Gå til innhold

Ahrrrrggg....mannfolk :(

Gjest Måtte bare ha ut litt frustrasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Takk! Mener du "Porto"-stolene? Kanskje noe vurdere, de er rimgelige og ser jo ikke så verst ut, og jeg er på en måte ferdig med teak, etter å ha pusset og oljet meg ferdig med sånt.

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

31

• hidi, the scorpion

11

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

3

Skrevet

Takk! Mener du "Porto"-stolene? Kanskje noe vurdere, de er rimgelige og ser jo ikke så verst ut, og jeg er på en måte ferdig med teak, etter å ha pusset og oljet meg ferdig med sånt.

Ja, det var de jeg mente. Ser nå at det ikke er stål, men alminium.

De er jo billige så vet ikke hvor holdbare de er, men ihverfall kan man da bytte de ut uten dårlig samvittighet:-)

Gjest Elextra
Skrevet

De er jo billige så vet ikke hvor holdbare de er, men ihverfall kan man da bytte de ut uten dårlig samvittighet:-)

Problemet er jo å bli kvitt de ødelagte, om man skal bytte ut i ett sett.

Men tror jeg skal sjekke dem ut! De ser jo ganske gode ut også, om de ikke blir for tilbakelente til å spise i.

Gjest Elextra
Skrevet

Enda et spørsmål (beklager) - vet du hvor i Oslo man kan få tak i dem? Kan sikkert sjekke ut selv, men spør i tilfelle du vet.

Skrevet

Enda et spørsmål (beklager) - vet du hvor i Oslo man kan få tak i dem? Kan sikkert sjekke ut selv, men spør i tilfelle du vet.

Ihvertfall har de på Pytt og Panne på Guneriussenteret.

Gjest ViViola
Skrevet

;-)

Jeg bruker å si det før jul når noen overstressa julemennesker spør "kommer du i havn før jul, da?", at man alltid kommer i havn, bare man legger lista lavt nok. ;-)

Men jeg skal love deg at jeg kan bli ultrastressa for ting som burde vært gjort jeg også. Det er ikke fullstendig "panta rei" i alt vi gjør - vil jo ha det noenlunde rent og ryddig både innvendig og utvendig.

Men en del av trikset er å kjenne meg selv nok til ikke å kjøpe ting som kreves for mye "special care". Jeg så i et interiørblad at man kan kjøpe servant til badet i _tre_. En interiørdesigner mente at dette var null problem, for det var sååå lett å bare tørke av slik & sånn etter hver bruk og olje så og så mange ganger i året. Jeg kunne aldri ha kjøpt meg en slik servant!!

Når alt dette er sgat, skulle jeg ønske at jeg (vi) noen ganger var som deg og en del andre her på dol - har lest innlegg om maling av trapp osv, og blir imponert over hva du i det hele tatt setter i gang med (og antageligvis også _fullfører!*S*)

''Men en del av trikset er å kjenne meg selv nok til ikke å kjøpe ting som kreves for mye "special care". ''

Amen.

Halleluja!

HIGH FIVE!!!!!

candyqueen_83
Skrevet

Alle har sånne stoler, Jysk, Europris, Skeidar, Bohus, Plantasjen++++

Gjest Elextra
Skrevet

Ihvertfall har de på Pytt og Panne på Guneriussenteret.

ok, takk! :)

Gjest Elextra
Skrevet

Alle har sånne stoler, Jysk, Europris, Skeidar, Bohus, Plantasjen++++

takk! :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, ikke sant! Det gjelder å være litt lur, ikke ordne seg mer jobb enn en kan orke. Første konfirmasjon hadde jeg hjemme, andre middag ute og kaffe hjemme og til slutt hadde jeg hele greia ute. Ble veldig vellykket! Og jeg kunne bare sklappe av og prate med gjestene. Da kunne huset se ut som det ville, ingen gjester skulle jo allikevel dit. Nå var vi så heldig at vi ikke hadde overnattingsgjester, da vet jeg jo at det ville stilt seg annerledes.

Har en det hjemme, må en iallefall ordne seg med venninner som kan rydde, servere og vaske opp, for en sur og sliten vertinne er iallefall ikke hyggelig verken for konfirmant eller gjester!

En ting er å komme på det, en annen ting er å skulle betale for det.

Skrevet

''Men en del av trikset er å kjenne meg selv nok til ikke å kjøpe ting som kreves for mye "special care". ''

Amen.

Halleluja!

HIGH FIVE!!!!!

:-D

Skrevet

''kan man da bytte de ut uten dårlig samvittighet:-)''

*kremt* Må bare blande meg litt inn her altså, og si at jeg synes det er viktig at man kjøper ting som _varer_, ikke bare kvalitetsmessig, men også at man ikke bytter ut holdbare ting bare fordi det har kommet noe mye mer trendy!

Søppelberget er stort nok som det er! :-)

Ps: Jeg ønsker meg også slike aluminiumsstoler, men fordi vi har nesten 10 år gamle blå plastmøbler som verken er ødelagt, falmede eller har stygg overflate, så beholder vi dem en (god) stund til, ref avsnittet ovenfor! :-)

Skrevet

takk! :)

Tips: de finnes med både teak-armlener og aluminiumsarmlener. Jeg ville gått for sisnevnte!! :-(

(goes without saying)

Skrevet

Men tror jeg skal sjekke dem ut! De ser jo ganske gode ut også, om de ikke blir for tilbakelente til å spise i.

Ad det med tilbakelenthet: jeg har bare sittet i slike på besøk hos andre, som oftest med spising, og de har ikke vært for tilbakelent. Omtrent som å sitte i slike "5-posisjonsstoler"

Gjest Elextra
Skrevet

Ad det med tilbakelenthet: jeg har bare sittet i slike på besøk hos andre, som oftest med spising, og de har ikke vært for tilbakelent. Omtrent som å sitte i slike "5-posisjonsstoler"

Men min erfaring er at slike fem- eller syvpunktsstoler, eller hva de heter, gjerne har et sete i oppoverbakke (knærne øverst), som er behagelig om man skal sitte å lese, men ikke om man skal sitte og spise. Da liker jeg egentlig best en "vanlig" spisestol med rett sete og god støtte i ryggen. Men disse er jo ikke gode å sitte og slappe av i, så det blir et veldig dilemma, dette her.

Skrevet

Men min erfaring er at slike fem- eller syvpunktsstoler, eller hva de heter, gjerne har et sete i oppoverbakke (knærne øverst), som er behagelig om man skal sitte å lese, men ikke om man skal sitte og spise. Da liker jeg egentlig best en "vanlig" spisestol med rett sete og god støtte i ryggen. Men disse er jo ikke gode å sitte og slappe av i, så det blir et veldig dilemma, dette her.

Jeg skjønner hva du mener, men i et hage/grillselskap vil man kanskje sette stolen et hakk bak etter en stund og kose seg med kaffen der:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men i et hage/grillselskap vil man kanskje sette stolen et hakk bak etter en stund og kose seg med kaffen der:-)

Det er sant :P. Men barna blir jo sittende med kun haken over bordkanten, antakelig.

Skrevet

Det er sant :P. Men barna blir jo sittende med kun haken over bordkanten, antakelig.

Ja, pluss at stolene jo er lette, slik at de kan bikke dersom små barn slår ryggen for langt bak.

Da vår var liten, hadde vi en billig, brukt tripp-trapp som sto ute hele sommeren (under tak). det føltes mye tryggere enn å la han sitte i en utestol.

Skrevet

''kan man da bytte de ut uten dårlig samvittighet:-)''

*kremt* Må bare blande meg litt inn her altså, og si at jeg synes det er viktig at man kjøper ting som _varer_, ikke bare kvalitetsmessig, men også at man ikke bytter ut holdbare ting bare fordi det har kommet noe mye mer trendy!

Søppelberget er stort nok som det er! :-)

Ps: Jeg ønsker meg også slike aluminiumsstoler, men fordi vi har nesten 10 år gamle blå plastmøbler som verken er ødelagt, falmede eller har stygg overflate, så beholder vi dem en (god) stund til, ref avsnittet ovenfor! :-)

Jadda jadda ;o)

Jeg er jo helt enig med deg egentlig, men etter å ha kjøpt rådyr sofa i 1999, som jeg ble dritt lei av og som ble ganske stygg etter at minstemor ble født og som til og med falmet av sola, fant jeg ut at jeg heller satser på billigere sofa, så kan jeg bytte med bedre samvittighet når jeg går lei.

Men nå skal det sies at jeg er like ivrig som deg når det gjelder Finn.no. Har kjøpt en del der.

Og jeg trålet mange loppemarkeder da jeg skulle innrede hytta.

Da fikk jeg tak i solide gamle møbler, pusset dem opp og det er møbler som holder leeeeenge:-)

Jeg tror ikke jeg har et eneste møbel på hytta som er kjøpt nytt.

Skrevet

De kan reguleres

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...