Vi skal kjøre gjester i to av bilene våre. De er gamle og derfor er jeg ikke så lysten på å kjøre dem gjennom maskinen. Den ene kan vi heller ikke gjøre det med da det lekker vann inn fra maskinen. Må vaskes pent for hånd.

Ellers takk for tips :)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Hvorfor er ikke det å være ferdig til søndag tidsnok, når konfirmasjonen er på søndag?

Vi får gjester i morgen som skal ligge over til neste uke.

To av de gamle bilene skal brukes til å kjøre gjester i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...