Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Du burde ta en prat med en psykolog, få litt perspektiv på tingene. og få hjelp til å få det bedre med deg selv. Slikt kjas som det kan umulig være helt bra! Og ikke helt normalt heller. Og kan du slappe av litt med det her rengjøringskjaset, så skal du se at hele familien får det bedre. Barn og barnebarn kommer til å sky deg når den tid kommer, sann mine ord. Du ødelegger jo alt som er kos jo!

Merkelig tankegang. Ødelegger jeg omtrent livet til en hel familie fordi jeg maser litt ekstra med rengjøring?

Vi skal ha gjester som skal ligge over fra i morgen til neste uke. Og vi skal ha kaffeslabberas på konf.dagen med flere gjester.

Og du synes jeg trenger en psykolog fordi jeg ønsker at lodottene rundt omkring på vaskerommet (som foresten ligger ved kjøkkenet med stor åpen dør imellom) blir tatt slik at de ikke virvler opp på nyvaskede gulv når vi alikavel gjør rent der inne?

Mulig jeg trenger en psykolog altså, med det kan da umulig være på grunn av det.

Ellers takk for tips.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Slik hadde jeg det også da min datter ble konfirmert for 2 år siden.

I tillegg lagde jeg koldtbord alene og dekket bord og kjøpte inn middagstallerkener, kaffekopper, hvitvinglass og rødvinsglass , blomster og servietter, duker, kaffekanner, kakespader, bestikk, serveringsfat og boller, klær til ungene osv osv helt alene.

Hva gjorde han? Jo han lagde et par kaker og han betalte regninga. Dessuten skrev han tale han også.

Vi har konfirmant i september også og jeg har sagt at i år skal maten bestilles og leveres på døra.

Da svarte han: - Men vi har jo så god rutine på dette her nå. Det gikk jo så fint forrige gang.

Høh!

Takk for forståelsen gjennom hele denne tråden Wita.

Godt noen forstår.

Jeg er ingen pirk i det hele tatt, det er både rot, støv og greier hjemme. Men nå har vi ikke gjort rent på en stund fordi vi jobber fullt så går det litt tid mellom hver gang.

Vi skal også ha gjester sovende over fra i morgen til neste uke.

Begge de gamle bilene skal brukes til å frakte gjester i, derfor må de gjøres rene. De er dessuten gamle og bør vaskes for hånd i steden for å bli kjørt i maskin.

Vi er to voksne mennesker, som skal ha gjester til barnets konfirmasjon. Huset trengte en real omgang og jeg skal slite med at ting ikke blir gjort ordentlig.

Jeg synes det blir for dafft for å være ærlig.

Normalt så er han mye mer pirk enn meg, gnukker gjerne rundt omkring han. Men å skikkelig ta i, det hater han. Det kan nok være grunnen til at ting går så tråkkt.

Aner ikke.

Men nå er huset skinnende rent i allefall og etter å ha tatt siste gamle bilen og min egen etterpå så er alt i sin skjønneste orden.

Så får jeg ta opp til diskusjon senere.

Takk igjen Wita.

Skrevet

støvsuging: rekker fint å bli lodotter innen søndag! det er da bare tirsdag i dag.

Lodottene må tas før jeg vasker gulvet. Vi får gjester i morgen som skal ligge over til neste uke.

- vasking av hagemøbler: Her hos oss er det ihvertfall så mye furupollen ute nå, at det bare et par dager etter vask av møblene atter er dekket av et fint, gult blomsterstøv.

Igjen så er det pga. gjestene som kommer. Plus at hvis vi tar en skikkelig vask nå (det blir den første i år så derfor er det en del spindelvev etc) så kan vi vaske lettere over siden.

- vasking av bilen: Dersom den ikke skal stå i garasjen hele resten av uka er det plenty av muligheter for småflekker som langt vil overgå det som måtte skyldes papirtørking

Bilen skal stå i garasjen resten av uka. Vi skal kjøre gjester i to av bilene våre. De er gamle og derfor er jeg ikke så lysten på å kjøre dem gjennom maskinen. Den ene kan vi heller ikke gjøre det med da det lekker vann inn fra maskinen. Må vaskes pent for hånd.

Ellers takk for tips :)

Skjønner! :-)

Bare for å ha sagt det så har jeg all mulig forståelse for irritasjon over ektemenn som somler slik at kona må gjøre alt han ikke rekker! :-) Men jeg hadde glatt hoppet over støvsuging på vaskerommet, og dersom _han_ var forøyd med bilenes renhet, så hadde jeg ikke bølandet meg opp i det. ;-)

Ha en fin konfirmasjon:-)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Men så kjør for pokker de to bilene i en vaskemaskin da! Det får da være måte på å gjøre det vanskelig for seg! Forresten så kan vel mann din gjøre det? DET er vel en typisk mannegreie å gjøre, ikke kjedelig rengjøring. Og hvor lenge kikker konfirmasjonsgjestene på renvaskete biler. Synes det er høll i hue så mye folk styrer foran slike dager. Iallefall kikker de ikke inni bilene,. så dropp de tom ikke annet, hvis du virkelig er sliten. Og skal dere virkelig bruke begge bilene på søndag? Hvis ikke holder det å vaske en av dem.

Begge bilene skal brukes på søndag til å kjøre gjester i.

Begge bilene er også gamle slik at det er bedre å vaske dem for hånd enn å kjøre dem i maskinen.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Skjønner! :-)

Bare for å ha sagt det så har jeg all mulig forståelse for irritasjon over ektemenn som somler slik at kona må gjøre alt han ikke rekker! :-) Men jeg hadde glatt hoppet over støvsuging på vaskerommet, og dersom _han_ var forøyd med bilenes renhet, så hadde jeg ikke bølandet meg opp i det. ;-)

Ha en fin konfirmasjon:-)

Ser at folk henger seg veldig opp i dette med vaskerommet.

Merkelige greier, jeg trodde virkelig ikke at jeg var særlig pirkete altså, all den tid det kan være rot og skitt hos oss. Men etter denne tråden å dømme så er jeg muligens flinkere enn mange når jeg først går i gang.

Det virker jo som om folk, selv ved større anledninger og med folk i huset, dytter skitten i en krok liksom. Det som ikke synes gjør ikke noe.

Vaskerommet vårt er helt i vegg med kjøkkenet. Det er ikke et lite, mørkt bortgjemt rom i huset. Det er stort og lyst og vi går inn i det når vi skal inn på kjølerommet. Det går dessuten å gå gjennom det for å komme til et toalett, som er det toalettet det er mest vanlig å henvise gjester til.

Vi har også kattunger som gjestene helt sikkert vil hilse på, og kurven med dem er i gangen ved vaskerom og toalett.

Og attpåtil går det ann å gå ut til ene sittegruppen på terassen den vegen der.

Så dette er i alle høyeste grad et rom gjestene vil ha et forhold til. Det ligger klær i bunker etc på benkene der, men jeg synes da det er veldig greit å ha det sånn nogenlunde rent og pent alikavel.

Og de dottene som folk ha så morro av. Tenker de ikke på at de kan virvle rundt på kjøkkengulvet og videre når kattungene springer rundt og leker. Det er jo bare en terskel i mellom rommene.

Synes det er veldig merkelig hvilken holdning mange har til rengjøring og rydding. Om vi har det støvete og smårotete ellers så trodde jeg at voksne folk klarte å ta i et ekstra tak når de skulle ha huset fullt av folk liksom.

Og ang. bilene. Menns domene. Er jo ikke akkurat det da. I går var første gang i sitt 45 år gamle liv gubben vasket en bil for hånd. Og han har sett meg gjøre det hundre ganger. Og når vi skal bruke de gamle, pene bilene til å transportere gjestene i så er det vel ikke så merkelig at jeg ønsker at de faktisk blir rene og pene når vi først gidder ta i vaskekluten?

Jeg skjønner jeg må være rar ja :)

:)

Skrevet

Ser at folk henger seg veldig opp i dette med vaskerommet.

Merkelige greier, jeg trodde virkelig ikke at jeg var særlig pirkete altså, all den tid det kan være rot og skitt hos oss. Men etter denne tråden å dømme så er jeg muligens flinkere enn mange når jeg først går i gang.

Det virker jo som om folk, selv ved større anledninger og med folk i huset, dytter skitten i en krok liksom. Det som ikke synes gjør ikke noe.

Vaskerommet vårt er helt i vegg med kjøkkenet. Det er ikke et lite, mørkt bortgjemt rom i huset. Det er stort og lyst og vi går inn i det når vi skal inn på kjølerommet. Det går dessuten å gå gjennom det for å komme til et toalett, som er det toalettet det er mest vanlig å henvise gjester til.

Vi har også kattunger som gjestene helt sikkert vil hilse på, og kurven med dem er i gangen ved vaskerom og toalett.

Og attpåtil går det ann å gå ut til ene sittegruppen på terassen den vegen der.

Så dette er i alle høyeste grad et rom gjestene vil ha et forhold til. Det ligger klær i bunker etc på benkene der, men jeg synes da det er veldig greit å ha det sånn nogenlunde rent og pent alikavel.

Og de dottene som folk ha så morro av. Tenker de ikke på at de kan virvle rundt på kjøkkengulvet og videre når kattungene springer rundt og leker. Det er jo bare en terskel i mellom rommene.

Synes det er veldig merkelig hvilken holdning mange har til rengjøring og rydding. Om vi har det støvete og smårotete ellers så trodde jeg at voksne folk klarte å ta i et ekstra tak når de skulle ha huset fullt av folk liksom.

Og ang. bilene. Menns domene. Er jo ikke akkurat det da. I går var første gang i sitt 45 år gamle liv gubben vasket en bil for hånd. Og han har sett meg gjøre det hundre ganger. Og når vi skal bruke de gamle, pene bilene til å transportere gjestene i så er det vel ikke så merkelig at jeg ønsker at de faktisk blir rene og pene når vi først gidder ta i vaskekluten?

Jeg skjønner jeg må være rar ja :)

:)

Vårt vaskerom er helt annerledes enn deres, og sjansen for at noen gjester skal inn dit er minimal. Ikke har vi katt heller.

Skrevet

Vårt vaskerom er helt annerledes enn deres, og sjansen for at noen gjester skal inn dit er minimal. Ikke har vi katt heller.

''Vårt vaskerom er helt annerledes enn deres, og sjansen for at noen gjester skal inn dit er minimal.''

Hos oss er også sjansen minimal - og resultatet hvis de likevel hadde kommet dit dertil katastrofal ;-)

Skrevet

''Vårt vaskerom er helt annerledes enn deres, og sjansen for at noen gjester skal inn dit er minimal.''

Hos oss er også sjansen minimal - og resultatet hvis de likevel hadde kommet dit dertil katastrofal ;-)

LOL! Ja, det kan nok være slik her til tider, ja:-)

Men jeg gidder ikke gjøre rent der inne før vi får gjester lell.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

Ant. så er de flestes vaskerom ganske anneledes enn vårt.

Men folk bør da tenke en gang eller to før de gneldrer synes jeg, det er jo svært store sjangser for at vi har det veldig forskjellig hjemme alle vi som skriver her inne.

Mitt vaskerom kommer i allefall til å bli mye brukt den dagen, og spesiellt hvis det blir pent vær.

Haugene med tøy etc. gidder jeg ikke bry meg om. Men rent og greit er det i allefall.

Og jeg kan røske med meg en liten dott eller to i forbifarten, i steden for å stå på kne og plukke febrilsk tyve flyvende dotter etter en terassedør som står oppe, noen viltre kattunger el.

;)

Skrevet

Ant. så er de flestes vaskerom ganske anneledes enn vårt.

Men folk bør da tenke en gang eller to før de gneldrer synes jeg, det er jo svært store sjangser for at vi har det veldig forskjellig hjemme alle vi som skriver her inne.

Mitt vaskerom kommer i allefall til å bli mye brukt den dagen, og spesiellt hvis det blir pent vær.

Haugene med tøy etc. gidder jeg ikke bry meg om. Men rent og greit er det i allefall.

Og jeg kan røske med meg en liten dott eller to i forbifarten, i steden for å stå på kne og plukke febrilsk tyve flyvende dotter etter en terassedør som står oppe, noen viltre kattunger el.

;)

''Men folk bør da tenke en gang eller to før de gneldrer synes jeg, det er jo svært store sjangser for at vi har det veldig forskjellig hjemme alle vi som skriver her inne.''

Eventuelt kunne du ha vært påpasselig med å si at vaskerommet er slik & sånn! :-)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

''Men folk bør da tenke en gang eller to før de gneldrer synes jeg, det er jo svært store sjangser for at vi har det veldig forskjellig hjemme alle vi som skriver her inne.''

Eventuelt kunne du ha vært påpasselig med å si at vaskerommet er slik & sånn! :-)

Det er en vanlig problemstilling her på DOL.

Skal en huske å forklare alt i detaljer slik at det ikke skal oppstå misforståelser så ville innleggene bli uhorvelig lange.

Tolleranse og litt spørsmål a`la "men hvordan er det da?" er en smule mangelvare i dette samfunnet :)

Men i det minste så var det moro å se folks reaksjon på dette, det er ingen tvil om at det i tide og utide slår sprekker i den perfekte DOLbefolkningen.

I dette tilfelle fant jeg ut at 90 prosent her inne ikke bryr seg om skitten som ikke synes ;)

*ler*

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er en vanlig problemstilling her på DOL.

Skal en huske å forklare alt i detaljer slik at det ikke skal oppstå misforståelser så ville innleggene bli uhorvelig lange.

Tolleranse og litt spørsmål a`la "men hvordan er det da?" er en smule mangelvare i dette samfunnet :)

Men i det minste så var det moro å se folks reaksjon på dette, det er ingen tvil om at det i tide og utide slår sprekker i den perfekte DOLbefolkningen.

I dette tilfelle fant jeg ut at 90 prosent her inne ikke bryr seg om skitten som ikke synes ;)

*ler*

''I dette tilfelle fant jeg ut at 90 prosent her inne ikke bryr seg om skitten som ikke synes ;)''

Kanskje det betyr at du _er_ gal.....!

Kan 90 prosent ta sååå feil.

Gjest Måtte bare...
Skrevet

''I dette tilfelle fant jeg ut at 90 prosent her inne ikke bryr seg om skitten som ikke synes ;)''

Kanskje det betyr at du _er_ gal.....!

Kan 90 prosent ta sååå feil.

Gal fordi jeg bryr meg om skitten som ikke synes...

Nå begynner du å bli latterlig hidi.

Det kan også virke som om de fleste av dere har mørke små vaskerom som ingen andre enn dere går på (ikke at jeg synes det virker trivelig med bedretent vaskerom alikavel da men) men såpass bortgjemt og lite brukt er altså ikke mitt vaskerom.

Men det vet du vel sikkert siden du har lest de nye innleggene i denne tråden.

Føler du deg tråkket på hidi, siden du begynner å bombadere med løskrutt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Gal fordi jeg bryr meg om skitten som ikke synes...

Nå begynner du å bli latterlig hidi.

Det kan også virke som om de fleste av dere har mørke små vaskerom som ingen andre enn dere går på (ikke at jeg synes det virker trivelig med bedretent vaskerom alikavel da men) men såpass bortgjemt og lite brukt er altså ikke mitt vaskerom.

Men det vet du vel sikkert siden du har lest de nye innleggene i denne tråden.

Føler du deg tråkket på hidi, siden du begynner å bombadere med løskrutt?

''Føler du deg tråkket på hidi, siden du begynner å bombadere med løskrutt?''

Jeg bruker aldri løskrutt. Du gjør, siden du påstår at 90 % av DOLERNE (som svarte deg), er urenslige.... He, he

Det var jo bare snakk om tid før du gravde din egen grav ;)

Gjest Måtte bare...
Skrevet

''Føler du deg tråkket på hidi, siden du begynner å bombadere med løskrutt?''

Jeg bruker aldri løskrutt. Du gjør, siden du påstår at 90 % av DOLERNE (som svarte deg), er urenslige.... He, he

Det var jo bare snakk om tid før du gravde din egen grav ;)

Du fremstår bare dum nå hidi. Virkelig, dum og barnslig.

Rart å tenke på at du i det hele tatt skal være voksen med barn.

Du slenger dritt om meg som menneske fordi jeg styrer med rengjøring før en konfirmasjon og så fremstår du selv som et menneske som vanskelig kan kontrollere deg og som spyr ut mye usakligheter. Samtidig så sier du at du har barn og røyker rundt disse.

Tror ikke du er rette til å skittkaste noen hidi.

Ja, ja. Jeg har fått sakt det jeg vil til deg, så videre krangling med deg anser jeg som unødvendig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du fremstår bare dum nå hidi. Virkelig, dum og barnslig.

Rart å tenke på at du i det hele tatt skal være voksen med barn.

Du slenger dritt om meg som menneske fordi jeg styrer med rengjøring før en konfirmasjon og så fremstår du selv som et menneske som vanskelig kan kontrollere deg og som spyr ut mye usakligheter. Samtidig så sier du at du har barn og røyker rundt disse.

Tror ikke du er rette til å skittkaste noen hidi.

Ja, ja. Jeg har fått sakt det jeg vil til deg, så videre krangling med deg anser jeg som unødvendig.

Ønsker deg og ditt ekteskap bare godt.

Vet du tenker på meg òg ;)

Skrevet

''De siste møblene vi har kjøpt til terassen, trenger vi ikke å gjøre noen ting med. ''

Hvor? Hvor?

*Holder på å spy av hagemøblene på verandaen*

De er i stål (tror jeg) med sort trekk. Trekket kjennes ut som plast. De har slike hagemøbler overalt.

Skrevet

Takk for forståelsen gjennom hele denne tråden Wita.

Godt noen forstår.

Jeg er ingen pirk i det hele tatt, det er både rot, støv og greier hjemme. Men nå har vi ikke gjort rent på en stund fordi vi jobber fullt så går det litt tid mellom hver gang.

Vi skal også ha gjester sovende over fra i morgen til neste uke.

Begge de gamle bilene skal brukes til å frakte gjester i, derfor må de gjøres rene. De er dessuten gamle og bør vaskes for hånd i steden for å bli kjørt i maskin.

Vi er to voksne mennesker, som skal ha gjester til barnets konfirmasjon. Huset trengte en real omgang og jeg skal slite med at ting ikke blir gjort ordentlig.

Jeg synes det blir for dafft for å være ærlig.

Normalt så er han mye mer pirk enn meg, gnukker gjerne rundt omkring han. Men å skikkelig ta i, det hater han. Det kan nok være grunnen til at ting går så tråkkt.

Aner ikke.

Men nå er huset skinnende rent i allefall og etter å ha tatt siste gamle bilen og min egen etterpå så er alt i sin skjønneste orden.

Så får jeg ta opp til diskusjon senere.

Takk igjen Wita.

Selvsagt vil man vise frem både huset, hagen og bilene på sitt beste, når man skal ha mange gjester. Og spesielt når det er konfirmasjon.

Konfirmasjon er fest og høytidsdag og da skal det være rent og pent.

Helt naturlig at du ønsker det:-)

Gjest Elextra
Skrevet

De er i stål (tror jeg) med sort trekk. Trekket kjennes ut som plast. De har slike hagemøbler overalt.

Ble også nysgjerrig, og ikke mye klokere av forklaringen din. Link! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...