Gå til innhold

Mobil som lever sitt eget liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Nokia 5140i som sikkert er 3 år gammel og i likhet med min forrige mobil, Nokia 6120 (eller noe i den duren) har også denne begynt å leve sitt eget liv hva meldingstoner angår! I dag har den gitt fra seg ikke mindre enn 3 ulike meldingstoner uten at jeg (eller noen andre) har endret på noe som helst.

Til vanlig har jeg ett enkelt pip, i dag har jeg hatt det + et pip som har en annen lyd, litt lavere liksom + den vanlige standard meldingstonen til Nokia med 2x2 pip. I tillegg har den sluttet å lage lyd når jeg har alarmen på, det kommer bare ett svakt svakt pip og så blinker displayet bare som vanlig når alarmen går.

Når jeg slår av og på mobilen blir den som den skal. Akkurat sånn var min forrige Noika også. Irriterende. Skal ikke ha Nokia igjen. Noen andre som har opplevd dette?

Skrevet

Jepp!:-( Har en Nokia 6125 eller no sånt, ca 6 mnd gammel, og den har levd sitt eget liv lenge. Forøvrig en telefon jeg ikke er fornøyd med når det gjelder andre ting, også. Blir nok snart ny tlf på meg, ja! Og da kjøper jeg SE, har hatt flere slike, og har vært kjempefonøyd!

Skrevet

Jepp!:-( Har en Nokia 6125 eller no sånt, ca 6 mnd gammel, og den har levd sitt eget liv lenge. Forøvrig en telefon jeg ikke er fornøyd med når det gjelder andre ting, også. Blir nok snart ny tlf på meg, ja! Og da kjøper jeg SE, har hatt flere slike, og har vært kjempefonøyd!

6120'n kjøpte jeg selv for 2 år siden og har egentlig aldri vært fornøyd. Så fikk jeg låne denne i vinter av min kjære, den har bedre grafikk, men pyton taster. Og begge telefonene har plutselig endret både meldings- og ringetoner innimellom og det er irriterende!

Neste gang blir det nok SE på meg også, lånte en en periode og var veldig fornøyd med den bortsett fra at ladekontakten gikk istykker.

Skrevet

Skal du få orden på dette må du legge inn nytt dataprogram i den, men om det er lønnsomt kan vel diskuteres. Antagelig mye billigere å kjøpe ny mb.

Nokia har ofte bugs i programvaren på sine mb. Begge de to siste jeg har hatt gir ikke fra seg lyd ved mottak av mld hvis jeg lader den. Nå har jeg min bare på vibrering, men den vibrerer ikke før jeg tar ut ladekontakten, selv om det er flere timer siden jeg fikk mld.

Den forrige tlf forandret ringelyd også under lading, tok jeg ut ladekontakten så ringte den normalt igjen.

Med andre ord er dette typisk Nokia problematikk

Skrevet

Skal du få orden på dette må du legge inn nytt dataprogram i den, men om det er lønnsomt kan vel diskuteres. Antagelig mye billigere å kjøpe ny mb.

Nokia har ofte bugs i programvaren på sine mb. Begge de to siste jeg har hatt gir ikke fra seg lyd ved mottak av mld hvis jeg lader den. Nå har jeg min bare på vibrering, men den vibrerer ikke før jeg tar ut ladekontakten, selv om det er flere timer siden jeg fikk mld.

Den forrige tlf forandret ringelyd også under lading, tok jeg ut ladekontakten så ringte den normalt igjen.

Nå er telefonen så gammel at jeg ikke gidder spandere på den noe som helst, den byttes vel ut snart uansett. :o) Men da blir det IKKE Nokia!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Nokia har ofte bugs i programvaren på sine mb.''

Det der er ikke spesielt for Nokia, men gjelder nok de fleste mobilmerker.

Gjest mandolina
Skrevet

Ja. Nokia telefoner er kjent for å måtte restartes, altså slås av og på en gang imellom.

Hilsen

Skrevet

Nå er telefonen så gammel at jeg ikke gidder spandere på den noe som helst, den byttes vel ut snart uansett. :o) Men da blir det IKKE Nokia!

Var møkklei av alt tullet med Nokia og har nå Sony Ericsson, meget fornøyd så langt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...