Gå til innhold

"Falske" tekstmeldinger

Anbefalte innlegg

Gjest Kristianus
Skrevet

Jeg fikk nylig en nokså "blamerende" tekstmelding, tilsynelatende fra kjæresten min, som kunne tyde på at den var ment for en annen, og at han hadde noe på gang på si.

Jeg kjenner imidlertid min kjære godt nok til ikke egentlig å tro den var fra ham. Han er like forundret som jeg, og sier han ikke har sendt meldingen. Jeg tror ham, og vet dessuten at han var svært opptatt da meldingen ble sendt.

Noen som vet om det er enkelt å forfalske meldinger, dvs. sende meldinger slik at de ser ut som de er sendt fra en annen?

Gjest prust
Skrevet

Ja, jeg tror det er ganske enkelt å gjøre det via internett. Det er i alle fall enkelt å sende en mail med "falsk" avsender.

Gjest Kristianus
Skrevet

Ja, jeg tror det er ganske enkelt å gjøre det via internett. Det er i alle fall enkelt å sende en mail med "falsk" avsender.

Ja, antakelig. Bare pussig at de hadde valgt kjære som avsender - det tyder jo på at det er noen som kjende oss :/.

Skrevet

Ja, antakelig. Bare pussig at de hadde valgt kjære som avsender - det tyder jo på at det er noen som kjende oss :/.

Jeg har iallefall fått en del mms fra folk jeg kjenner, med et ukjent nr. Feks et bilde av den nyfødde datteren til en venninne av meg kom med fremmed nr som avsender. Mange jeg kjenner har opplevd det samme.

Mye rart i disse mobile tider.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har iallefall fått en del mms fra folk jeg kjenner, med et ukjent nr. Feks et bilde av den nyfødde datteren til en venninne av meg kom med fremmed nr som avsender. Mange jeg kjenner har opplevd det samme.

Nja jeg er litt skeptisk. Dersom man sender fra nettet så står det gjerne en link eller noe sånt på slutten av tekstmeldingen. Det er heller ikke enkelt å sende fra noen andres nr.

Men det kan jo hende noen har lånt mobilen hans for å tulle med deg?

Mary Poppins
Skrevet

Nja jeg er litt skeptisk. Dersom man sender fra nettet så står det gjerne en link eller noe sånt på slutten av tekstmeldingen. Det er heller ikke enkelt å sende fra noen andres nr.

Mary Poppins
Skrevet

sorry den kom feil

Skrevet

Sannsynligvis noen som har hatt det morsomt på hans bekostning, evt. en melding som har havnet feil.

Jeg fikk en gang en mail fra en kar jeg ikke kjente, mailen var helt tydelig ment til en elskerinne som han hadde bak ryggen på sin kone. Jeg skrev et svar til ham og sa at jeg syntes han burde passe litt på hvor han sendte mailene sine og at han burde rydde opp med kona før han sto i med elskerinna. Fikk et hysterisk svar der han rodde så det fosset og påsto det hele var en spøk. Sæææærlig... *Hehe*

Gjest Kristianus
Skrevet

Her misforstod du litt - her var det kjent avsender, men ukjent innhold (omvendt av ditt tilfelle).

Gjest Rafens
Skrevet

Ingen problem å sende falske meldinger, uten at det kommer en link e.l samtidig, som enkelte skriver her.

Gjest Kristianus
Skrevet

Nei, vet positivt at han hadde mobilen på nevnte tidspunkt.

Men han virker genuint overrasket og lurer på hvem som finner på sånt - og hvordan. Har ingen grunn til å mistenke at han lyver.

Underlig dette...

Gjest Kristianus
Skrevet

Ingen problem å sende falske meldinger, uten at det kommer en link e.l samtidig, som enkelte skriver her.

Ok, takk for svar. Men en kan lure på hvem som er interessert i å gjøre sånt - tydeligvis en som kjenner minst en av oss.

Mary Poppins
Skrevet

Sannsynligvis noen som har hatt det morsomt på hans bekostning, evt. en melding som har havnet feil.

Jeg fikk en gang en mail fra en kar jeg ikke kjente, mailen var helt tydelig ment til en elskerinne som han hadde bak ryggen på sin kone. Jeg skrev et svar til ham og sa at jeg syntes han burde passe litt på hvor han sendte mailene sine og at han burde rydde opp med kona før han sto i med elskerinna. Fikk et hysterisk svar der han rodde så det fosset og påsto det hele var en spøk. Sæææærlig... *Hehe*

Men i det tilfelle der har nok mannen bare sendt til feil mottaker.

Skrevet

Det er fullt mulig å sende falske SMS, akkurat som man kan sende falske e-poster.

Skrevet

Her misforstod du litt - her var det kjent avsender, men ukjent innhold (omvendt av ditt tilfelle).

Neida, jeg misforstod ikke. Bare gjorde oppmerksom på at ting skjer!

Skrevet

mener jeg har lest om en sånn side der du kan sende fra med selveste kjell magne bondevik som avsender... eller du kan sette kongen osv...

monn tro om den siden er slettet eller ulovlig?

Gjest moloeh
Skrevet

mener jeg har lest om en sånn side der du kan sende fra med selveste kjell magne bondevik som avsender... eller du kan sette kongen osv...

monn tro om den siden er slettet eller ulovlig?

tidl husker jeg f.eks everyday.com,der du kunne sende anonymt.skikkelig morsomt å kødde med folk.savner den slags:( er for pysete til å bruke egen tlf,for da kan man jo få samme typen tull tilbake:P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...